Tjena, har stött på ett riktigt skumt problem hos min laptop. Den funkar utmärkt vid uppstart, men efter ett tag går alltid min trådlösa internetanslutning ner. Det är helskumt och konstigast av allt är att de trådlösa nätverksinställningarna då inte går att nå från varken aktivitetsfältet eller kontrollpanelen. Det får mig att tro att det ska vara något virus inblandat.
Har även sökt på google efter folk med liknande problem men inget hittat. Observera att datorn fungerar igen efter en omstart, men det ska väl inte behöva vara så. Det funkar även att surfa om jag efter att ha fått problemet ansluter till nätverket via kabel.
Skulle vara nice om någon här kan hjälpa till eller kanske haft problemet och löst det!?
Senast redigerad av Ollzarn 2010-02-10 kl. 00:34.
Om du undrar varför ingen svarar är det för att din rubrik "Wifi-problem!!" inte säger ett skit om vari problemet består. Man skall ALDRIG behöva klicka sig in i en tråd för att förstå vad den handlar om.
Gör om, gör rätt.
Kanske orkar någon hjälpa dig då, som ett tack för att de slapp slösa 10 sekunder på en fråga de inte kunde svara på.
Sånna här problem är vanliga som sagt med ett opatchat Windows, har faktiskt upplevt snarlika bekymmer tidigare. Men i takt med (förmodligen) bättre FW i trådlösa routers och windowspatchar, så blir säkert sådana här problem färre och färre.
OM det gäller när du är uppkopplad mot din egen rauter så kan problemet vara så enkelt att du bara behöver byta kanal.
Ofta är kanal 6 den förinställda, men den kan störas ut av t.ex en trödlös telefon.
testa att byta till kanal 1.
Det löste mina problem som var likadana.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!