Citat:
1. Man måste nog vara kompetent jurist för att förstå det där eller kunnig lantmätare eller fortifikationsingenjör av den äldre sorten. Tittar man på detaljplanen och gestaltningen så har de försökt kombinera tidig funkis med äldre state-of-the-art art deco i ett plain format och lagt till modernistiska troligen snygga byggnader som skärm mot trafikleden. Det är lite speciellt även om inspirationskällan nog är en annorlunda intentionsmässig "olycka".
2. Har aldrig varit där men fotografierna på internet talar för miljonprogramsområden - miljonprogramslameller i en öken. Det är inte byggnation av ett miljonprogramsområde som avses i PEAB:s bygge utan stadsbebyggelse i ett stadsområde.
3. två och ett halvt år är nog för lång ledtid för sådana klippare, åtminstone i det mindre formatet. Däremot har de enligt PEABs hemsidan sålt 50% av lägenheterna som ligger ute till försäljning.
4. Vill inte spekulera i den saken utan konstaterar att de teoretiska värdena i området nog motiverar ett högre pris. Men man får ta en titt på övriga planer för närområdet för att förstå saken liksom resurserna. Hela närområdet torde vara stadsbebyggelse inom 10 år.
2. Har aldrig varit där men fotografierna på internet talar för miljonprogramsområden - miljonprogramslameller i en öken. Det är inte byggnation av ett miljonprogramsområde som avses i PEAB:s bygge utan stadsbebyggelse i ett stadsområde.
3. två och ett halvt år är nog för lång ledtid för sådana klippare, åtminstone i det mindre formatet. Däremot har de enligt PEABs hemsidan sålt 50% av lägenheterna som ligger ute till försäljning.
4. Vill inte spekulera i den saken utan konstaterar att de teoretiska värdena i området nog motiverar ett högre pris. Men man får ta en titt på övriga planer för närområdet för att förstå saken liksom resurserna. Hela närområdet torde vara stadsbebyggelse inom 10 år.
Ja du då är det ju ett mysterium att det inte är hårdare tryck på försäljningen. Det är just närområdet jag fokuserar på, visst finns det tråkigare områden än Solna centrum
men ärligt, hur fan ser det ut, stora trafikleder och en o annan McDonalds och blåkulla som närmsta granne. Väldigt slätstruket område generellt, inte mycket intressant om man är intresserad av något mer än att äta och sova. Menar inte att Solna C är värre än dom flesta andra centrumområdena i Sverige generellt, hela landet i stort sett är ju en kulturell öken. Med det sagt är det ändå så att Peab har en glädjekalkyl vilket kommer visa sig.