2010-02-10, 22:03
Medlem
Tjo, Det här är min första tråd här på FB och jag tyckte det kunde vara kul att höra lite med folk vad de tycker om stå respektive sittplats på konserter.

Själv har jag sett bland annat Metallica, Iron Maiden, Motörhead, Bruce Springsteen P-Floyd mm och ska nu på Rammstein i globen 20 februari och har på alla inklusiva nu på Rammstein köpt ståplats för att jag älskar det galna öset där!

Det enda jag kan komma på som är negativt är ju att man ofta öser så mycket så man är nära på att svimma av vätskebrist, blir aldeles slut i hela kroppen & inte har någon möjlighet att tömma tarm & blåsa om så behövs. Men detta är ändå inga själv som får mig att överväga att köpa sittplats i fortsättningen

Så vad tycker ni övriga? Berätta gärna om lite sjuka grejjer ni sett eller varit med om på konserterna i övrigt också !

/Mvh
Citera
2010-02-10, 22:15
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Jag har haft sittplats på två konsterter i hela mitt liv(Britney Spears när jag gick i femman och nu senast när Slipknot spelade på hovet) och allt jag kan säga är att sittplats verkligen suger getröv. Det är så tråkigt och det blir aldrig ett riktigt ös. Det är värt att vara helt mörbultad i en vecka efter för att ha ståplats.
Citera
2010-02-10, 22:16
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag har sett Metallica 3 ggr och har alltid haft sittplats, fast man står lixom iaf.
Mest bara för att jag vill uppleva konserten, och inte stångas på innerplan.

När jag va fjunig 16-åring såg jag AC/DC på Hovet, och stod på innerplan...en makalös konsert absolut, men kanske ingen höjdarupplevelse "tittmässigt" (är det ens ett ord???)

Finns både för- och nackdelar med båda.
Citera
2010-02-10, 22:23
Medlem
accos avatar
Med sittplats så känns det som man är lite vid sidan av och knappt delaktig i konserten (beror på platser så klart)
Ståplats..sikten, var på ACDC på Ullevi i somras är ca 1,75 lång/kort
fick nästan nackspärr av att försöka hitta luckor att se i genom.
Riktigt bra konsert i övrigt
Citera
2010-02-10, 22:24
Medlem
Såg Lars Winnerbäck två gånger i höstas. Först i Luleå där jag stod, sedan på hovet och hade sittplats.

I efterhand kan jag inte säga vilket som var bäst respektive sämst, när man stod så ändrade man plats hela tiden känndes det som, nästan som vi flyttades bakåt hela tiden. Sen blev iallafall jag oerhört trött i vaderna.

Och sitta var ju oerhört skönt på ett sätt, men nog fan började det värka i röven efter ett tag och då ville man bara ställa sig upp.
Citera
2010-02-10, 22:29
Medlem
the_mechanixs avatar
Jag har varit på runt trettio konserter nu, hade sittplats på de tre första och stå på resten. Går inte att jämföra tycker jag, sittplats är verkligen sämst. Enda gångerna jag skulle kunna tänka mig är på lugna band/artister som Bob Dylan eller något liknande, men om man är på en röjig metalkonsert så vill man ju stå så nära scenen så möjligt, inte minst för att kunna "hälsa" på bandet eller fånga plektrum och sånt
Citera
2010-02-10, 22:30
Medlem
CB4lifes avatar
Fördelen med sittplatser är att man har mera koll på vad artisterna faktiskt gör på scen. Fördelen med Ståplats är att man kan vara med i öset och sånt. Jag föredrar ståplats eftersom det är roligare.
Citera
2010-02-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpacetribeCAK
Jag har haft sittplats på två konsterter i hela mitt liv(Britney Spears när jag gick i femman och nu senast när Slipknot spelade på hovet) och allt jag kan säga är att sittplats verkligen suger getröv. Det är så tråkigt och det blir aldrig ett riktigt ös. Det är värt att vara helt mörbultad i en vecka efter för att ha ståplats.

Jag kan tänka mig att en sann Slipknot fan helst ser sina idoler från ståplats, precis som du säger så är det allt värt svetten och värken i efterhand ;D

Britney Spears och Slipknot, haha låter som 2 helt olika upplevelser
Citera
2010-02-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag har sett Metallica 3 ggr och har alltid haft sittplats, fast man står lixom iaf.
Mest bara för att jag vill uppleva konserten, och inte stångas på innerplan.

När jag va fjunig 16-åring såg jag AC/DC på Hovet, och stod på innerplan...en makalös konsert absolut, men kanske ingen höjdarupplevelse "tittmässigt" (är det ens ett ord???)

Finns både för- och nackdelar med båda.

Haha kalla det vad du vill Jasså du har sett Metallica 3 gånger och i 3/3 fall ifrån sittplats? blir det en fjärde gång tycker jag värkligen du ska ta en funderare om det inte blir från stå, Det är få band som har så fin kontakt med publiken som gubbarna i Metallica och den kontakten får man värkligen nog med från stå
Synd och skamm att Jason är borta bara.
Citera
2010-02-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
Fördelen med sittplatser är att man har mera koll på vad artisterna faktiskt gör på scen. Fördelen med Ståplats är att man kan vara med i öset och sånt. Jag föredrar ståplats eftersom det är roligare.

Instämmer helt!
Citera
2010-02-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_mechanix
Jag har varit på runt trettio konserter nu, hade sittplats på de tre första och stå på resten. Går inte att jämföra tycker jag, sittplats är verkligen sämst. Enda gångerna jag skulle kunna tänka mig är på lugna band/artister som Bob Dylan eller något liknande, men om man är på en röjig metalkonsert så vill man ju stå så nära scenen så möjligt, inte minst för att kunna "hälsa" på bandet eller fånga plektrum och sånt

så sant så sant !
Dave Mustaine & Megadeth är grymma btw!
Citera
2010-02-10, 23:00
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feskern
Jag kan tänka mig att en sann Slipknot fan helst ser sina idoler från ståplats, precis som du säger så är det allt värt svetten och värken i efterhand ;D

Britney Spears och Slipknot, haha låter som 2 helt olika upplevelser
Haha, Britney Spears såg jag med hela min familj i femman så det var inte direkt något jag verkligen ville göra. Men det är kul att kunna säga att man har sett henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in