2010-02-11, 15:49
Medlem
välkommenti bups avatar
Ge fan i alkohol när ni jobbar så svårt kan det inte vara att hålla sig.
Citera
2010-02-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorganGrimes
När jag jobbade på ett catringföretag på Gardermoen flygplats fanns det en gubbe, föredetta proffsjockey, som drack varje dag på jobbet. Han snodde sprit från Taxfreen och drack öppet vid diskavdelningen. Skön kille! Han skötte sig jobb utmärkt ändå.

Haha! Allan Edwall söp uppenbarligen från morgon till kväll, speciellt när han skulle upp på scenen och spela.

Jag har druckit på den här nivån sedan jag började dricka (vilket var rätt sent) för sådär en tio år sedan. Har aldrig känt behov av att dricka mer, och är ingen sådan som blir såvärst full vid sociala sammankomster heller. jag har aldrig förr sett det som att jag har några alkoholproblem. standarden är verkligen fyra 2.8or spridda från det att jag kommer hem till det att jag somnar. det är först nu, när jag på allvar överväger att smygdricka på jobbet som jag känner alkoholistvarningen.

egentligen kanske jag bara behöver något slags lugnande medicin, så att jag inte låser mig som jag gör på jobbet. men vad tusan skall jag säga till vården då? Ge mig medicin, för tjyvingen, annars börjar jag supa på jobbet.

Finns det över huvud taget någon medicin som har lika ren och enkel lugnande effekt som en skvätt alkohol? har gått på antidepressiva och lugnande (atarax, tror jag att de hette) en gång i mitt liv, men det blev jag bara seg och jävlig av.
Citera
2010-02-11, 21:26
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nioz
Haha! Allan Edwall söp uppenbarligen från morgon till kväll, speciellt när han skulle upp på scenen och spela.

Jag har druckit på den här nivån sedan jag började dricka (vilket var rätt sent) för sådär en tio år sedan. Har aldrig känt behov av att dricka mer, och är ingen sådan som blir såvärst full vid sociala sammankomster heller. jag har aldrig förr sett det som att jag har några alkoholproblem. standarden är verkligen fyra 2.8or spridda från det att jag kommer hem till det att jag somnar. det är först nu, när jag på allvar överväger att smygdricka på jobbet som jag känner alkoholistvarningen.

egentligen kanske jag bara behöver något slags lugnande medicin, så att jag inte låser mig som jag gör på jobbet. men vad tusan skall jag säga till vården då? Ge mig medicin, för tjyvingen, annars börjar jag supa på jobbet.

Finns det över huvud taget någon medicin som har lika ren och enkel lugnande effekt som en skvätt alkohol? har gått på antidepressiva och lugnande (atarax, tror jag att de hette) en gång i mitt liv, men det blev jag bara seg och jävlig av.

tja det finns ju ganska många lugnande... atarax(som du testat)lergigan,theralen( dock funkar inga av dom på mig det minsta) sen så finns det ju dom goda benzo
där finns det en jävla del,men bäst hade väl oxazepam(sobril) varit... den är ganska så skitsnäll faktiskt,ganska klen men funkar.
sedan finns det ju diazepam(valium,stessolid) och dom funkar ju också.
sedan alprazolam och en jävla massa olika^^

men om man ska ha något piller som funkar på jobbet skulle jag föreslå en relativt låg dos sobril,inte så att du blir flummig alltså,inte på långa vägar. men det kan hjälpa ändå
Citera
2010-02-15, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazer
tja det finns ju ganska många lugnande... atarax(som du testat)lergigan,theralen( dock funkar inga av dom på mig det minsta) sen så finns det ju dom goda benzo
där finns det en jävla del,men bäst hade väl oxazepam(sobril) varit... den är ganska så skitsnäll faktiskt,ganska klen men funkar.
sedan finns det ju diazepam(valium,stessolid) och dom funkar ju också.
sedan alprazolam och en jävla massa olika^^

men om man ska ha något piller som funkar på jobbet skulle jag föreslå en relativt låg dos sobril,inte så att du blir flummig alltså,inte på långa vägar. men det kan hjälpa ändå

