• 1
  • 2
2010-02-11, 20:07
Bannlyst
nu syftar jag inte på alla vanliga droger som alla tar hela tiden, koffein, nikoton, alkohol...

hur tänker dom ?
vad uppnår dom med att vägra droger ?
dom är ointelligenta !!
Citera
2010-02-11, 20:11
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
nu syftar jag inte på alla vanliga droger som alla tar hela tiden, koffein, nikoton, alkohol...

hur tänker dom ?
dom är ointelligenta !!

Det var väl ganska dumt skrivet? De känner väl sig tillräckligt nöjda med det de har. Finns ingen anledning för dem att testa andra saker.
Citera
2010-02-11, 20:11
Medlem
Gridiots avatar
Dom kanske är nöjda med sitt liv som det är, utan droger ?
Citera
2010-02-11, 20:21
Medlem
retardes avatar
Om vi bortser från de fysiska och psykiska bieffekterna från drogerna så har vi bland annat följande negativa effekter:

Det är olagligt, många som tycker att det är eftersträvansvärt att behålla ett rent register och slippa fängelse/böter.
Patrasket man ofta måste träffa för att få tag på droger om man inte får tag på det genom vänner.
Synen andra har på droganvändning och således på dig om de vet att du använder droger.

Om man värderar att undvika dessa negativa effekter, samt andra jag inte tagit upp, högre än vad man värderar njutningen av att bruka drogen så bör man, om man är rationell, låta bli att använda den. Hur är det ointelligent?
Citera
2010-02-11, 20:23
Medlem
Citat:

hur tänker dom ?
dom är ointelligenta !!

Jag anser att alla ska hålla sig ifrån alla droger.

Även om jag själv är en användare av diverse.
Citera
2010-02-11, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retarde
Om vi bortser från de fysiska och psykiska bieffekterna från drogerna så har vi bland annat följande negativa effekter:

Det är olagligt, många som tycker att det är eftersträvansvärt att behålla ett rent register och slippa fängelse/böter.
Patrasket man ofta måste träffa för att få tag på droger om man inte får tag på det genom vänner.
Synen andra har på droganvändning och således på dig om de vet att du använder droger.

Om man värderar att undvika dessa negativa effekter, samt andra jag inte tagit upp, högre än vad man värderar njutningen av att bruka drogen så bör man, om man är rationell, låta bli att använda den. Hur är det ointelligent?

du tänker inte rationellt måste jag säga.
och då måste dom alltså ha testat droger också och ha legat och balanserat på att vara missbrukare.
skulle dom då om dom nu är missbrukare ha viljestyrka att tycka att de negativa effekterna väger över de positiva ? lite moment 22 över hela ditt sätt att tänka.....

många drogvägrare har aldrig testat något ens.
Citera
2010-02-11, 20:48
Medlem
Spritpennas avatar
Luktar troll, alt. fylletrådstart över det här..

Fan ska det spela roll för om folk drogvägrar? Skit i det och håll dig till dig själv!
Varför ens argumentera om huruvida drogvägrarna är ointelligenta eller inte?
Du ska inte pracka på dem droger, de ska inte pracka på sin drogvägran på dig.
Citera
2010-02-11, 21:50
Medlem
Höstlängtans avatar
90% av drogvägrarna hatar helt enkelt "knark" för att staten - med propaganda och misinformation - har sagt åt dom att tycka på det sättet eftersom det är politiskt korrekt med sådana åsikter.

Sen om dessa människor är korkade får eller helt enkelt bara är offer - precis som invånarna i Nord Korea - kan givetvis diskuteras.

Väldigt få vägrar droger pga vettiga, logiska förklaringar - t,ex att dom är helnykterister eller haft negativa erfarenheter av droger.
Citera
2010-02-11, 21:53
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Jag anser att alla ska hålla sig ifrån alla droger.

Även om jag själv är en användare av diverse.

Varför? En motivering vore på sin plats.

Borde det inte anses ok att förgylla tillvaron med diverse substanser i bland?
Sen är det klart att vissa droger skapar mer problem än nöje.
Citera
2010-02-11, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spritpenna
Luktar troll, alt. fylletrådstart över det här..

Fan ska det spela roll för om folk drogvägrar? Skit i det och håll dig till dig själv!
Varför ens argumentera om huruvida drogvägrarna är ointelligenta eller inte?
Du ska inte pracka på dem droger, de ska inte pracka på sin drogvägran på dig.
är det inte det de egentligen gör ? jag kan göra likadant tillbaks fast tvärtom !
Citera
2010-02-12, 11:02
Medlem
vemods avatar
Citat:
är det inte det de egentligen gör ? jag kan göra likadant tillbaks fast tvärtom !

Men varför sänka dig till deras nivå?
Citera
2010-02-12, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retarde

det du listar är inga "effekter" i ordets bemärkelse. jävla mupp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in