Citat:
Ursprungligen postat av Rainbird
Vad jag vet är det den bästa rellen. Eftersom det är ultimate så kan man ändra språket till svenska också

Krävs tydligen ingen cd-key eller validering till rellen, vad jag vet
Själv kör jag dock en lagligt OEM licens, men ska fixa denna rellen till en annan dator.
En notering som är värd att påpeka angående nämnda release:
Releasens OEM-licensregistrering bygger på delvis emulerad kod.
För att en dator skall kunna klassas som "äkta" OEM, så måste SLP/SLIC 2.0 finnas inkorporerat i datorns BIOS, samt att det skall finnas ett certifikat som matchar SLIC-informationen.
Releasen som ni nämner innehåller en emuleringsfunktion som läser in SLIC-BIOS:et från en BIN-fil i minnet innan operativsystemet startar.
Detta får operativsystemet att tro att datorn är en OEM-dator, när den i själva verket inte är det.
Nackdelen med emuleringsfunktionen är att det är kod som Microsofts uppdatering med största sannolikhet kommer att identifiera.
För att vara helt 110% på den säkra sidan med att ens "olagliga" version av Windows 7 skall fungera, så krävs det att man modifierar datorns BIOS med SLIC-information.
Sedan aktiverar man certifikat och OEM-licensnyckel väl inne i operativsystemet.
Genom detta tillvägagångssätt har man konverterat sin icke-OEM-dator till vad Windows kommer att tolka som en äkta OEM-dator.
Dvs licensen uppför sig precis så som en OEM-licens skall uppföra sig utan någon lättupptäckt, bakomliggande emuleringsfunktionalitet.