Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-10, 16:23
Medlem
chribsson2s avatar
Den eviga diskussionen om yttrandefrihet kontra vad en del uppfattar som god smak....

Vad sägs om följande som ett affärsförslag:
Inrätta ett FB-light, där ämnena är mindre kontroversiella, modereringen ännu tuffare och tonen mellan användarna inte tillåts vara lika rå.

Familjeliv säger ni då.

Javisst säger jag, men skillnaden är att detta skulle ge helt nya annonsörer, kanske rent av "mainstreamföretag" som faktiskt skulle betala rejält. Pengar som sedan kan komma detta forum till godo.

Ja, varsågod Admin, jag tar inget betalt.
Citera
2010-02-10, 16:27
Medlem
moderatswings avatar
Ett helt nytt forum som drivs parallellt alltså?
Nja, Flashback har ju sin nisch och bör hålla på den. Forum där man sållar bort det kontroversiella finns ju redan, så varför skapa ett till? Men det som Flashback är är man ensam om.

Sedan är ju inte drivkraften bakom forumet pengar så som sig bör när verksamheten är att kämpa för absolut yttrandefrihet. Sedan skulle nog Flashback ha kvar de dåliga associationerna oavsett. Det spelar väl ingen roll om man delar upp det i forumdelar eller i URL:er?
Citera
2010-02-10, 16:29
Medlem
Sedan, VÄRLDEN!
Citera
2010-02-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Den eviga diskussionen om yttrandefrihet kontra vad en del uppfattar som god smak....

Vad sägs om följande som ett affärsförslag:
Inrätta ett FB-light, där ämnena är mindre kontroversiella, modereringen ännu tuffare och tonen mellan användarna inte tillåts vara lika rå.

Familjeliv säger ni då.

Javisst säger jag, men skillnaden är att detta skulle ge helt nya annonsörer, kanske rent av "mainstreamföretag" som faktiskt skulle betala rejält. Pengar som sedan kan komma detta forum till godo.

Ja, varsågod Admin, jag tar inget betalt.

Skulle de nya annonsörerna du pratar om verkligen annonsera då "Light" ändå är förknippat med Flashback och pengar som dras in via "Light" kommer gagna Flashback?
Citera
2010-02-10, 16:36
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Ett helt nytt forum som drivs parallellt alltså?
Nja, Flashback har ju sin nisch och bör hålla på den. Forum där man sållar bort det kontroversiella finns ju redan, så varför skapa ett till? Men det som Flashback är är man ensam om.

Sedan är ju inte drivkraften bakom forumet pengar så som sig bör när verksamheten är att kämpa för absolut yttrandefrihet. Sedan skulle nog Flashback ha kvar de dåliga associationerna oavsett. Det spelar väl ingen roll om man delar upp det i forumdelar eller i URL:er?

Ja jag tänkte mig ett forum med två söta katter som kanske kramas lite i logotypen
Njae jag menar faktiskt ett parallellt forum som drar nytta av FB:s lockelse men inte skrämmer bort de kräsmagade. Och som faktiskt drar in pengar. Även om FB inte primärt existerar för profiten, så kan ju pengarna ändå komma detta forum till del.
Senast redigerad av chribsson2 2010-02-10 kl. 16:41. Anledning: stavfel, vad annars?
Citera
2010-02-10, 16:37
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Citat:
Ja jag tänkte mig ett forum med två söta katter som kanske kramas lite i logotypen
Njae jag menar faktiskt ett paralellt forum som drar nytta av FB:s lockelse men inte skrämmer bort de kräsmagade. Och som faktiskt drar in pengar. Även om FB inte primärt existerar för profite, så kan ju pengarna ändå komma detta forum till del.

Varför skulle den siten tjäna mer pengar?
Citera
2010-02-10, 16:39
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jules.Winnfield
Varför skulle den siten tjäna mer pengar?
Därför att den inte skulle skrämma bort de stora annonsörerna som faktiskt betalar i pengar och inte i hemgjort snus
Citera
2010-02-10, 16:41
Medlem
Tenbules avatar
Men vad är då meningen med just det Flashback som faktiskt är Flashback? Att skapa ett Flashback Light bara för att få in pengar skulle IMO sänka värdigheten på hela forumet. FB är FB, Familjeliv är Familjeliv och Hamsterpaj är Hamsterpaj. Det är bara att välja vart man vill gå.
Citera
2010-02-10, 16:46
Medlem
Trams, Flashback är inte till för att tjäna pengar. "Vanliga" forum finns det redan gott om, men Flashback-liknande kryllar det inte om. Det är därför det är viktigt att värna om Flashback, och inte dela upp forumet eller liknande.
Citera
2010-02-10, 16:46
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Citat:
Därför att den inte skulle skrämma bort de stora annonsörerna som faktiskt betalar i pengar och inte i hemgjort snus

Jasså jaha du tänker så, frågan är om det nu skulle bli en så stor succé, men man ska väl aldrig säga aldrig
Citera
2010-02-10, 16:57
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Njae jag menar faktiskt ett parallellt forum som drar nytta av FB:s lockelse men inte skrämmer bort de kräsmagade. Och som faktiskt drar in pengar. Även om FB inte primärt existerar för profiten, så kan ju pengarna ändå komma detta forum till del.

Fast hela idén är ju ett forum där alla kan yttra sig. Oavsett om du är PK eller icke-PK.
Ett light-forum motverkar den idén.

Sedan kommer de dåliga ryktena finnas kvar så länge Flashback tillåter kontroversiella ämnen.
Alltså, jag tvivlar på att företagen vill annonsera på ett sådant kontroversiellt forum helt plötsligt bara för att diskussionerna är uppdelade på två olika domäner.
Citera
2010-02-10, 17:05
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Trams, Flashback är inte till för att tjäna pengar. "Vanliga" forum finns det redan gott om, men Flashback-liknande kryllar det inte om. Det är därför det är viktigt att värna om Flashback, och inte dela upp forumet eller liknande.
Ständigt denna litania; "Flashback är inte till för att tjäna pengar".....nähä? Såvitt jag vet drivs verksamheten av ett engelskt företag som är motsvarigheten till ett aktiebolag. Jag tror inte aktieägarna är helt ointresserade av pengar. Om inte annat så för att utveckla sin verksamhet och ha mat på middagsbordet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in