Citat:
Ursprungligen postat av
litesliten
Det har nu visat sig att bostadsrätter i allmänhet och hysteriska ombildningar i synnerhet
kan leda till blodiga mord. Ett sådant exempel finns i den här tråden där det dock ännu så
länge inte verkar ha skrivits om fastighetens bakgrund. Säkert ingen slump.
(FB) Framgångsrik VD misstänks för kvinnomord på Södermalm, Stockholm (2019-08-21)
Dags att fylla på med lite info här. Ty bostadsrätter kan döda, lika väl som svartkontrakt
som den store fåntratten här i tråden påstått.
"FL: 90, 10.
H: Står det på kontraktet. Så han står för 90.
FL: Okej.
H: Och jag vet inte vad han fick nu för Liljeholms-lägenheten men jag tror den, de gick ut
med typ 8 miljoner så jag tänker att de bara, eller de fick ungefär 8 miljoner. Så att han
hoppar från 8 miljoner till 14,6 miljoner."
"FL2: Utan nej.
H: Korrekt. Jag tro… de köpte av en byggherre för att den bostadsrättsföreningen hade
upplåtit massa vindskontor till 8 nya lägenheter. Så det här är en av 8 nya lägenheter som är
helt nygjorda fattar jag det som. Men det, det här det har jag precis lärt mig nu, typ den
senaste veckan."
"Men den lägenhetsaffären jag pratar om, det är den som han skrev på kontrakt någon gång i
våras. Jag vet inte om det är mars, april, maj eller när det nu var. För han fick bara för sig,
eller jag vet inte. Jag vet ju inte vad som ligger till beslutet. Men dom ville väl, Monica hade
ju inte varit med och bestämt just den här lägenheten. Men jag vet inte, jag känner inte
Monica, jag tror inte att liksom hon hade några problem och bo i den. Men han fick väl bara,
jag vet inte, storhetsvansinne och tyckte att han hade råd och köpa den här lägenheten där den
här brottsplatsen är. Det är den lägenheten jag pratar om."
MORDET i Bostadsrättsvindslägenheten alltså. Och de i grunden skyldiga är naturligtvis de
borgerliga ideologiskt besatta politiker som skulle rea ut allt. Senare kom alltså de snikna
bostadsrättshavarna på att de kunde sänka sina avgifter till 0 genom att fläska på med ett
stort antal nya vindslägenheter. Mord via Bostadsrättsbildande i förlängningen alltså. Läs
gärna på föreningens hemsida där man inte skriver något om det här. Men lägenheten
skall väl säljas igen när man tvättat bort blodet.
Om kom ihåg att här handlar det inte om några fattiglappar utan om en framgångsrik VD
som fick storhetsvansinne och trodde han hade råd med allt. Hur skall det då inte för de
vanliga människorna som aldrig får låna och som ser hur hyreslägenheterna hela tiden
försvinner och allmännyttan inte tillåts bygga några nya ?
BOSTADSRÄTTER DÖDAR ÅTMINSTONE IBLAND !