2010-02-09, 11:18
Medlem
Jag har nu följt Avanzas fondpaket och även deras fondrekommendationer. Satte 50.000 på blandat lågrisk, medelrisk, samt högrisk i deras paketval. So far ligger de 5% minus, vilket känns riktigt dåligt.

Vad har ni för erfarenheter av deras paket/rekommendationer?

Tips på bättre sparande? (jag har redan på Akelius och Hoist, vilket hittills varit ett bättre sparande även till 5% resp. 2.4% som ju är låg avkastning)
Citera
2010-02-09, 11:57
Medlem
Det beror vall pa hur stor risk du ar beredd at ta... Aktier skulle jag s'a'ga 'a'r det b'a'sta om du ar lite insatt. K'o'per du fonder betalar du oftast v'a'ldigt h'o'ga avgifter, oavsett fonden gar plus eller minus.

Investmentbolag tycker jag verkar intressant, v'a'ldigt likt fonder, men man betalar inte lika h'o'g avgift!

Citat:
Ursprungligen postat av percapita
Jag har nu följt Avanzas fondpaket och även deras fondrekommendationer. Satte 50.000 på blandat lågrisk, medelrisk, samt högrisk i deras paketval. So far ligger de 5% minus, vilket känns riktigt dåligt.

Vad har ni för erfarenheter av deras paket/rekommendationer?

Tips på bättre sparande? (jag har redan på Akelius och Hoist, vilket hittills varit ett bättre sparande även till 5% resp. 2.4% som ju är låg avkastning)
Citera
2010-02-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmk
Det beror vall pa hur stor risk du ar beredd at ta... Aktier skulle jag s'a'ga 'a'r det b'a'sta om du ar lite insatt. K'o'per du fonder betalar du oftast v'a'ldigt h'o'ga avgifter, oavsett fonden gar plus eller minus.

Investmentbolag tycker jag verkar intressant, v'a'ldigt likt fonder, men man betalar inte lika h'o'g avgift!

- I det här fallet är det låg- till medelrisk jag vill ha. Men att rekommendera att lägga pengarna i aktier känns lite vagt. Där behöver man pricka rätt för att ta hem bra vinst, och dessutom på längre sikt om man inte lyckas med en raket.

Vad för investmentbolag har du koll på?

Någon mer med tips på god avkastning utan stor risk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in