• 1
  • 2
2004-02-27, 16:10
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Jag har införskaffat mig ett nintendo 8bit, med spel och tillbehör.
Nu när jag försöker få igång denna, stoppar i allt som det ska vara så står bara nintendot och bara och blinkar. Dvs den där power-on lampan bara står och blinkar från av till på hela tiden, samt att tv bilden skiftar från grusig till att vara något som skulle kunna vara spelet som startar.

Är det någon som vänligast skulle kunna hjälpa mig vad det kan vara för problem?

//PPP
Citera
2004-02-27, 16:20
Awaiting Email Confirmation
Kribils avatar
Det är som dom flesta nintendo konsolerna..Det är ju trots allt gammal.. skall försöka vägleda dig stackaren...

Jo det är så att chippet <-- i brist på ord. är ganska gammalt och det slits upp.
Men du SKALL INTE BLÅSA I SPELEN för att det skadar spelen. Nej det bästa du kan göra är att beställa ett nytt sådan och mekan ihop det själv..

Vet dock inga affärer men kanske Http://www.spelbutiken.se Http://www.webhallen.com .
Kanske gå på 100 kr
annars kan du kanske göra så att du trycker ner spelet precis exakt vid kanten så den vidrör kanten och sedan testar på så vis.

Men annars så går det bra (om du har tagit hand om spelen och konsollen eller eventuelt förra ägaren har gjort det då dvs) att bara trycka på "reset" ett ex antal gånger..

Härligt föresten att du uppskattar den bästa konsollen genom tiderna..

Hoppas jag hjälpte dig nu men annars så kan jag kolla var man kan köpa ett såntdär chipp.. det är inte det lättaste..
Citera
2004-02-27, 16:30
Medlem
Aww stackarn

NES är en underbar liten console..

Jag har Super mario bros och tetris i orginalförpackning, plasten sitter kvar runtom

Blev sugen på lite duckhunt nu.. eller excite bike kanske
Citera
2004-02-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kribil
Det är som dom flesta nintendo konsolerna..Det är ju trots allt gammal.. skall försöka vägleda dig stackaren...

Jo det är så att chippet <-- i brist på ord. är ganska gammalt och det slits upp.
Men du SKALL INTE BLÅSA I SPELEN för att det skadar spelen. Nej det bästa du kan göra är att beställa ett nytt sådan och mekan ihop det själv..

Vet dock inga affärer men kanske Http://www.spelbutiken.se Http://www.webhallen.com .
Kanske gå på 100 kr
annars kan du kanske göra så att du trycker ner spelet precis exakt vid kanten så den vidrör kanten och sedan testar på så vis.

Härligt föresten att du uppskattar den bästa konsollen genom tiderna..

Jag kan lätt fixa nya "connectors" ifall det är det du menar. Det ska vara väldigt lätt att byta ut en sådan. Har också fått höra att det kan vara den som det är problem med.

Så jag har redan nu "förboka" en sån, jag behöver bara säga till så kan jag köpa en för 120 kr, den är helt ny dessutom. Skulle det vara värt?
Citera
2004-02-27, 17:12
Kribils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettyPrettyPrincess
Jag kan lätt fixa nya "connectors" ifall det är det du menar. Det ska vara väldigt lätt att byta ut en sådan. Har också fått höra att det kan vara den som det är problem med.

Så jag har redan nu "förboka" en sån, jag behöver bara säga till så kan jag köpa en för 120 kr, den är helt ny dessutom. Skulle det vara värt?

För att göra det så lätt som möjligt för mig : Jupp..

Ahh connectors hette det jag. fick hjärnslapp eller så..
Du vet hur mán fixar in en sådan va? har aldrig haft ett sådant problem som du har haft så jag kan tyvärr inte hjälpa dig på så vis..
Hoppas bara att det funkar.. Jag kan därimot rekomendera endel spel

** Punch out <-- behövs det förklaras? ok , ett av världens (enligt kribil) hetast boxnings spel . Många timmars roligt blir det..

