Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Intressant, trodde inte ägda bostäder var så dominerande.
Mycket intressant! Om ekonomin i Europa skulle falla sönder totalt kan rumänerna rycka på axlarna, säga "jaha?" och fortsätta odla potatis och lök i den egna täppan. I Sverige blir det i stället fattighuset för 50% av befolkningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
FarbrorBerit
Hmm, något är fel med den grafen. Väldigt fel. Sverige har t.ex i princip alla (det finns en möjlig antydan till ett rött sträck högst upp på stapeln) sina hyresrätter under beskrivningen "Tenant - Market Price". Det är ju naturligtvis felaktigt redovisat.
De Svenska hyresreglerade bostäderna räknas trots allt som marknadsmässigt prissatta. I andra länder har man avsatt speciella lägenheter till dem som inte har råd, genom exempelvis "Sozialwohnungen" (D) och "Public Housing" (UK).
Citat:
Ursprungligen postat av
FarbrorBerit
Kan för övrigt skryta om att jag återfinns i det pyttelilla oranga fältet nedtill på stapeln.
Grattis! Men du råkar inte vara färgblind, va? På min dator är fältet gult. Du jobbar inte som pilot antar jag?
Låt denna graf
go viral, ty den är hårresande avslöjande för alla som tror att det inte är någonting ruttet i konungariket Sverige, och alla andra "rika" europeiska länder som har bostadsbubblan som ekonomiskt fundament i samhället.