2023-09-25, 16:03
  #19369
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Allmännyttan i Sverige skall gå med vinst nuförtiden. Det har Europadomstolen bestämt efter att
Fastighetsägarna vände sig dit en gång i tiden.

Men dom gör övervinster.
Citera
2023-09-25, 18:29
  #19370
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Allt annat än marknadspris på hyrorna innebär att de medborgare som inte hyr tvingas ge icke behovsprövade bidrag till medborgare som hyr. Varför vanligt folk skall tvingas ge bidrag till mångmiljonärer är oklart men det har kanske något med rättvisa att göra?

Behöver inte! Om allmännyttan var ett eget ekosystem, där vinsterna gick tillbaka till renoveria och förbättra, så skulle man inte behöva chockhöja hyrorna.
Citera
2023-09-25, 21:46
  #19371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Men dom gör övervinster.
Har inga problem med vinster.
Däremot att det inte finns tillräckligt med hyreslägenheter överhuvudtaget!
Ungdomar kan ju för faan inte flytta hemifrån och studera eller bilda familj!

Har två bekanta vars söner fortfarande bor hemma vid 25 resp 28 års ålder!!
Helt normala unga män!
Citera
2023-09-26, 00:15
  #19372
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Utbud o effetrfrågan
Fast det är väl inte tillåtet att bygga statarlängor med dagens lagstiftning?
Citera
2023-09-26, 00:17
  #19373
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Har inga problem med vinster.
Däremot att det inte finns tillräckligt med hyreslägenheter överhuvudtaget!
Ungdomar kan ju för faan inte flytta hemifrån och studera eller bilda familj!

Har två bekanta vars söner fortfarande bor hemma vid 25 resp 28 års ålder!!
Helt normala unga män!
Byggs det nya hyreslägenheter så kommer de gå till förtur till babbar för att "bryta segregationen".
Sverige har inte bostadsbrist Sverige har ett problem med att politiker ständigt fyller bostäderna med invandrare.
Citera
2023-09-26, 00:39
  #19374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Byggs det nya hyreslägenheter så kommer de gå till förtur till babbar för att "bryta segregationen".
Sverige har inte bostadsbrist Sverige har ett problem med att politiker ständigt fyller bostäderna med invandrare.
Men den svinborgerliga politiken har ju privatiserat Allt ifrån bostad/hälso,och skolpolitik = och allt går åt helskotta!

Medger att Sverige har tagit in för många genom åren men allt går väl inte gå att skylla på vår extraordinära välfärldspolitik?
Citera
2023-09-26, 00:53
  #19375
Medlem
Detta är Den Viktigaste Demografiska Frågan!
Citera
2023-09-26, 00:54
  #19376
Medlem
DETTA ÄR DEN VIKTIGASTE DEMOGRAFISKA FRÅGAN!
Men den borgerliga regeringen spenderar 0 kr på bostadspolitiken!9
Citera
2023-09-26, 01:05
  #19377
Medlem
Hela välfärden har privatiseras och kostar därefter.
Studenter, ensamstående och pensionärer göre sig inga besvär!
Vi är som i ukraina egentligen, fast utan bomber!
Citera
2023-09-26, 01:44
  #19378
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Har inga problem med vinster.
Däremot att det inte finns tillräckligt med hyreslägenheter överhuvudtaget!
Ungdomar kan ju för faan inte flytta hemifrån och studera eller bilda familj!

Har två bekanta vars söner fortfarande bor hemma vid 25 resp 28 års ålder!!
Helt normala unga män!

Absolut inte problem med vinster om det är privata AB som gör , men kommunala bostadsbolag skall inte göra vnster. Dom skall tjäna samhället.
Citera
2023-09-26, 01:53
  #19379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Absolut inte problem med vinster om det är privata AB som gör , men kommunala bostadsbolag skall inte göra vnster. Dom skall tjäna samhället.
💥,Jävlar, du har så rätt så!
Citera
2023-09-26, 03:49
  #19380
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Behöver inte! Om allmännyttan var ett eget ekosystem, där vinsterna gick tillbaka till renoveria och förbättra, så skulle man inte behöva chockhöja hyrorna.
Och om månen var en grön ost hade vi kunnat åka upp och smaka. Allmännyttan är allmän egendom, normalt sett ägd av en kommun och därmed alla medborgare i kommunen. Det är allas tillgång och skall inte alls bara komma de som råkar bo där till godo. Särskilt inte, som idag, helt utan behovsprövning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in