Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-10, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tenbule
Men vad är då meningen med just det Flashback som faktiskt är Flashback? Att skapa ett Flashback Light bara för att få in pengar skulle IMO sänka värdigheten på hela forumet. FB är FB, Familjeliv är Familjeliv och Hamsterpaj är Hamsterpaj. Det är bara att välja vart man vill gå.

håller helt med om detta

är även tveksam till att dela forumet då jag tror att många med mig läser i både de "grövre" och i de mer accepterade delarna.
Citera
2010-02-10, 17:10
Medlem
Din ideologi av hur flashback borde vara existerar redan....
www.fragbite.se
Citera
2010-02-10, 17:29
Bannlyst
Skulle inte vara så bra enligt mej, FB är FB och om man tar bort yttrandefriheten så blir det bara en liten skitsida som ingen orkar bry sej om.
Completely failure då många av användarna är medlemmar för att man har en frihet här på FB så att man kan få säga vad man vill, skulle bli ett fiasko.
Citera
2010-02-10, 17:55
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyear
Skulle inte vara så bra enligt mej, FB är FB och om man tar bort yttrandefriheten så blir det bara en liten skitsida som ingen orkar bry sej om.
Completely failure då många av användarna är medlemmar för att man har en frihet här på FB så att man kan få säga vad man vill, skulle bli ett fiasko.
PÅ förekommen anledning vill jag fråga: Var i det jag har skrivit har ni tolkat det som att jag vill göra några förändringar på flashback.info ?
Citera
2010-02-10, 17:59
Medlem
savoxovass avatar
Yttrandefrihet innebär att man även får lära sig tolerera sånt man inte gillar och inte bara plocka ut godbitarna som passar ens egna värderingar eller ens egna grupps intressen. På sätt och vis är FB unikt då man som utomstående kan ta del av hur människor med vissa udda ideologier/intressen resonerar eller vilka värderingar de har. Det är mer en gång jag surfat in och lurkat hos vissa "subkulturer" i rent studiesyfte eller av ren nyfikenhet. Med en familjelivsanpassad variant skulle det här nöjet gå förlorat och det är samtidigt tråkigt om folk ska vinna diskussioner genom att med hjälp av förbudsstämpeln kunna censurera bort vissa åsikter.
Citera
2010-02-10, 18:00
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Ja jag tänkte mig ett forum med två söta katter som kanske kramas lite i logotypen
Njae jag menar faktiskt ett parallellt forum som drar nytta av FB:s lockelse men inte skrämmer bort de kräsmagade. Och som faktiskt drar in pengar. Även om FB inte primärt existerar för profiten, så kan ju pengarna ändå komma detta forum till del.

Det är ju det som gör Flashback till Flashback.

Klar inte de "kräsmagade" av att diskutera på Flashback så varför skall man göra en "light" variant för att locka dem?
M.A.O anser de kräsmagade att Flashback inte är något att ha i sin nuvarande form , som ytrandefrihetens hemborg där alla får komma till tals, så tror jag Flashback klarar sig utan dem.

Sedan så kan inte jag minnas att Flashback , ja ägaren, har någon "vinst syfte", med forumsverksamheten.
Inte vad jag har kunnat läsa mig till.
Senast redigerad av Empress 2010-02-10 kl. 18:04.
Citera
2010-02-10, 18:06
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Dummaste idén på länge enligt mig. De som inte tål FB har tillräckligt många forum att håll till i om inte FB duger.
Citera
2010-02-10, 18:17
Medlem
chribsson2s avatar
Jag måste fråga? Varför lyssnar ni inte?? Diskussionen urartar till något den inte handlar om, därför att ni inte är kapabla att skilja på äpplen och päron! Detta handlar inte om att göra om flashback.info per se, utan att erbjuda ett (luckrativt? ) komplement.
Citera
2010-02-10, 18:23
Medlem
Citat:
Jag måste fråga? Varför lyssnar ni inte?? Diskussionen urartar till något den inte handlar om, därför att ni inte är kapabla att skilja på äpplen och päron! Detta handlar inte om att göra om flashback.info per se, utan att erbjuda ett (luckrativt? ) komplement.
Detta skall alltså vara endast i syfte att få nya/större annonsörer och därmed mer kulor?
Citera
2010-02-10, 18:36
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Detta skall alltså vara endast i syfte att få nya/större annonsörer och därmed mer kulor?
Ja i princip så. Tack för att du åtminstone förstår sakframställan, även om du tycker att det är en usel idé.
Citera
2010-02-10, 18:44
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Du kan ju lika gärna sälja bingolotter och sedan donera pengarna, så slipper vi fler forum
Citera
2010-02-10, 18:46
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Varför tror du själv att diskussionen urartade sig på det sättet?
Du föreslog ju själv att FB skulle skaffa sig en light variant ,med hårade modering för att b.la locka till sig kräsmagade och som följd då att även locka till sig "stora annonsörer"..

Som jag skrev. Jag har inte läst någonstans att Flashback, ägaren, har för avsikt att driva Flashback i vinstdrivande syfte. Men däremot så har man läst flertalet gånger att Flashback är till för att värna om yttrandefriheten i första hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in