• 1
  • 2
2010-02-10, 20:36
Medlem
Ska knalla ner till vårdcentralen i morgon, har haft så sjukt ont i ryggen på senaste. har ätit av morsans orudis i några veckor men det har inte gått över.
Vill därför ha starkare smärtstillande. Just nu har jag, efter nästan två år arbetslöshet varit borta från jobb och nyligen börjat praktisera på cafe/restaurang där det är en del tunga lyft och det funkar inte med min övervikt just nu.

Men vad är det för smärtstillande jag ska ha? (är ju ute efter smärtlindring men visst blir jag gärna lite go och mysig på dom ) Vad är det för smärtstillande jag då ska försöka få? och vad ska jag hålla mig undan?
Behöver alla tipps jag kan få för jag kommer inte gå därifrån utan något hyffsat starkt, då ligger doktor jäveln på golvet..
Kan tillägga att jag är 22 år = mindre chans att dom skriver ut starkare recept?

går på vanliga vårdcentralen, vet att dom är lite restriktiva?
så vad ska jag ta till för knep (om det behövs) för att få något starkt mot smärtan och som ett plus till min hjärna
Citera
2010-02-10, 20:38
Medlem
Royal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yako
Ska knalla ner till vårdcentralen i morgon, har haft så sjukt ont i ryggen på senaste. har ätit av morsans orudis i några veckor men det har inte gått över.
Vill därför ha starkare smärtstillande. Just nu har jag, efter nästan två år arbetslöshet varit borta från jobb och nyligen börjat praktisera på cafe/restaurang där det är en del tunga lyft och det funkar inte med min övervikt just nu.

Men vad är det för smärtstillande jag ska ha? (är ju ute efter smärtlindring men visst blir jag gärna lite go och mysig på dom ) Vad är det för smärtstillande jag då ska försöka få? och vad ska jag hålla mig undan?
Behöver alla tipps jag kan få för jag kommer inte gå därifrån utan något hyffsat starkt, då ligger doktor jäveln på golvet..
Kan tillägga att jag är 22 år = mindre chans att dom skriver ut starkare recept?

går på vanliga vårdcentralen, vet att dom är lite restriktiva?
så vad ska jag ta till för knep (om det behövs) för att få något starkt mot smärtan och som ett plus till min hjärna

Du kanske får Tiparol(Tramadol) om du har tur, kanske citodon eller en ipren
Citera
2010-02-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Du kanske får Tiparol(Tramadol) om du har tur, kanske citodon eller en ipren

Tramadol e bra mot smärta?
Citodon e tyd det som ligger lägst på min lista, ätit den förut och behöver typ 3 tabletter för att minska smärtan(väger 110+)

Vad ska säga för att han inte ska tro att jag e nån pillertrillare som e ute efter en fix(det e ju bara halva sanningen) utan att jag oxå har väldigt ont
Citera
2010-02-10, 21:19
Bannlyst
Säg "sanningen" beskriv din smärta och hur du vill ha lindring för att kunna jobba. Prata inte om substanser ! Då fattar dem att du är ute efter att flumma.
Citera
2010-02-10, 21:19
Medlem
Royal-s avatar
Citat:
Tramadol e bra mot smärta?
Citodon e tyd det som ligger lägst på min lista, ätit den förut och behöver typ 3 tabletter för att minska smärtan(väger 110+)

Vad ska säga för att han inte ska tro att jag e nån pillertrillare som e ute efter en fix(det e ju bara halva sanningen) utan att jag oxå har väldigt ont

Ja tramadol är bra mot smärtan, finns dock kramprisker på det. (Vilket jag tycker är väldigt obehagligt att veta).

Tror inte du kommer få något specielt om det är första gången du går mot smärta. Kan bli så illa att han/hon skickar hem dig med 2 alvedon och ber dig gå till en massör.

Mvh
Citera
2010-02-10, 21:20
Medlem
simonpimonpoos avatar
Banta istället, en mycket bättre smärtlindring. Du kommer nog inte få någonting starkt, men fråga efter morfin.
Citera
2010-02-10, 21:23
Medlem
strutters avatar
Säg att vanliga värktabletter inte fungerar och se vad dom erbjuder!
Citera
2010-02-10, 21:24
Medlem
strutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Banta istället, en mycket bättre smärtlindring. Du kommer nog inte få någonting starkt, men fråga efter morfin.

Väldigt bra inlägg! tror säker att han blir jätte nöjd med ditt tips!
Citera
2010-02-10, 21:30
Medlem
banta? jag gillar mat så vid den här tidpunkten så är det uteslutet, nöjd med mig själv!

Angående verktabbar så har jag ätit en jävla massa alvedon, ipren och treo utan resultat.
orudis har jag även ätit ett par veckor och det är väl smätrstillande det med? eller är det bara antiinflammatoriskt?
Citera
2010-02-10, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av strutter
Väldigt bra inlägg! tror säker att han blir jätte nöjd med ditt tips!

Vill ts ha en hållbar lösning så är nog bara att träna upp sina muskler och bli av med övervikt. Kroppen säger ifrån, den vill väl inte bära runt på ett onödigt fettlager?

Citat:
banta? jag gillar mat så vid den här tidpunkten så är det uteslutet, nöjd med mig själv!

Välj, smärta och va fet eller smalare och smärtfri?

Att du har dålig karaktär är din förlust, bit ihop och gör de bara! Du verkar behöva en spark i arslet så gör nåt istället för att böla och be om nåt "mirakel" piller
Citera
2010-02-10, 21:40
Medlem
men kom igen du har ingen aning om mina motions eller mat vanor, helt ärligt så har jag gått upp 26.3 kila sen jag började äta zyprexa(anti psykotisk medecin typ)

dessutom var det inte vikt och mat som diskuterades här utan hur kan jag övertyga läkaren att jag måste ha något starkt smärtlindrande för jag klarar ej av att gå så här
Citera
2010-02-10, 21:53
Bannlyst
Citat:
men kom igen du har ingen aning om mina motions eller mat vanor, helt ärligt så har jag gått upp 26.3 kila sen jag började äta zyprexa(anti psykotisk medecin typ)

dessutom var det inte vikt och mat som diskuterades här utan hur kan jag övertyga läkaren att jag måste ha något starkt smärtlindrande för jag klarar ej av att gå så här

var helt ärlig mot dig själv istället.

din vikt blir väldigt relevant eftersom den GÖR så att du får det värre i ryggen....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in