2010-02-09, 13:11
Medlem
En laptop här startades upp och hade en helt flimrig/streckad skärm, där muspekaren bara svagt kan ses lite då o då mellan färgstrecken innan den försvinner bakom nästa. Ingen aning om hur det gick till eftersom inga förändringar eller nedtankningar gjorts.

Tänkte genast att grafikkortet gått, men eftersom skärmen kan visa texten för installation med Windows installationsskiva i, bör det väl vara okey? Eller är det något slags DOS/BIOS-läge då installationen påbörjas o packar upp filer för installation?

Hursomhelst tänkte jag då låta installera OS på nytt, o hoppas det skulle lösa problematiken. Då kan installationen plötsligt inte hitta någon av de två hårddiskarna i burken!

Någon som kan ana vad detta kan vara för problem?
Citera
2010-02-09, 13:14
Medlem
sommarlovs avatar
Om du hade sökt, hade du hittat de hundratals trådar som handlar om SATA-diskar och Windows XP...

Du missade också skriva vilken dator, och vilket operativ du använder!
Citera
2010-02-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Om du hade sökt, hade du hittat de hundratals trådar som handlar om SATA-diskar och Windows XP...

Du missade också skriva vilken dator, och vilket operativ du använder!

- Saken är att jag installerat OS tidigare på den här maskinen utan problem, och det hittar jag inte i tidigare trådar.

Dessutom är ju skärmbildsproblemet något jag gärna vill komma till rätta med, eftersom det kanske är grafikkortet rakt av....och då behövs ju ingen ominstallation alls.

Det handlar om en Fujitsu Amilo M med två hårddiskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in