• 2
  • 3
2010-03-20, 12:56
Medlem
moondawns avatar
Kliv på tjacket om du vill bli kreativ, i måttliga mängder då så klart annars blir du insnöad.
Citera
2010-04-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nr19UtanBanan
Känner att jag är i lite samma situation som dig Nioz...
På mitt jobb får man alltid höra att man skall ta egna initiativ för att förbättra verksamheten... Tyvärr blir varje förbättringsförslag nedslaget pga de "de äldre" som "vet hur det ligger till" inte samtycker med den naturliga eftersträvan efter förbättring...
Har vid ett flertal tillfällen tagit en kall Heineken på muggen bara för att koppla av lite... Grymt frustrerande, men väldigt lugnande. (för mig får ölen mig att komma till tillståndet "skit samma"...)

Antingen får vi väl byta jobb eller bita ihop ett gäng år till... Det låter ju så lätt, men fan vad det tar emot... (lätta pengar och allt det där)

All heder åt dig!

Jag hann inte dra igång särskilt seriöst med jobbdrickandet. Drog i mig en cider, borstade tänderna, tuggade tuggummi, drack kaffe o.s.v. ett par gånger, men sedan gick jag till herr Läkare och fick lite lugnande utskrivet istället. Fungerar skitfint.

Jag blir lite irriterad över den svenska synen på alkohol här. Jag är beroende av en jäkla massa skadliga saker som ingen skulle bry sig ett skvatt om eftersom det är så härligt accepterat. Vad är det som är så himla hemskt med att vara beroende av alkohol? Jag har druckit samma förbaskade mängd alkohol i snart femton år, utan att behöva trappa upp. Jag gör det för att det är skönt och avslappnande. Det får mig att må finfint. Att supa sig görfull varje fredag, sisådär en tolv bärs och en flaska vin, är absolut inte skadligt för någon - för då är man ju inte beroende, så gör ju alla. Men sprider du ut en fjärdedel av den konsumtionen över en vecka och erkänner: "Ja, jag behöver det nog ..." - då jävlar är du illa ute.
Citera
2010-04-15, 19:31
Medlem
Öl varje dag får kroppen att vara glad.
Berget med burkar växer och man ger bort panten till småbarnen på området.
Alla tjänar på det och ingen höjer ett ögonbryn eftersom man bara dricker 2-3st 2.8% öl var och varannan dag
Mår du bra av det så tycker jag att du ska fortsätta.
Citera
2010-04-15, 21:29
Medlem
thegoldenboys avatar
Vad jobbar du som? Telefonförsäljare?

Isf sitter vi i exakt samma båt. Det har hänt att jag druckit på jobbet inom den yrkesgenren på arbetsplatser där jag har varit tillåten att göra det, men även på arbetsplatser där det inte varit tillåtet. Ibland kan man bara inte hålla sig...

Tänk efter både en och två gånger innan du tar för många steg mot riktig alkoholism, då du måste vara berusad hela tiden. Jag börjar tappa fotfästet, men då handlar det inte om ett par 3,5or om dagen, utan betydligt mer ansenliga mängder alkohol varje dag i perioder.

Jag vet att jag gör bäst i att söka mig till en annan bransch snarast, gärna något där man i rörelse och inte kan dricka utan att riskera sin egen och andras säkerhet. Jag känner på mig att du behöver göra likadant, även om du inte jobbar med detsamma som jag, men om du inte klarar av att sköta ditt arbete nykter i alla lägen.
Citera
2010-05-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Vad jobbar du som? Telefonförsäljare?

Isf sitter vi i exakt samma båt. Det har hänt att jag druckit på jobbet inom den yrkesgenren på arbetsplatser där jag har varit tillåten att göra det, men även på arbetsplatser där det inte varit tillåtet. Ibland kan man bara inte hålla sig...

Tänk efter både en och två gånger innan du tar för många steg mot riktig alkoholism, då du måste vara berusad hela tiden. Jag börjar tappa fotfästet, men då handlar det inte om ett par 3,5or om dagen, utan betydligt mer ansenliga mängder alkohol varje dag i perioder.

Jag vet att jag gör bäst i att söka mig till en annan bransch snarast, gärna något där man i rörelse och inte kan dricka utan att riskera sin egen och andras säkerhet. Jag känner på mig att du behöver göra likadant, även om du inte jobbar med detsamma som jag, men om du inte klarar av att sköta ditt arbete nykter i alla lägen.

Jag önskar att jag jobbade som telefonförsäljare eller butiksbiträde eller korvgubbe eller vad fan som helst. Men jag sitter på ett kontor och räknar och räknar och tänker och tänker och klurar ut och klurar ut. Jag är sjukt duktig på det jag gör, en av de bästa i landet. Men min chef är ett jävla spån som inte förstår vad han begär av mig eller hur jävla mycket tid eller energi eller koncentration det krävs för att göra det jag gör. Han är ett åskmoln av stress och otacksamhet, trots att det är jag alena som drar in vartenda jävla öre till det förbaskade företaget. Tyvärr klarar jag inte av att byta jobb, är en förbaskad vanemännniska som är livrädd för förändringar, näst intill autistisk.

Haha. Fan, kanske är jag Anders Borg.
Citera
2010-05-01, 16:05
Medlem
Bullsquids avatar
Det låter inte så farligt, iaf så länge du håller dej till den mängden och %
Börjar du gå över till 5% öl eller sprit då kan du ha en del problem
Kan själv tycka det e gott och ta några öl eller dricka nån god likör själv hemma men som tur är kan jag stanna vid typ 2 glas eller 3-4 öl på vardagar om jag inte ska göra nåt speciellt som att gå ut och festa. På sommaren blir det oftast mer och oftare tyvärr men då är det svårt att låta bli, gillar att sitta ute i solen med en kall öl och en bra bok tex

Sen dricker jag alldeles för mycket på helgerna vilket jag är medveten om

Blir du påkommen med att dricka på jobbet är det ju risk för att bli avskedad men om du måste så gör det snyggt och se till att inte lukta...har du testat nån svag benzo annars typ stesolid? Kanske är precis vad du behöver men försök att inte ta det varje dag.
Senast redigerad av Bullsquid 2010-05-01 kl. 16:08.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in