** Alla mega man spelen <--- Dom spelen är ju en klass för sig..

** Power blade I och II <--- ungifär samma sak som megaman fasten man har en bomerang (kan ej stava) som vapen..

** Zelda spelen <--- Behövs DET förklaras?? nej det gör jag inte heller :P

** Mario spelen <--- Klassiker som du förhoppningsvis har en av.

** Family fun fitnes <-- omöjligt att få tag på , vill själv ha ett. Hur som helst så har man en matta som man springer på så springer gubben / tjejen också. Som track ´n feild fasten ja.. du hör själv.. mycket skoj förbannat skoj med polare och öl ;D

** Hogans Ally <-- Som duck hunt fasten man skjuter bovar istället.. Kan även skjuta ölburkar för att träna sin färdighet med pistolen (Zappern)

** Ice Climber <-- Yes , det är ett härligt spel. Man är små "isgubbar" som hugger sig framåt barnonrna.

** Castlevania / Castlevania 2: Simons Quest<--- två helt underbara action/äventyr spel som dödar många tråkiga timmar..

** Turtles <--- Dom är ju helt enkelt balla.. Kan välja alla gubbarna (själklarhet igentligen)

** Tecmo World Wrestling <-- Ett underhållande Wrestling spel.

** Bionic Commando <-- ett fint action spel.

** Werewolf <--- Det är ett nice spel där man spelar en varulv action spel är det.

Så det var endel förslag från min sida... Hoppas att du hittar någoting du gillar och att du får igång ditt nintendo...
Citera
2004-02-27, 17:21
Medlem
Citat:
För att göra det så lätt som möjligt för mig : Jupp..

Ahh connectors hette det jag. fick hjärnslapp eller så..
Du vet hur mán fixar in en sådan va? har aldrig haft ett sådant problem som du har haft så jag kan tyvärr inte hjälpa dig på så vis..
Hoppas bara att det funkar.. Jag kan därimot rekomendera endel spel

Så det var endel förslag från min sida... Hoppas att du hittar någoting du gillar och att du får igång ditt nintendo...

Antingen fixar jag det, eller så får någon teknikaffär göra det för 50-100 kr. Kanske ska passa på att modda det i samma veva.

Såklart har man punch out, ice climber, turles och zelda redan, och mer är på G.
Ska kika över dom andra spelen du tipsade om.

Maniac Mansion? Värt att köpa?
Citera
2004-02-27, 17:25
Kribils avatar
Hmm jo asså Maniac Mansion är helt ok.. Jag har faktigts inte suttigt på nintendot på länge.. fundera faktigts skarpt på att göra det nu...
Vi få se...
Citera
2004-02-27, 17:27
Medlem
Ralfons avatar
Citat:
Hmm jo asså Maniac Mansion är helt ok.. Jag har faktigts inte suttigt på nintendot på länge.. fundera faktigts skarpt på att göra det nu...
Vi få se...
enda nackdelen är ju att konsollerna kostar mer nu än när de var nya...
Citera
2004-02-27, 17:30
Kribils avatar
Det är väll inte riktigt sant va?
En konsoll när den var ny kostade runt 1000 lappen om jag kommer ihåg rätt..

Men iochmed att 8bitaren är så pass underüberbra så är den helt ok om inte bra pris på den nu..
Dock kanske det är lite svårt att få tag på dom där udda spelen man länge har velat spela..
Citera
2004-02-27, 17:49
Medlem
Johnny Walkers avatar
Köpte mitt Super Nintendo för samma pris som jag skulle kunna köpa ett Xbox för idag. För att inte tala om Nintendo 64. Mario Kart 64 kostade 999:- i nypris ett rätt bra tag.
Citera
2004-02-27, 18:27
Medlem
Citat:
Jag har faktigts inte suttigt på nintendot på länge.. fundera faktigts skarpt på att göra det nu...
Vi få se...

Tips: Gör inte det, lätt det går sönder då. Sitt framför konsollen istället
Citera
2004-02-27, 18:30
Bannlyst
jag köpte min 8:bitare med Dewils World för 1499kr, när jag va typ 13år. Sen en månad efter så sålde de konsolen inkl. Super Mario bros & Donald Duck för 1200nånting.. fan va piss ja blev..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in