2010-02-09, 17:48
Medlem
Rudelführers avatar
Hej!

Var o inhandlade ett D-Link DWL G122 externt USB WLAN kort idag, då KisMAC och dess otroligt dryga hemsida rekommenderade detta.
KisMAC funkade visst redan innan inköpet, dock utan injenctions.
Nu när jag ställer in KisMAC att den ska använda Prism2 USB drivrutinerna så säger den bara ifrån när jag försöker scanna nätverk, vilket innan t.o.m. fungerade med vanliga Airport Extreme kortet.

Till min Mac:
MacBook Air 2,13ghz 120gigSSD
Airport Extreme
Externt D-Link DWL-G122 USB kort.

HJÄÄÄÄLP!
Citera
2010-02-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudelführer
Hej!

Var o inhandlade ett D-Link DWL G122 externt USB WLAN kort idag, då KisMAC och dess otroligt dryga hemsida rekommenderade detta.
KisMAC funkade visst redan innan inköpet, dock utan injenctions.
Nu när jag ställer in KisMAC att den ska använda Prism2 USB drivrutinerna så säger den bara ifrån när jag försöker scanna nätverk, vilket innan t.o.m. fungerade med vanliga Airport Extreme kortet.

Till min Mac:
MacBook Air 2,13ghz 120gigSSD
Airport Extreme
Externt D-Link DWL-G122 USB kort.

HJÄÄÄÄLP!

Vilken version av KisMAC kör du?
D-Link DWL G122 är inget Prism2 kort, utan du ska välja rt73 eller va det är.
Jag har samma USB kort hemma, men KisMAC verka vara skitprogram, seg och helt buggigt. (as usual)

http://www.youtube.com/watch?v=lBGN5OGCPgI

Sen kollade jag upp aircrack-ng på video.google.com - och de verkade funka grymt bra, genom Windows och inte Mac (as usual) .. Det är därför ja formatera datorn och ska installera Windows 7, för att få igång aircrack-ng m.m. Finns grymma tutorials att se på.

KisMAC testade jag både wep/wpa. WEP gick inte ens att cracka, ÄVEN om ja hade samlat över 200.000IVs (som tog en jävla stund) och efter handshake med WPA så gick den igenom 5.7miljoner svenska ord för att cracka, varav det tog 28timmar utan lycka. (as usual)

Men jag tror problemet för dig är att du väljer Prism2 och inte rt73, välj rt73 då ditt kort ÄR rt73.

D-Link DWL-G122 Rev. C1 (F/W.:v3.00) 00:17:9A V:0x07D1
P:0x3C03 KA2DWLG122C1 rt73 Works in passive mode

D-Link DWL-G122 Rev. C1 (F/W.:v3.10) 00:1B:11 V:0x07D1

http://trac.kismac-ng.org/wiki/HardwareList
Senast redigerad av Pulse82 2010-02-09 kl. 18:30.
Citera
2010-02-09, 20:09
Medlem
Rudelführers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Vilken version av KisMAC kör du?
D-Link DWL G122 är inget Prism2 kort, utan du ska välja rt73 eller va det är.
Jag har samma USB kort hemma, men KisMAC verka vara skitprogram, seg och helt buggigt. (as usual)

http://www.youtube.com/watch?v=lBGN5OGCPgI

Sen kollade jag upp aircrack-ng på video.google.com - och de verkade funka grymt bra, genom Windows och inte Mac (as usual) .. Det är därför ja formatera datorn och ska installera Windows 7, för att få igång aircrack-ng m.m. Finns grymma tutorials att se på.

KisMAC testade jag både wep/wpa. WEP gick inte ens att cracka, ÄVEN om ja hade samlat över 200.000IVs (som tog en jävla stund) och efter handshake med WPA så gick den igenom 5.7miljoner svenska ord för att cracka, varav det tog 28timmar utan lycka. (as usual)

Men jag tror problemet för dig är att du väljer Prism2 och inte rt73, välj rt73 då ditt kort ÄR rt73.

D-Link DWL-G122 Rev. C1 (F/W.:v3.00) 00:17:9A V:0x07D1

D-Link DWL-G122 Rev. C1 (F/W.:v3.10) 00:1B:11 V:0x07D1

http://trac.kismac-ng.org/wiki/HardwareList

Tusen tack! Nu funkar det.
Fast segt som fan .
Den tankar i typ 10kb/s och det är grannens (3 meter ifrån mig, fast en vägg mellan) router jag vill åt som kör på enkelt WEP. Sedan så går det bara segare när jag försöker att reinjecta packets. Använder mig av 0.3versionen på snow leo.
Citera
2010-02-09, 20:19
Medlem
Citat:
Tusen tack! Nu funkar det.
Fast segt som fan .
Den tankar i typ 10kb/s och det är grannens (3 meter ifrån mig, fast en vägg mellan) router jag vill åt som kör på enkelt WEP. Sedan så går det bara segare när jag försöker att reinjecta packets. Använder mig av 0.3versionen på snow leo.

