Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-11, 21:14
Medlem
En kommande uppdatering till Windows 7 ser till att över 70 olika aktiveringshack upphör att fungera.

Uppdateringen "Windows Activation Technologies Update for Windows 7" är Microsofts senaste drag i kampen mot piratkopiering. Paketet rullar ut på Windows Update någon gång i februari och sägs stoppa över 70 olika knep pirater använder för att aktivera kopior av operativsystemet.

Microsoft nöjer sig dock inte med att stoppa befintliga metoder för att piratkopiera Windows 7. Uppdateringen kommer med jämna mellanrum kontrollera mot en server för att se om fler aktiveringshack kommit till utvecklarnas kännedom. Syftet är att göra det svårare för pirater att komma runt spärrarna i framtiden.

Upptäcks en ogiltig licens planerar Microsoft dock inte att vara allt för elaka. Istället informeras användaren om att kopian inte är äkta. Dialogrutan går dock inte stänga förrän efter 15 sekunder.

Källa: Cnet.com

http://www.sweclockers.com/nyhet/10549-microsoft_stoppar_piratkopierade_windows_7
Citera
2010-02-11, 21:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vet dock inte var diskussionen är förutom ett saxat inlägg och hänvisning till en annan sajt.

Nåväl, jag flyttar denna tråd till diskussion då tråden inte har någon support i sig.

//Mod
Citera
2010-02-11, 21:51
Medlem
..FAN..s avatar
Man får väll hoppas att någon kommer med ett nytt aktiveringshack..
Citera
2010-02-11, 23:06
Bannlyst
Tråkigt att höra. Microsoft.Windows.7.ULTIMATE.x64.Integrated.Februa ry.2010.OEM.DVD-BIE lär väl inte funka så länge då
Citera
2010-02-12, 12:00
Medlem
Robocraps avatar
Uppdateringen är frivillig...

Se till att inte ha automatiska uppdateringar aktiverat så är allt frid och fröjd..

Citera
2010-02-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Uppdateringen är frivillig...

Se till att inte ha automatiska uppdateringar aktiverat så är allt frid och fröjd..

Jag stängde precis av automatiska uppdateringar... Kommer jag att kunna se vilken update som är den "dåliga", eller kommer dom att försöka "gömma" den?

edit: Verkar som om den heter "Windows Activation Technologies Update for Windows 7", så vi får hålla koll efter den.
Citera
2010-02-12, 12:13
Medlem
pherbl0ws avatar
Kortfattat så kommer mitt W7 sluta fungera? Är väl bara att se till så att man avbockar "Jag vill inte ladda ner den här uppdateringen" så installeras den inte, varken i nuet eller i framtiden? Känns inte så svårt att avvärja såvida det inte ligger i ett servicepack då man gärna installerar ett sådant.
Citera
2010-02-12, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pherbl0w
Kortfattat så kommer mitt W7 sluta fungera? Är väl bara att se till så att man avbockar "Jag vill inte ladda ner den här uppdateringen" så installeras den inte, varken i nuet eller i framtiden? Känns inte så svårt att avvärja såvida det inte ligger i ett servicepack då man gärna installerar ett sådant.
Skulle inte förvåna mig om de slänger med den i SP1. Men för tillfället är det väl bara att stänga av automatiska uppdateringar och välja de som man vill installera. Tror man kan högerklicka och trycka "dölj" på de uppdateringar man inte vill veta av, men man påminns förr eller senare om den igen.
Dem skulle iofs kunna slänga in ett krav på att ladda ner validate, för att kunna dra ner de andra uppdateringarna...
Citera
2010-02-12, 13:52
Medlem
wireless_admins avatar
är det någon som vet vad uppdateringen heter?
Citera
2010-02-12, 14:01
Medlem
wireless_admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Jag stängde precis av automatiska uppdateringar... Kommer jag att kunna se vilken update som är den "dåliga", eller kommer dom att försöka "gömma" den?

edit: Verkar som om den heter "Windows Activation Technologies Update for Windows 7", så vi får hålla koll efter den.

ahh såg inte det sorry och tack för svar
Citera
2010-02-12, 14:39
Medlem
Murkrets Förstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbird
Tråkigt att höra. Microsoft.Windows.7.ULTIMATE.x64.Integrated.Februa ry.2010.OEM.DVD-BIE lär väl inte funka så länge då

Är det den bästa rellen just nu?

Sitter på en laglig RC av W7 64 (7100) och den lägger väl av snart mig veterligen.
Citera
2010-02-13, 10:01
Bannlyst
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Murkrets Förste
Är det den bästa rellen just nu?
Vad jag vet är det den bästa rellen. Eftersom det är ultimate så kan man ändra språket till svenska också Krävs tydligen ingen cd-key eller validering till rellen, vad jag vet
Själv kör jag dock en lagligt OEM licens, men ska fixa denna rellen till en annan dator.

Yes, har för mig att jag läste någonstans att RC versionerna kommer sluta fungera snart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in