2010-02-08, 23:01
Medlem
vinterkrigares avatar
Finns det något program som gör att man kan sänka strömförbrukningen på sin dator då man laddar ned/upp. Tänkte nämligen låta datorn seeda över natten men den för ett jäkla oväsen och höjer elräkningarna markant. Kanske bör tilläggas att jag kör Windows XP - 64bit.

Mvh Vinterkrigare.
Citera
2010-02-08, 23:14
Medlem
hasenfrasens avatar
Köp en strömsnål NAS/router/whatever som stödjer torrenttankning.

Drar datorn 150 watt kan du har den påslagen i drygt sex timmar för en enda krona. Är det dyrt?
Citera
2010-02-09, 10:35
Medlem
DigitalAngels avatar
Kontrollera ventilationen, fläktarna går igång just för att det behövs, det blir nog för varmt
Citera
2010-02-10, 21:05
Medlem
vinterkrigares avatar
Njah, det är väl lite det om är problemet..den boostar på 100% varesig jag lirar fallout 3 eller låter den stå :/..
Citera
2010-02-10, 22:17
Medlem
DigitalAngels avatar
laptop / stationär?
Citera
2010-02-12, 11:44
Medlem
vinterkrigares avatar
Stationär..
Citera
2010-02-12, 14:02
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkrigare
Stationär..

Detta är BARA spekulationer.. men när jag seedar ibland så lägger jag datorn i viloläge och den seedar hela tiden då TROR jag.

Rätta mig om jag har fel.. alt testa !
Citera
2010-02-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pouandreas
Detta är BARA spekulationer.. men när jag seedar ibland så lägger jag datorn i viloläge och den seedar hela tiden då TROR jag.

Rätta mig om jag har fel.. alt testa !

NEJ ! Man seedar inte när datorn är i viloläge ! ! !

Till vinterkrigaren... så passar jag dig denna länk..(vet inte vad du har för moderkort? så jag gör det lätt för mig, med en länk)
men helt klart att du kan ändra i bios så att processorn går ner i varv när du inte "tungkör" din dator.

(Tog bara första bästa googleträff..du kan säkert hitta en för just ditt moderkort!)

http://www.minhembio.com/forum/index...&#entry2376678

Att "strypa" fläktarna med typ "speedfan" eller en fysisk Fancontol och koppla ur allt onödigt "bling bling"(om du har? lysrör, externa hårdiskar etc etc) gör med sitt på elräkningen.
Senast redigerad av Proceed 2010-02-13 kl. 10:10.
Citera
2010-02-24, 16:41
Medlem
vinterkrigares avatar
Tack för tipset Proceed, men måste jag gå in i bios hela tiden då? borde finnas någon form av "energispar-läge", eller ett program som kontrollerar det. Är inte så hype på datorer och är rädd att jag bränner något annars :/.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in