DU måste stänga av alla andra kanaler efter att du har hittat den du vill cracka.
T,ex i filmklippet så söker man från början efter ALLA kanaler, sen hittar man den man vill ha. t.ex kanal 6, sen sätter man in bara kanal 6 så ska det gå lite snabbare.

Stäng av Airporten också, så den inte letar också. Installera inga drivrutiner heller från skivan du får med. Men men, du måste vänta så du har samlat ihop typ en massa IVs innan. Kolla filmklippet, de hjälpte mig iallafall, att förstå programmet, inte få det att cracka ..hehe
Citera
2010-02-09, 22:12
Medlem
Rudelführers avatar
YES!!! Nu funkade det. Behövde runt 600k UniqueIV's för att få lösenordet.
Dock kraschade KisMAC hela tiden, så jag vart tvungen att spara var 100k uniqueIV. Lite halvdrygt.

Nu är det dags att prova WPA & bruteforce =)
Citera
2010-02-10, 12:10
Medlem
Citat:
YES!!! Nu funkade det. Behövde runt 600k UniqueIV's för att få lösenordet.
Dock kraschade KisMAC hela tiden, så jag vart tvungen att spara var 100k uniqueIV. Lite halvdrygt.

Nu är det dags att prova WPA & bruteforce =)

600K IVs? Damn. Hur lång tid tog det att samla ihop det?
Själv tar det 3 timmar att samla ihop 100K, för att cracka WEP.

WPA är betydligt svårare då du behöver en ordlista. Finns svenska bruteforce listor.
Laddade ner en som var på 200megg bara svenska ord.
Citera
2010-02-10, 15:37
Medlem
Rudelführers avatar
Det känns som att det är alldeles beroende på vart ens "offer" håller hus.
Efter mitt andra inlägg igår drog jag över till en polare som bor i en korridor (studentlya), så jag hade ett antal nät att välja mellan.
Provade dom som jag fick högst pear på över vanliga airport kortet. Kände dessutom att det inte gick ett dugg fortare när jag provade att reinjecta packets. Enda resultatet var att programmet då kraschade fortare.

600k IV's tog mig då runt en halvtimme (med ständigt CMD+S tryckande för att fan in gå risken att först samla ihop så pass många och sen kraschar det bara). Att sedan cracka WEP var en fråga om sekunder.
Men det känns också som att DLink kortet är rätt värdelöst med tanke på att jag fick mycket bättre pear med vanliga Mac Airport.
Citera
2010-02-15, 02:23
Medlem
Tjena, Kismac funkar hur bra som helst, jag har en Alfa AWUS036H usb adapter, MBP 15,4, 4gig Ram, 500gHD, Jag kommer in på allt jag provat på, brukar cracka när jag e på semester också. Kolla på youtube där finns en bra video på hur man ska göra.
Citera
2010-02-15, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wis
Tjena, Kismac funkar hur bra som helst, jag har en Alfa AWUS036H usb adapter, MBP 15,4, 4gig Ram, 500gHD, Jag kommer in på allt jag provat på, brukar cracka när jag e på semester också. Kolla på youtube där finns en bra video på hur man ska göra.

Jag har kollat en massa youtube klipp om KisMAC, men de gör inte programmet bättre för min del.
När du säger att du kommer in i allt du provat, har du provat WPA? Vad har du för ordbok?
Hur stor är ordboken, hur många miljoner ord måste du söka innan du crackar koder?
Citera
2010-03-11, 01:03
Medlem
Kismac e ju enkelt att använda för att knäcka wep förutsatt att någon annan dator e på samma nätverk, för wep behöver du inte ordlistor. Kismac e ganska långsamt prog fast trevligt UI. Läs på lite om backtrack, där har du alla verktyg man kan tänka sig för att hacka. Wep går brutalt mkt fortare med aircrack, wpa går också relativt fort om man har en bra ordlista. Ofta byter inte användare lösenordet på sina nätverk utan har standard kvar, tex hittar du nätverk som heter TeliaGateway så innehåller dom oftast 10 siffror/bokstäver(tex: 4D40627374, AFBEA7D568, Belkin har oftast 26 siffror/bokstäver, Zyxel har samma som Belkin men oftast bara siffror. Dom flesta lösenorden innehåller ABCDEFGH1234567890, det e bara å blanda.......prova tex crunch i backtrack, det finns också sidor på nätet som scramblar om siffror och bokstäver. Jag letar själv efter en bra databas på nätet för dessa kombinationer, jag har kollat igenom massor med listor men oftast innehåller dom massa utländska ord osv so man inte behöver. Det e bara å testa, men jag tycker du borde prova backtrack.
Citera
2010-07-29, 13:20
Medlem
Oscizs avatar
Hur installerar man DWL-G122 HW E1 på mac? ingenting fungerar för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in