mitt problem är förmodligen inte alkohol, utan att jag har absolut noll stresstolerans. får ångest som fan när jag sitter på jobbet ibland, vill bara skrika och gömma mig. jag har kontaktat vårdcentralen iaf och hoppas på att kunna få något vettigt utskrivet som kan användas vid behov. det bästa receptfria som är lugnande råkar ju bara vara just alkohol.
Citera
2010-02-15, 09:43
Bannlyst
Citat:
jag är kanske alkoholist, men om jag är det vill jag inte sluta med det. Jag dricker ett par öl (2,8or eller 3,5or), varje dag. Låt säga att jag häller i mig fyra eller högst fem stycken dagligen. jag gör det för att varva ned efter jobbet, och jag gör det för att kunna somna inför en ny förbaskad jobbdag. Inte mycket värre än det där dagliga så kallat nyttiga glaset med rödvin som jag ser det. Jag är medveten om att jag är totalt beroende av dessa öl. Alkoholberoende är jag alltså, punkt slut.

Jag har ett jobb som kräver kreativitet och en massa tankeverksamhet från första till sista timmen. Ibland finns det bara inte där. Ibland kan det gå dagar och veckor när jag stirrar framför mig och bara låtsas inför chefen att jag får något gjort. det gör mig stressad och deprimerad, jag kan få ångest så att jag bara vill skrika rakt ut och rusa hem av det. När jag väl kommer hem och får hälla i mig två öl släpper allt och jag frågar mig själv: varför tänkte jag inte på det medan jag satt på kontoret, och hur fan kunde jag bara sitta där timme efter timme i någon slags panikattack?

Jag har ingen chef man kan snacka om sånt här med. jag har en chef som.... jag har en ganska oförstående chef.

nu överväger jag verkligen att börja smygdricka på jobbet. Hälla i mig en öl på toan när jag kommer dit och en annan sådär efter lunch, bara för att få igång mitt huvud.

hur illa vore detta?

Rätt illa,

Jag har arbetat med en snubb som heter Fredrik Ljung, (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100121282)

han och jag har ju diskuterat mycket då han känner till min omfattande psychedeliska fanati, och sålänge du håller dig till o göra ditt jobb nykter är det inget problem, men ska du igåg o dricka på jobbet kan repressalierna bli enorma,

du vill nog inte leka med den elden, låter på dig som att du har ett berusningsproblem, inte alkoholism, du dricker ju reltivt lite, som du själv säger, men oftast lurar ju alkoholism ägaren, så jag tror du hinkar i dig 10 om dagen, ....
Citera
2010-03-19, 11:21
Medlem
Citat:
nej, inget jobb där jag kör bil eller har med folk att göra över huvud taget. som jag ser det handlar det om att jag vill sluta missköta mitt jobb. det känns bara så rubbat att jag ska behöva ta till alkohol för att fixa det. får för mig att jag föddes en öl över den normala nykterhetsnivån. farsan har varit alkoholist på precis samms sätt. han drack på jobbet, drack hemma, men aldrig så att han blev full, bara just för att hålla sig på samma mentala nivå som alla andra.... om jag tolkat honom rätt

Jag tycker det här inlägget säger precis ALLT. Du är alkoholist och det jag fetmarkerat är exakt så som alkoholister resonerar. Man kommer på ursäkter för att få dricka.
Önskar jag kunde säga åt dig att söka hjälp, men du verkar ganska tillfreds med ditt drickande, så det vore som att tala till en vägg.. =/
Hoppas du kommer på bättre tankar en dag, och tar tag i problemen.
Avslutar med att säga att dricker du på jobbet kommer det vara ute så ALLA vet det inom 3 röda. det spelar ingen som helst roll hur mycke tuggummi du tar, vad du dricker för att dölja osv för det känns direkt på lukten. TRO mig! Har åtskilliga gånger gått runt bland folk med en mamma som fullkomligt stinker bakfylla. Sjukt pinsamt och man vill inget annat än att dra hem henne så man slipper skämmas. =/ Hon fattar inte heller när man säger åt henne att ett simpelt d**la tuggummi inte funkar ett skit.
Näe, usch ta tag i problemen istället, för att börja dricka på arbetstid drar bara ner dig ännu mer!
Citera
2010-03-19, 12:30
Medlem
flumtracks avatar
de kommer ju lukta som fan från käften på dig om du dricker öl på jobbet
Citera
2010-03-20, 01:52
Medlem
Det känns lite som att du vet exakt vad du skall göra. Men behöver lite motivation. Vad får du om du slutar dricka? Du måste själv hitta nått som är bra på andra sidan.
Du kanske skulle ta o byta jobb. Det är svårt såklart. Om du inte har någon familj så kan det ju vara enklare. Typ byt ölen mot vattenflarra och lite fotografering i naturen. Och toppa med en lätt joint innan sängdags.

