• 1
  • 2
2010-02-11, 16:33
Medlem
revodnebs avatar
Att köpa en dator på avbetalning och kränga av direkt för underpris lär säkerligen bli lika dyrt som att ta ett sms-lån, kanske t.o.m. dyrare? Du drar ju på dig en skuld som du får dras med under lång tid utan att du får något för det, helt galet tycker jag.
Citera
2010-02-11, 19:49
Medlem
nu vet jag inte vad det kostar att låna på loanland och hur lång tid det tar innan du får pengarna men kanske värt att kolla upp
Citera
2010-02-11, 20:37
Medlem
Parkours avatar
Ta inget lån och köp ingen dator, det skapar bara mer skulder,lån etc.

Försök hitta ett till extraknäck, Bartender på helger? Garderobiär? Telefonförsäljare? Sälj Ica-kuriren? Sälj onödiga prylar såsom.

Platt-tv
PS3,XBOX,WII
Byt till en billig mobiltelefon
Kolla över dina räkningar
Lev sundare, ingen snabbmat,taxi,öl eller liknande
Citera
2010-02-11, 23:59
Medlem
Om du bor i en universitetsstad så kolla om du kan ställa upp på diverse experiment mot betalning.

Annars, sälj saker.

Låna av en kompis. Erbjud honom en rimlig ränta.
Citera
2010-02-12, 07:56
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluesaint87
Hej kära Flashback!

Jag är en student på 22 år och som, för tillfället, sitter i skiten. Har en extremt jobbig ekonomisk vardag. Har slarvat ordentligt med ekonomin och verkligheten har kommit ifatt mig. Jag måste få tag på ca 10-15 tusen kronor inom väldigt kort. Vad ska jag ta mig till? SMS lån är absolut inget alternativ!!

Jag har även slarvat i skolan så jag har inte fått CSN sedan årskiftet på grund av för lite klarade poäng. Håller på att tenta upp dessa poäng och blir klar om en månad vilket kommer få mig på fötter igen. Jag har även ett extrajobb som jag börjar med på måndag, men dessa pengar dröjer till april innan man ser röken utav ( på grund av brytdatum).

Vad fan ska jag göra? Jag funderar på att köpa en Apple MacBook Pro då jag kan köpa den på avbetalning som student, för att genast sälja den för ett par tusenlappar billigare. Är det en dum idé? Kan verkligen inte komma på något annat. Har ingen jag kan låna utav heller..

Snälla Flashback hjälp mig?
Är det lagliga skulder brukar man kunna lägga upp avbetalningsplaner. Ring runt och förklara läget och att du skulle vilja betala av dina skulder över året eftersom att du inte har möjlighet att betala det på ett bräde.
Citera
2010-04-14, 06:58
Medlem
titta efter vad folk söker på typ blocket, så köper du en eumoppe el nåt i skön prisklass å säljer den lite billigare...

vet inte va en sån dator du gagga om kostar...
du kan ju följa med personen i fråga till butiken å välja ut va dom själva vill ha kanske?

helt sprillans lixom--..
Citera
2010-04-14, 07:41
Medlem
keshawn666s avatar
sälj något du har som är värd att offra, sen tar du reda på om någon i din omgivnig kanske behöver något tex telefon eller annan pryl, sen letar du på nätet som en dåre på tex blocket och sånna sidor han kanske vill ha en xperia telefon som kostar 5 i affären men på blocket kan du hitta för tyå 1500-2000 om han inte vill ha den så hitta någon som kan göra reklam till sina kompisar och sälj den för 3000 så tjänar du 1500...hitta bara efterfrågan och folk som är för lata för att leta och som har pengar, om du ligger i och gör rätta steg så är du uppe i 15 utan att behöva låna eller göra brott..
Citera
2010-04-14, 10:53
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieFucker
titta efter vad folk söker på typ blocket, så köper du en eumoppe el nåt i skön prisklass å säljer den lite billigare...
Galet dålig idé. Köpa dyrt och sälja billigt. Man brukar göra tvärtom om man skall tjäna pengar. Om det var detta du menade så är det väl inte heller en så bra idé då TS behöver pengar nu, pengar som han inte har att köpa en moppe för.
Citera
2010-04-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Galet dålig idé. Köpa dyrt och sälja billigt. Man brukar göra tvärtom om man skall tjäna pengar. Om det var detta du menade så är det väl inte heller en så bra idé då TS behöver pengar nu, pengar som han inte har att köpa en moppe för.
om ja skulle köpa en ny moppe skulle jag titta på blocket först....

kunde jag tjäna en lax på att köpa en moppe av nån som är sprillads hade jag gjort de...
samma gälller förlusten av en lax när jag behöver 15 eller vad hon nu behövde...

en annan grej kan ju va aktioner, köpa från nån pantbank å kränga för mer..
Citera
2010-04-14, 19:04
Medlem
pappis avatar
donera trombocyter på blodgivningen, du kan göra det med 2 v mellanrum och får 180 kr i handen varje gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in