2010-02-10, 17:55
Medlem
Hej jag undrar hur jag får min sega dator till en snabbare dator för att jag ska väll kunna spela tex The elder scrolls oblion utan att det hackar????

Det här har jag: Intel pentium 4 CPU 3.00, 1,2GB RAM, Nvidia GeForce 7300 GT
är ej så sugen på att köpa nytt ( Har inga pengar) så finns det ngt annat att göra för att fixa min dator så att den går snabbare.

Obs har redan Diskrenssat den och defragmentiserat den (min dator)
Citera
2010-02-10, 18:18
Medlem
Amagadwats avatar
<3 Oblivion, visst fan ska du spela det!

Från början bör du nog ominstallera datorn tills fabriksinställningar så alla onödiga filer, program och dylikt försvinner.

Annars skulle du kunna köpa*host*laddaner*host* TuneUp Utilities 2009 som tar bort onödiga filer du inte behöver. Du kan även aktivera "Turbo Mode" som gör att uppdateringar osv inte kommer upp samtidigt som du spelar vilket kan göra att Oblivion jobbar bättre.

Uppdatera alla Nvidia drivers samt dina drivers på datorn, skärm etc.

Om inte detta fungerar så måste du dra ner alla grafikinställningar till minimum och om inte det funkar... köp nytt grafikkort / ramminnen men du hade inga pengar; Tyvärr.
Citera
2010-02-10, 18:27
Medlem
Nights avatar
Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?

Ang oblivion så verkar det som om du får hålla dig till dom lägre inställningarna för att det skall flyta på:
http://www.gamespot.com/pages/forums...ic_id=25579908
Senast redigerad av Night 2010-02-10 kl. 18:36.
Citera
2010-02-12, 18:46
Medlem
jag har ungefär 120 gb hdd
Citera
2010-02-12, 19:41
Medlem
mrvisions avatar
Ladda ner de senaste drivrutinerna till gaffekortet, defragmentera hårddisk(arna), ladda ner spybot och rensa från spyware.

Så blir datorn snabbare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in