Mvh
Citera
2010-03-20, 05:29
Medlem
rawr-s avatar
Har du tänkt på att du kanske vill dricka på jobbet för att du alltid dricker när du kommer hem och känner dig avslappnad av det?

Alkohol, som så många andra droger har en rolig liten sak som kallas toleransnivå. Dvs desto mer du dricker, desto mindre lär du få ut av det (med andra ord kommer du behöva dricka mer), tills allt går utför. Efter ett tag kommer du dricka bara för att dricka och det är väl då man börjar komma in i den onda lilla spiral som kommer göra dig till en grav alkolist eller bestämma dig för att det inte är kul längre och dvs sluta dricka (dock enklare att säga så än att faktiskt göra det).

Givetvis finns det en liten procent sk funktionella alkolister som klarar av detta utmärkt, tycker dock inte det är något du ska testa om du är då det är ganska risky så att säga. Din hälsa mår inte heller speciellt bra utav det.

I värsta fall kommer du förlora jobbet, vänner och andra saker i ditt liv som du anser viktiga. Du får helt enkelt fråga dig själv om detta är värt det?

Eller om du kanske borde gå till doktorn och få någon hjälp för det underliggande problemet istället för att försöka dämpa det på egen hand.

Droger är jättekul... Om du använder det i måttliga mängder och/eller i rätt syfte. Dricka bara för att dricka känns ju som att kasta bort sitt liv. Som jag sa, det finns många andra smartare sätt att gå tillväga, doktor, psykolog etc...

Lycka till.
Citera
2010-03-20, 05:42
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Känner att jag är i lite samma situation som dig Nioz...
På mitt jobb får man alltid höra att man skall ta egna initiativ för att förbättra verksamheten... Tyvärr blir varje förbättringsförslag nedslaget pga de "de äldre" som "vet hur det ligger till" inte samtycker med den naturliga eftersträvan efter förbättring...
Har vid ett flertal tillfällen tagit en kall Heineken på muggen bara för att koppla av lite... Grymt frustrerande, men väldigt lugnande. (för mig får ölen mig att komma till tillståndet "skit samma"...)

Antingen får vi väl byta jobb eller bita ihop ett gäng år till... Det låter ju så lätt, men fan vad det tar emot... (lätta pengar och allt det där)
Citera
2010-03-20, 09:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
de kommer ju lukta som fan från käften på dig om du dricker öl på jobbet
Därför så skall han dricka en del lättöl synligt på jobbet. Men det är ju riskabelt då någon kanske börjar undra varför ts har börjat dricka lättöl på jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av Nr19UtanBanan
Har vid ett flertal tillfällen tagit en kall Heineken på muggen bara för att koppla av lite... Grymt frustrerande, men väldigt lugnande. (för mig får ölen mig att komma till tillståndet "skit samma"...
Djävlar var härligt att få dricka, skita och samtidigt få lön för detta.
Citera
2010-03-20, 12:17
Bannlyst
Jag tror du inser själv att det är illa, och du har fått många bra svar som säger just det. Om man "måste" dricka för att inte missköta sitt jobb har man ett stort problem, och det du ska göra är att säka hjälp. Nu. Om du har en bra relation med din husläkare kan du prata med honom/henne, förklara ditt problem osv, och tillsammans med honom/henne komma fram till en fungerande lösning på ditt problem.

Att byta från alkohol till lugnande tycker jag låter lite "farligt", det är lätt hänt att du byter ett beroende mot ett annat. Men som en tillfällig lösning kanske kanske det skulle fungera, jag är ingen läkare eller expert på den biten men som sagt, din läkare kan kanske hjälpa dig med det.

Jag hoppas du hittar en lösning på ditt problem, för så här kan du ju inte ha det!

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av igelsvamp
Och toppa med en lätt joint innan sängdags.

Ja visst, jättebra att byta en drog mot en annan...
Senast redigerad av Vanillia 2010-03-20 kl. 12:19. Anledning: Lade till en quote
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in