2008-04-28, 17:08
Medlem
927s avatar
ja dom tre 04 ska förstås tas bort men uppdatera antimalwarebytes och scanna en gång till, starta om och posta en ny HJT logg
Senast redigerad av 927 2008-04-28 kl. 17:10.
Citera
2008-04-28, 21:18
Medlem
Sträckt_Ugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ja dom tre 04 ska förstås tas bort men uppdatera antimalwarebytes och scanna en gång till, starta om och posta en ny HJT logg

Nu ser det ut så här...

Citera
2008-04-28, 21:26
Medlem
927s avatar
nu är det ok
Citera
2008-04-29, 13:32
Medlem
Sträckt_Ugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
nu är det ok

Tackar så mycket för all hjälp!
Citera
2010-02-09, 15:07
Medlem
danneohs avatar
Den officiella Adware-tråden[/Mod]

Jag har sedan en tid tillbaka lyckats få något jävligt jobbigt virus då jag inte hade något anti virus program alls(!) installerat. Nu har jag iallafall både Avg, Avg internet security och spyware doctor, jag tror avg lyckades ta bort eller åtminstonde lägga alla trojaner i karantän.

Dock så har jag fortfarande en jävla massa adware på datorn, är jag inne på internet i mer än 10min så har jag ca 20 pop-upp rutor. Jag gör dagliga sökningar men inget program hittar något längre (för inte mindre än en vecka sedan kunde jag hitta flera infektioner vid en sökning) men jag har får fortfarande dessa popups.
Någon som vet vad jag kan göra?
Citera
2010-02-09, 15:12
Medlem
Brasks avatar
Testa malwarebytes från Malwarebytes.org
Citera
2010-02-09, 15:36
Medlem
dabros avatar
Spybot Search & Destroy är det enskilt bästa programmet för att ta bort sådan ohyra.

Sök på google Spybot Search & Destroy och ladda ner, sen laddar du hem uppdateringar, immuniserar och sök efter spywaresen.

Kommer garanterat att fungera!

Lycka till!
Citera
2010-02-09, 16:13
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dabro
Spybot Search & Destroy är det enskilt bästa programmet för att ta bort sådan ohyra.

Men snälla, det har hänt saker sedan 2004. Spybot är hopplöst föråldrat. MBAM och SUPERAntispyware är mycket bättre.
Citera
2010-02-09, 18:31
Medlem
danneohs avatar
Tack för era svar, scannar med spybot nu, förhoppningsvis fungerar det annars får jag testa med de andra programen också! återkommer med resultat
Citera
2010-02-09, 22:32
Medlem
danneohs avatar
Spybot fungerade inte, står att 171049 processer är blacklistade vågar jag ta bort programmet nu utan att dessa processer sprider sig igen?
Citera
2010-02-09, 23:24
Medlem
King Grubs avatar
Varför provade du just det programmet jag skrev var föråldrat och sämst?

Gör en scan med Malwarebytes Antimalware.
Citera
2010-02-10, 08:42
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Varför provade du just det programmet jag skrev var föråldrat och sämst?

Gör en scan med Malwarebytes Antimalware.

Har tesat så pass många program att om jag testar ett till som inte skulle fungera så skulle inte det vara hela världen, om det nu skulle fungera då inläggs-skaparen lät väldigt säker på sin sak så skulle ju det vara väldigt kul.
Hur som helst så fungerade inte Super antispyware heller, båda programmen har hittat adware infektioner och karantäna dom, men jag får fortfarande popups .
Ska testa de andra rekomendationerna när jag kommer hem.

Hur är det med att ta bort progam som har infektioner liggandes i karantän? Vågar man det eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in