• 1
  • 2
2010-02-10, 01:55
Medlem
Von.Larssons avatar
Vad är det för idioter som sitter och chattar/diskuterar med varandra på text - tv? Dom skickar ett mess till nr "XXXXX* och så kommer deras meddelande upp och det kostar massa feta kronor!

Gör du det? Din granne kanske?

Diskutera!
Citera
2010-02-10, 01:58
Medlem
EgggEs avatar
Känns som en kvarleva från 90-talet... Rent spontant är det väl människor som är höga på någonting eller under påverkan av något väldigt sinnesrubbande...
Citera
2010-02-10, 01:59
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgggE
Känns som en kvarleva från 90-talet... Rent spontant är det väl människor som är höga på någonting eller under påverkan av något väldigt sinnesrubbande...

Mina spekulationer säger något liknande. Att det främst är äldre människor som sitter där tror jag är riktigt!
Citera
2010-02-10, 02:00
Medlem
boostankans avatar
Är nog så pass sällsynt att ingen som faktiskt gör det kommer att skriva i den här tråden, vilket gör tråden tämligen meningslös...

Var verkligen år och dar sedan jag var "inne" på text-tv, knappt så man är medveten om att det fortfarande existerar.
Citera
2010-02-10, 02:03
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Är nog så pass sällsynt att ingen som faktiskt gör det kommer att skriva i den här tråden, vilket gör tråden tämligen meningslös...

Var verkligen år och dar sedan jag var "inne" på text-tv, knappt så man är medveten om att det fortfarande existerar.

TEXT - TV är bra med nyheter och TV - BILAGA men kontaktannonserna,vad fan är det om? Vem sitter vid TEXT - TV - KONTAKTANNONSER??
Citera
2010-02-10, 02:20
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
TEXT - TV är bra med nyheter och TV - BILAGA men kontaktannonserna,vad fan är det om? Vem sitter vid TEXT - TV - KONTAKTANNONSER??
Smsa in du istället och fråga?

Kan du sluta med att skriva - TEXT - i caps och med mellanrum - känns som du SKRIKER särskrivna meningar.
Citera
2010-02-10, 02:22
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Smsa in du istället och fråga?

Kan du sluta med att skriva - TEXT - i caps och med mellanrum - känns som du SKRIKER särskrivna meningar.

Nej jag vill inte det. Tänkte om någon annan var på min plan och agerade "spring".

Vill inte förarga dej Herr.SpråkPolis!
Citera
2010-02-10, 02:24
Medlem
Herrtrosas avatar
Något jag funderar över är varför text-tv:n inte förnyas, någon vänlig själ som har ett svar på det? Det ser fortfarande ut som ett ruttet Nintentospel i mina ögon.
Citera
2010-02-10, 02:28
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Något jag funderar över är varför text-tv:n inte förnyas, någon vänlig själ som har ett svar på det? Det ser fortfarande ut som ett ruttet Nintentospel i mina ögon.
Det är det som är charmen för alla 70+ som sitter och faktiskt är inne på skiten. Nostalgi, tillhörighet.

Annars har man internet för ett mer moderniserat samhälle! Glöm TV:n överhuvudtaget...
Citera
2010-02-10, 02:29
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Varför ska man förnya det? Fyller ju helt klart sin funktion (det lilla det faktiskt gör). Tror folk skulle reagera negativt om det blev "uppdaterat". Kan också vara så att det inte ens är möjligt att göra det något snyggare.
Citera
2010-02-10, 02:32
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Varför ska man förnya det? Fyller ju helt klart sin funktion (det lilla det faktiskt gör). Tror folk skulle reagera negativt om det blev "uppdaterat". Kan också vara så att det inte ens är möjligt att göra det något snyggare.

Vad skulle man ens uppdatera det till?
Citera
2010-02-10, 02:39
Medlem
toonyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
Vad skulle man ens uppdatera det till?

Skulle väl nästan fungera att uppdatera det till att se ut som en webbsida? Med bilder! Iaf en tanke jag har. Men då skulle väl hela meningen med ordet "text-tv" försvinna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in