2010-02-10, 18:26
Bannlyst
Nu blev jag sur , Min brännare vägrar att utföra jobbet. Jag skulle bränna ett xbox360 spel , Assassins Creed 2 i Verbatim skiva när jag fick upp detta felmeddelande efter 85 % bränning.

http://img688.imageshack.us/img688/830/fel.jpg

Vad har jag gjort för fel ? Vad är problemet.
Citera
2010-02-10, 18:46
Medlem
Vad jag vet ska väl nec nd3500 vara en ok brännare. Och verbatim är ju bra skivor. Men även solen har sina fläckar.
Om du får samma fel på en skiva till kan det däremot finnas anledning att misstänka ngt skumt.
Vad har du bränt med för hastighet? Är det dvd + eller -, eller rw? double layer?

Om det händer igen med en verbatimskiva lutar det ju annars åt brännaren alternativt problem med isofilen... vilket är ganska långsökt (inte särskilt troligt om den gått att packa upp utan problem dvs)
Citera
2010-02-10, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UrsaMinor
Vad jag vet ska väl nec nd3500 vara en ok brännare. Och verbatim är ju bra skivor. Men även solen har sina fläckar.
Om du får samma fel på en skiva till kan det däremot finnas anledning att misstänka ngt skumt.
Vad har du bränt med för hastighet? Är det dvd + eller -, eller rw? double layer?

Om det händer igen med en verbatimskiva lutar det ju annars åt brännaren alternativt problem med isofilen... vilket är ganska långsökt (inte särskilt troligt om den gått att packa upp utan problem dvs)

Jaså , mycket märkligt. Jag brände med 4x hastighet på en verbatim -DVD+R DL 8x- skiva. Ska försöka bränna en till och se om det funkar .
Citera
2010-02-10, 19:56
Medlem
Babovands avatar
Varför använder du dvd-decrypter för att bränna xbox spel ? kanske inte gör en skillnad.

Pröva Imgburn istället och se hur det går, kör test mode så slipper du slösa en skiva.
www.imgburn.com
Citera
2010-02-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganja777
Jaså , mycket märkligt. Jag brände med 4x hastighet på en verbatim -DVD+R DL 8x- skiva. Ska försöka bränna en till och se om det funkar .

Alright. Bränning i dual layer är sjukt känsligt och jag har faktiskt haft nån verbatim DL som inte funkade om jag inte missminner mig.
Har inte kört deras DL skivor på ett bra tag nu men generellt sett har de varit bra. Dock har jag nog endast kört dem i 4X om jag minns rätt. Brukar generellt sett funka bättre att bränna i lite långsammare hastighet. Detta pga lasern hinner uppnå full effekt lättare om man bränner med lite lägre hastighet och då blir det bättre kvalitet på det brända spåret så att säga.

Sen finns det klart undantag, testade en 25pack Datawrite 8X double layer skivor.. av någon anledning funkar dom crap i 4X men bränns mycket bra i 6 eller 8X... så det kan va lite olika men som sagt generellt blir det bättre kvalitet (och mindre fel) ju långsammare du kör.

Som sagt får du problem igen så lär det inte vara skivorna det beror på iaf.

Angående dvd-decrypter vs Imgburn så är det i princip samma program, imgburn hette i tidigare versioner dvd-decrypter nämligen, men bytade senare namn. Fråga mig inte varför. Men det ska iaf inte spela ngn roll, i synnerhet inte med verbatim. Möjligtvis med billiga skitskivor med fake-dye.

Mvh
Senast redigerad av UrsaMinor 2010-02-10 kl. 21:09.
Citera
2010-02-10, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UrsaMinor
Alright. Bränning i dual layer är sjukt känsligt och jag har faktiskt haft nån verbatim DL som inte funkade om jag inte missminner mig.
Har inte kört deras DL skivor på ett bra tag nu men generellt sett har de varit bra. Dock har jag nog endast kört dem i 4X om jag minns rätt. Brukar generellt sett funka bättre att bränna i lite långsammare hastighet. Detta pga lasern hinner uppnå full effekt lättare om man bränner med lite lägre hastighet och då blir det bättre kvalitet på det brända spåret så att säga.

Sen finns det klart undantag, testade en 25pack Datawrite 8X double layer skivor.. av någon anledning funkar dom crap i 4X men bränns mycket bra i 6 eller 8X... så det kan va lite olika men som sagt generellt blir det bättre kvalitet (och mindre fel) ju långsammare du kör.

Som sagt får du problem igen så lär det inte vara skivorna det beror på iaf.

Angående dvd-decrypter vs Imgburn så är det i princip samma program, imgburn hette i tidigare versioner dvd-decrypter nämligen, men bytade senare namn. Fråga mig inte varför. Men det ska iaf inte spela ngn roll, i synnerhet inte med verbatim. Möjligtvis med billiga skitskivor med fake-dye.

Mvh

Mycket märkligt , Andra bränningen funkade nu. Whatafuck ?

Jag tror att det måste ha varit något fel på den nya skivan som jag fick. Kan inte ha varit brännaren. Tusen tack UrsaMinor
Citera
2010-02-10, 21:28
Medlem
Det var inga problem . Även verbatim har väl fisit ut en och annan skitskiva genom åren, även om det bara kanske händer kanske 1 gång på 300 skivor så :P

Hursomhelst trevligare att det beror på skivorna än brännaren

Kan tipsa dig om dessa, som jag testade själv häromdagen

http://www.nierle1.com/se/artikel/38...ox_25_pcs.html

Bra pris på dem och de funkar bra som fan faktiskt, i 6x och 8x. i 4x blev kvaliteten sämre men fortfarande funkar alla hittills klockren på flera olika dvdläsare samt vår stationära. Så det var ju lite skillnad mot verbatim som tar 300 för en 25pack tänkte jag bara.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in