2010-02-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moaker
HAHA ofta du trodde att du var tvungen att dra och pissa som 23åring på soc! Ring och be dem fara åt helvete

Men denna soctant är ju en familjevän, så det kan jag väl inte göra.

Äh, jag skiter fan i att ringa henne så får det bli en jävla megalögn till morsan.
Jag tror min morsa försöker tvinga mig ringa in där för hon vill att ajg skall pissa så hon kan se att jag är ren.

Har någon bra tips på hur jag skall hantera mor min så hon kan släppa sin oro utan att jag behöver pissa, för hon har fan inget att vara orolig över.
Att försöka övertala henne om att cannabis skulle vara ofarligt är dock omöjligt, hon är så jävla stubborn så man blir mörkrädd :/

EDIT: Jag funderar på att säga att jag skall pissa på typ fredag.
Sedan ringa på fredag och tala om att det gick bra.

I så fall... får man någon form av intyg att man har pissat eller nått?
För hon kommer väl aldrig lita på mig annars, jag tänkte jag kunde göra ett eget i datorn och skriva ut på jobbet.
Citera
2010-02-11, 09:47
Medlem
Moakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Success
Men denna soctant är ju en familjevän, så det kan jag väl inte göra.

Äh, jag skiter fan i att ringa henne så får det bli en jävla megalögn till morsan.
Jag tror min morsa försöker tvinga mig ringa in där för hon vill att ajg skall pissa så hon kan se att jag är ren.

Har någon bra tips på hur jag skall hantera mor min så hon kan släppa sin oro utan att jag behöver pissa, för hon har fan inget att vara orolig över.
Att försöka övertala henne om att cannabis skulle vara ofarligt är dock omöjligt, hon är så jävla stubborn så man blir mörkrädd :/

EDIT: Jag funderar på att säga att jag skall pissa på typ fredag.
Sedan ringa på fredag och tala om att det gick bra.

I så fall... får man någon form av intyg att man har pissat eller nått?
För hon kommer väl aldrig lita på mig annars, jag tänkte jag kunde göra ett eget i datorn och skriva ut på jobbet.

Läs mitt andra inlägg. Lämmna ett falskt pissprov, eller strunta i de helt
Citera
2010-02-11, 09:49
Medlem
Doffwards avatar
Uhm, är du ren eller är du inte ren? Om du vet med dig att du är ren så är det väl bara gå och pissa? Gör du det och pissar rent så blir det ju lite in your face på din familj, och din mor kanske litar mer på dig i framtiden. Men om du vet med dig att du inte kommer pissa rent så förstår jag ju varför du inte vill pissa överhuvudtaget.

/Doffward
Citera
2010-02-11, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doffward
Uhm, är du ren eller är du inte ren? Om du vet med dig att du är ren så är det väl bara gå och pissa? Gör du det och pissar rent så blir det ju lite in your face på din familj, och din mor kanske litar mer på dig i framtiden. Men om du vet med dig att du inte kommer pissa rent så förstår jag ju varför du inte vill pissa överhuvudtaget.

/Doffward

Jag är tyvärr långt ifrån ren :/ har brukat aktivt sedan i slutet på sommaren, och den senaste månaden precis varje dag :/

Jag vill verkligen inte pissa, men jag vill lugna ner min kära mor, för jag gillar inte att hon och övriga familjen skall vara oroliga över mig. Det är det som grämer mig, så jag behöver något riktigt jävla bra att säga till familjen.
Citera
2010-02-11, 09:52
Medlem
BigMojos avatar
Soc har inte med dig att göra efter du har blivit myndig, jag har svårt att tro dom vill prata med dig ens.

lr har jag fel här?

Du har inte begått ngt brott och vad jag tror är det bara en polis och åklagare som har möjligheten till att tvinga dig till piss prov som det ser ut nu.
Citera
2010-02-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moaker
Du kan ju dra dit och fuska de är inte så komplicerat och du säger till dem att om pisset visar sig vara rent så ska dem lämmna dig i fred. Dock hade jag sagt åt dem att ja inte alls tänkte de, och sen skulle ja gömma bongen bättre:P

Och du kan ju säga till dem om du inte vill fuska, att du kan komma förbi och snacka med dem om dem vill och komma på något smart att säga.

