2010-02-13, 21:49
Medlem
Fundamentalists avatar
Jag har varit på ett tjugotal konserter och haft blandat med sittplats och ståplats. Så som folk tidigare i tråden säger så håller jag med om att en del av "konsertfeelingen" liksom försvinner bort om man sitter, visst kan man stå upp och se banden från läktaren men man känner sig fortfarande lite som en outsider. När man står i publikhavet och öser är det som om man är ett med hela konsertupplevelsen.

Det enda egentligen negativa jag varit med om när man har ståplats och det är ett flertal olika sektioner och man inte hamnar i den första såvida man inte köar hela dagen. Visst kan det vara skoj att köa om det är skönt väder, men fan inte när det är -20 och det inte är något roligt folk i kön.
Citera
2010-02-14, 02:00
Medlem
Drumsticks avatar
jag har haft de flesta olika possitioner på en konsert.
Kan säga att ståplats är alltid bäst! Om man vill köa länge, vänta hela dan men som belöning att komma längst fram så är det definitivt värt! sittplats är tråkigt, men det är ju fortfarande ett jävla ös, en otrolig sikt över arenan/stadion. Båda är bra, men hade jag fått välja: Ståplats.
Citera
2010-02-14, 02:02
Medlem
Drumsticks avatar
kan även tillägga, när man behöver tömma blåsan när man har ståplats. man gör ju det innan konserten givetvis, annars ere bara ta en random flaska som ligger där, pissa och ge den till en security snubbe. Men faktum är att man blir aldrig pissnödig under en konsert, däremot 10 minuter efter, då jävlar svider blåsan!!
Citera
2010-02-14, 02:07
Medlem
Ståplats är enligt mig alltid bättre, man får bättre närvaro, bättre ös (kan missuppfattas, men jag är ingen tönt som knuffas eller bråkas) och kan stå närmare musikerna. Vem vet, man kanske kan utbyta ett par blickar eller fånga en trumpinne om man har tur.

Sittplats fungerar endast om det är lugnare musik, tex Mark Knopfler, Fleetwood Mac, Eagles eller liknande. Detta beror som sagt på tempot och sortens musik, det skulle bara bli att stå som ett fån och glo på en lugn konsert.
Än har jag inte brutit lårbenshalsen, så stå kan jag när det passar.

Dock är det jobbigt i festivalsammanhang, fast då kan man sitta under de band man är mindre intresserade av (sitta på marken) för att sedan vara mer aktiv under favoritakterna.
Citera
2017-01-10, 13:20
Medlem
Adelaides avatar
Om man vill njuta av musiken och samtidigt ha en bra blick över vad som händer på scenen, så är inte sittplats så dumt faktiskt. Men jag köper aldrig sittplats längre då ståplats är mycket roligare.
Citera
2017-01-10, 14:43
Medlem
crusherzs avatar
Har haft sittplats en gång, aldrig mer.
Iron Maiden 2006, plankade ner på ståplats efter 2 låtar ungefär.

Är jag trött och inte så peppad står jag hellre längre bak än att sitta på läktaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in