2010-02-10, 19:29
Medlem
justsome1s avatar
Som topic lyder, vad betalar du på gatan för ditt benzo?

Byt ut x mot antalet mg och antalet kronor per tablett.
Till exempel:
Flunitrazepam : 1 Mg 40 Kr/st

Nitrazepam (Apodorm, Mogadon, Nitrazepam): x Mg x Kr/st
Flunitrazepam (Flunitrazepam, Fluscand, Rohypnol): x Mg x Kr/st
Triazolam (Halcion, Triazolam): x Mg x Kr/st
Midazolam (Dormicum, Midazolam): x Mg x Kr/st
Diazepam (Apozepam, Diazepam, Stesolid, Valium): x Mg x Kr/st
Oxazepam (Oxascand, Sobril): x Mg x Kr/st
Lorazepam (Temesta): x Mg x Kr/st
Alprazolam (Alprazolam, Xanor): x Mg x Kr/st
Klonazepam (Iktorivil): x Mg x Kr/st
Zopiklon (Imovane): x Mg x Kr/st
Zolpidem (Stilnoct): x Mg x Kr/st
Zaleplon (Sonata): x Mg x Kr/st

Förslagsvis kan mod lägga till detta i FAQ'n sen.
2010-02-10, 19:31
Medlem
b0gfettos avatar
Varför inte fortsätta i tråden som skapades för detta ändamål? https://www.flashback.org/t749718 - Den stora "Vad kostar piller?"-tråden [Prisfrågetråden] [Vad betalar du]
2010-02-10, 20:38
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Varför inte fortsätta i tråden som skapades för detta ändamål? https://www.flashback.org/t749718 - Den stora "Vad kostar piller?"-tråden [Prisfrågetråden] [Vad betalar du]
Jag var inte medveten om den, men det kan väl knappast skada med en tråd för priser på benzo i benzo delen.

Lätt att hålla reda på, bara att gå in under just Bensodiazepiner och inte Övriga droger, samt att det inte beblandas med massa andra inlägg om priser på andra droger, vilket även underlättar för att kunna sammanställa priserna sen också.
2010-02-10, 20:50
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justsome1
Jag var inte medveten om den, men det kan väl knappast skada med en tråd för priser på benzo i benzo delen.

Lätt att hålla reda på, bara att gå in under just Bensodiazepiner och inte Övriga droger, samt att det inte beblandas med massa andra inlägg om priser på andra droger, vilket även underlättar för att kunna sammanställa priserna sen också.

Den handlar mest om benzo från tiden då den här avdelningen inte fanns, jag tog upp frågan med moderatorn som fick RPn och hoppas att den kommer på någon lösning.

Jag frågade även en tid efter att den skapades om den kunde klistras i Övriga droger (återigen innan detta forum fanns), men då ansåg dom/den att det redan fanns för många klistrade trådar. Det kanske löser sig på ett smidigt sätt nu.

Inte min mening att låta nedvärderande om jag nu gjorde det i förra inlägget, jag vet att den ligger i ÖD efter detta forum skapades vilket är lite dumt, men den hör egentligen hemma i båda delarna.
2010-02-10, 20:52
Medlem
En sak är den att folk inte uppger mg på de tabletter de ger pris på heller.
2010-02-10, 21:01
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
En sak är den att folk inte uppger mg på de tabletter de ger pris på heller.

Jag skrev priser per mg i den förra tråden, från dåligt till bra pris (enligt vad jag hört).
2010-02-10, 21:19
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag skrev priser per mg i den förra tråden, från dåligt till bra pris (enligt vad jag hört).

Hur som helst, bekvämt att ha det i rätt forumsdel. Kanske borde ha en i CS och Opiat också? skulle vara mycket smidigare imo. 3trådar istället för 100-tals, och det är lätt att hitta(man slipper bläddra i din sammanfattade tråd med 200+ inlägg).. Sen är det bara att sammanställa, så slipper man även inlägg av folk som frågar om priser på droger som redan nämnts. Och "Norrlandspriser" är inte utav intresse så en sammanställning på c:a priserna skulle kunna fungera länge.

EDIT:
Missade helt och hållet ditt svar på mitt inlägg..

Mod får gärna rensa så kan vi återgå till topic.
Senast redigerad av justsome1 2010-02-10 kl. 21:48.
2010-02-11, 11:14
Medlem
Himmler!s avatar
Fortsätt i vad kostar piller tråden, även fast den inte bara gäller bensodiazepiner.

Mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in