Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Det där är dumheter. Hur kan en fåne vara respekterad? I alla sunda samhällen har man gjort sig av med det odugliga ögonblickligen. Ett vanskapt barn skall ögonblickligen slängas i avskrädeshögen. Att vara vanskapt kan inte vara en uppgift, det är en börda för samhället. Vänta ni bara. Ni är så pass unga att ni hinner se det när det blir hårdare tider, då försvinner allt sånt där skitsnack och man börjar förstå vad det innebär att vara god på riktigt och det är att förhindra det misslyckade, det handikappade det skadade att behöva leva sina miserabla liv.
Ingen vet ju om inte döden och att vara död är det högsta goda, men vi vet att ett liv i lidande är hemskt. Och bespara mig snacket om medlidande, den bedövningen fungerar inte på mig. Och den "goda viljan" - den spyr jag på.
Det är inte svårt att se poängen i det du skriver. Jag tycker dock att det är tråkigt att du har en sådan dyster syn på handikappade.
Jag håller med om att vissa åtgärder borde vidtas för att förhindra mutationer och handikapp, men faktum kvarstår att vi utvecklat ett samhälle där evolutionen inte spelar lika stor roll. Det måste man acceptera, annars tror jag man kommer att vara en mycket bitter man i äldre dar, och det vill väl ingen?
Nu kommer en typisk sosse-fråga, men hade du sagt detsamma ifall ditt barn var handikappat?