2010-02-10, 10:48
Medlem
King Grubs avatar
Även karantänmapparna skall tas bort vid en avinstallation, inklusive allt som finns där.
Citera
2011-01-29, 23:49
Medlem
Trollsvamps avatar
Reklamvirus

Mors,

Jag hatar reklam och allt vad det innebär, nu har det även dykt upp på datorn vilket gör mig ännu mer förbannad. Det börjar helt plötsligt komma upp reklam om "Vanish - Lita på Rosa" i form av ljud. Ibland är det tangenttryckningar som hörs och ibland är det en jävla låt som låter som om man vore på en farm. Någon som har haft liknande problem? Har kört Avast och Ad-Aware men de har inte hittat något som gjort att det försvunnit. Hjälp, jag blir galen!!
Citera
2011-01-29, 23:53
Medlem
927s avatar
scanna med malwarebytes antimalware, är ni flera användare så gör en snabb fullständig scan av systemdisken
Citera
2011-01-29, 23:54
Medlem
Charles.Bronsons avatar
vilken webläsare använder du,i firefox finns ett bra tillägg,Add Block plus

https://addons.mozilla.org/sv-se/fir.../adblock-plus/
Senast redigerad av Charles.Bronson 2011-01-30 kl. 00:18.
Citera
2011-01-30, 00:11
Medlem
Jag fick något liknande på min dator för inte så länge sen, fast reklam öppnades i Internet Explorer (Använder Firefox). Jag scannade datorn med "Malwarebytes' Anti-Malware" och tog bort de, det funkade utmärkt. Testa det!
Citera
2011-01-30, 00:14
Medlem
Trollsvamps avatar
Tack 927, ska testa detta.

Charles, kör med Firefox, får testa tillägget.
Citera
2011-01-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvamp
Mors,

Jag hatar reklam och allt vad det innebär, nu har det även dykt upp på datorn vilket gör mig ännu mer förbannad. Det börjar helt plötsligt komma upp reklam om "Vanish - Lita på Rosa" i form av ljud. Ibland är det tangenttryckningar som hörs och ibland är det en jävla låt som låter som om man vore på en farm. Någon som har haft liknande problem? Har kört Avast och Ad-Aware men de har inte hittat något som gjort att det försvunnit. Hjälp, jag blir galen!!

Har du möjligen varit inne på www.surfthechannel.com ?
Det är nämligen inget virus isåfall utan deras reklam på hemsidan...
de har exakt de reklamerna du beskriver.
Citera
2011-01-30, 18:55
Medlem
Trollsvamps avatar
Nej, inte vad jag vet. Reklamen kommer ju dock även om jag inte är inne på nån websida. Har testar Anti-Malware men det tog inte bort det. Ska testa ad-block också.
Citera
2011-01-30, 20:56
Bannlyst
Hämta MBAM (tro mig, väldigt effektivt och bra program) och kör en full scan, ta bort den skit det hittar, starta om datorn och se om det är borta och scanna igen för säkerhetskull, kanske scanna med ett annat antivirusprogram efteråt också. Går skiten inte bort så kanske det satt sig i systemåterställning, stäng av systemåterställning isåfall om det ej försvunnit med en vanlig full scan och scanna igen med MBAM fast i felsäkert läge/safe mode (F8). Har ett engelskt XP så jag är van vid ord som system restore och safe mode, ursäkta det.
Citera
2011-01-30, 21:22
Medlem
Trollsvamps avatar
Tack, ska testa detta. Har du möjligtvis någon länk då jag inte riktigt hittar det jag ska leta efter. Eller rättare sagt, jag vet inte vad jag ska hitta =)
Citera
2011-01-30, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvamp
Tack, ska testa detta. Har du möjligtvis någon länk då jag inte riktigt hittar det jag ska leta efter. Eller rättare sagt, jag vet inte vad jag ska hitta =)

Yes. http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Scrolla ned och välj "Download free version"-knappen.
Som sagt, väldigt effektivt, skriv sedan om du fick bort skiten eller inte efter att du installerat det och kört en full scan.
Citera
2011-01-30, 21:51
Medlem
Trollsvamps avatar
Tack & bock. Skall testa detta under morgondagen. Återkommer med resultat asap.

Edit, är detta MBAM egentligen samma program som beskrivs i tråden här ovanför? Den filen jag laddade ner var nämligen likadan som den jag redan hade.
Senast redigerad av Trollsvamp 2011-01-30 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in