Ur SvD Näringslivs utmärkta serie om ombildningarna i Stockholm kan vi i dagens
tidning hitta
"Den borgerliga stadshusmajoriteten ville också använda pengarna till att köpa
bostadsrätter för LSS-boenden och bekosta utgifter för markberedning inför
byggandet av bostadsrätter.
Det senare var kopplat till ett särskilt uppdrag för de allmännyttiga bostadsbolagen :
de skulle bygga fler bostadsrätter i områden med hög andel hyresrätter. Uppdraget
skrotades dock vid maktskiftet ..."
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Allmännyttan ska väl inte bygga bostadsrätter?
Jag förstår inte riktigt din frågeställning. Nej jag tycker inte politiker ska bestämma hur folk ska bo. Det måste folk få bestämma själv.
Vad är det du inte förstår ? Den förra stadshusmajoritetens halsbrytande manövrar ?
Läs serien i SvD med andra ögon så kanske det går bättre ...