Som vanligt inte mycket till seriös diskussion i detta forum. Den store fåntratten
fortsätter att trumpeta ut sina enfaldigheter, påhejad av sin löjliga lilla hjälpreda,
som faktiskt numera har blivit 2 och på något sätt förökat sig. Delning ?
Den ene hjälpredan ägnar sig mest åt att bjäbba och förneka fakta samt åt att
se ner på mindre lyckligt lottade, den andre försöker använda sig av någon form
av pseudoakademiska resonemang, där argumentationen oftast blir rent av
pinsamt dålig.
http://fores.se/frihamnen-social-housing-pa-svenska/
Icke desto mindre finns det på den borgerliga sidan, seriösa debattörer och en
allvarlig oro för vad som kan hända i värsta fall. I dag gick (sändes direkt på
SvT2 också) en diskussion av stapeln hos tankesmedjan Fores på Kungsholmen.
Och mera av den sorten lär följa.
"I Frihamnen i Göteborg ska det kommunala bolaget Älvstranden Utveckling testa en ny modell för socialt blandat boende. En del av lägenheterna ska ha lägre hyra, och modellen för hur de ska fördelas utarbetas nu. En idé är att ta hänsyn till inkomst."
Hur får man blandade innerstadsområden ? I Stockholm har som bekant alliansen
gjort sitt bästa för att avskaffa eventuell blandning så långt det går men när man i
Göteborg bygger ett nytt centralt, stort område försöker man tänka till innan det
är för sent och utveckla nya modeller. Givetvis svårt att ta till sig för den som är
fullständigt ideologiskt besatt eller kanske bara obegåvad men ändå.
Få se hur många minuter den löjliga lilla hjälpredan tar på sig att svara. Givetvis
utan att sätta sig in i problemkomplexet.
fortsätter att trumpeta ut sina enfaldigheter, påhejad av sin löjliga lilla hjälpreda,
som faktiskt numera har blivit 2 och på något sätt förökat sig. Delning ?
Den ene hjälpredan ägnar sig mest åt att bjäbba och förneka fakta samt åt att
se ner på mindre lyckligt lottade, den andre försöker använda sig av någon form
av pseudoakademiska resonemang, där argumentationen oftast blir rent av
pinsamt dålig.
http://fores.se/frihamnen-social-housing-pa-svenska/
Icke desto mindre finns det på den borgerliga sidan, seriösa debattörer och en
allvarlig oro för vad som kan hända i värsta fall. I dag gick (sändes direkt på
SvT2 också) en diskussion av stapeln hos tankesmedjan Fores på Kungsholmen.
Och mera av den sorten lär följa.
"I Frihamnen i Göteborg ska det kommunala bolaget Älvstranden Utveckling testa en ny modell för socialt blandat boende. En del av lägenheterna ska ha lägre hyra, och modellen för hur de ska fördelas utarbetas nu. En idé är att ta hänsyn till inkomst."
Hur får man blandade innerstadsområden ? I Stockholm har som bekant alliansen
gjort sitt bästa för att avskaffa eventuell blandning så långt det går men när man i
Göteborg bygger ett nytt centralt, stort område försöker man tänka till innan det
är för sent och utveckla nya modeller. Givetvis svårt att ta till sig för den som är
fullständigt ideologiskt besatt eller kanske bara obegåvad men ändå.
Få se hur många minuter den löjliga lilla hjälpredan tar på sig att svara. Givetvis
utan att sätta sig in i problemkomplexet.