Ja hade struntat helt i de eller lämmnat ett falskt piss prov vilket inte e komplicerat

Att lämna falskt var min första tanke, för då kommer jag ju verkligen kunna släppa det här.
Tejpa en färgningsflaska i armhålan och en slang ner till ballen, sedan pressa på flaskan i armhålan när jag väl skall pissa. Men det verkar vara förstora risker med detta, hörde något om att det kan förekomma koppar som mäter tempen på pisset, och är det inte 37 grader så är ju provet ogiltigt.
Då torskar jag ju bigtime och dom kommer ju harassa mig en bra tid framöver, så jag vetifan om den risken är värd att ta.
Skiter jag i det så kommer det förmodligen förfölja mig ett tag framöver. I form av oro och ångest.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Du kan ju be någon komma o säga "haaaan eee luuuuuuuugn saaa jaaaa!" till din morsa!
hihi

Haha! Den scenen är briljant.

JUST DET. OBS OBS OBS!
Denna familjevän som jobbar åt soc med ungar som har narkotikaproblem, är även tillsammans med en av stadens narkotikapoliser.
Saken är att hon har ju sekretess i sådana ärenden, men med tanke på att jag är en vän till deras familj kanske hon snackar med honom om att jag haft en bong hemma så får jag span på mig, eller är det nojjan som talar nu igen?
Senast redigerad av Success 2010-02-11 kl. 09:57.
Citera
2010-02-11, 09:56
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Jag är tyvärr långt ifrån ren :/ har brukat aktivt sedan i slutet på sommaren, och den senaste månaden precis varje dag :/

Jag vill verkligen inte pissa, men jag vill lugna ner min kära mor, för jag gillar inte att hon och övriga familjen skall vara oroliga över mig. Det är det som grämer mig, så jag behöver något riktigt jävla bra att säga till familjen.

http://hampinfo.se

Lär din kära mor då? Visa henne den hemsidan. Den är inte 100% färdig än så du kanske bör vänta några dagar innan. Du kommer inte få något bättre att säga än så iaf.
Senast redigerad av BigMojo 2010-02-11 kl. 09:59.
Citera
2010-02-11, 09:58
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Att lämna falskt var min första tanke, för då kommer jag ju verkligen kunna släppa det här.
Tejpa en färgningsflaska i armhålan och en slang ner till ballen, sedan pressa på flaskan i armhålan när jag väl skall pissa. Men det verkar vara förstora risker med detta, hörde något om att det kan förekomma koppar som mäter tempen på pisset, och är det inte 37 grader så är ju provet ogiltigt.
Då torskar jag ju bigtime och dom kommer ju harassa mig en bra tid framöver, så jag vetifan om den risken är värd att ta.
Skiter jag i det så kommer det förmodligen förfölja mig ett tag framöver. I form av oro och ångest.

EDIT:

Haha! Den scenen är briljant.

JUST DET. OBS OBS OBS!
Denna familjevän som jobbar åt soc med ungar som har narkotikaproblem, är även tillsammans med en av stadens narkotikapoliser.
Saken är att hon har ju sekretess i sådana ärenden, men med tanke på att jag är en vän till deras familj kanske hon snackar med honom om att jag haft en bong hemma så får jag span på mig, eller är det nojjan som talar nu igen?
Det är INTE okej även för en soc.tant som lever med en snut att snacka bredvid mun
Citera
2010-02-11, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Det är INTE okej även för en soc.tant som lever med en snut att snacka bredvid mun

Ne va bra, då får man väl vid gud hoppas att hon kniper då.
Känns ju bara som att oddsen är stora att hon snackar ändå pga att dom indirekt känner mig, iaf känner min familj.
I hope not.
Citera
2010-02-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigMojo
http://hampinfo.se

Lär din kära mor då? Visa henne den hemsidan. Den är inte 100% färdig än så du kanske bör vänta några dagar innan. Du kommer inte få något bättre att säga än så iaf.

Då kommer mor bara bli mer orolig troligtvis.
För då ser det väl ut som att jag brukar.
Citera
2010-02-11, 10:33
Medlem
Playcontrols avatar
Säg att du känner dig kränkt för att de tror att du är narkoman bara för att du har ett rökdon som alla andra du känner också har, och att hon har fått dig att må dåligt nu pga att du börjat fundera om det är normalt eller inte att röka smaktobak...

Gå inte med på att pissa för det kränker dig.
Du tycker inte om att bli anklagad för saker du inte gjort och att bli behandlad som en unge när du bara röker tobak som var och varannan människa, du är en vuxen man och kan ta hand om dig själv.
Citera
2010-02-11, 10:36
Medlem
antingen så ger du ett falskt pissprov o ljuger som bara fan... eller så snackar du med soctanten, förklarar att du rökt "någon gång", (underdriv så mkt du kan) o säger samma sak till din morsa..
ifall du snackar med tanten så säg att "det säkert kommer visa något, även om det var längesen du rökte nu" o att det inte finns någon mening att göra pissprov.

kan vara dumt o ljuga för familjen.. de kommer ju säkert komma på dig igen någon gång..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in