• 1
  • 2
2010-02-08, 17:38
Medlem
kissflickans avatar
För en stund sen laddade jag ner Comodo från den här länken:
http://www.personalfirewall.comodo.c...ope&country=SE

Sen installerade jag Avast samt brandväggsbiten av Comodo samtidigt. Comodo blev klar först och det poppade upp en dialogruta som förklarade att Comodo nu gick ut på nätet för att "upprätta min livslånga licens". Jag tyckte det lät skumt men va fan, låt gå. Sen tog det två sekunder innan datorn var full med poker- och porr- pop-ups. Avast rootscannar nu och har hittills hittat fem trojaner i Comodo-katalogen. (en av dem heter visst Win32:Agent-ACYK).

Hur fan gick detta till, undrar jag. Jag har snabbgooglat men hittar ingen med liknande problem...

Har nån av er ett förslag på förklaring?
Citera
2010-02-08, 18:17
Medlem
toffeltjuvens avatar
De va väl ingen seriös sida.
Ladda alltid ner från programmets egna hemsida, fattar inte varför vissa laddar ner genom andra sidor
Citera
2010-02-08, 18:27
Medlem
927s avatar
länken funkar iaf inte för mig

http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html

kan tillägga att du kan ju posta logg på det som avast hittar och dessutom göra en snabb scan med malwarebytes antimalware, då ser man vilka filer det gäller och om det rör sig om nån falsk varning
Senast redigerad av 927 2010-02-08 kl. 18:33.
Citera
2010-02-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toffeltjuven
De va väl ingen seriös sida.
Ladda alltid ner från programmets egna hemsida, fattar inte varför vissa laddar ner genom andra sidor

Det är en seriös sida. Comodo sidan alltså.
Använder själv deras brandvägg och har aldrig varit med om något som TS snackar om.
Citera
2010-02-08, 18:57
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
länken funkar iaf inte för mig

funkar den här bättre?
http://personalfirewall.comodo.com/f...ope&country=SE
Citera
2010-02-08, 19:07
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
funkar den här bättre?
http://personalfirewall.comodo.com/f...ope&country=SE

ja och den är ok.
det kan va så att du tidigare klickat på nåt olämpligt som inte aktiveras förren efter omstart men då skulle ju inget hittas i mappar som är relaterade till comodo så lite märkligt är det ju
Citera
2010-02-08, 19:22
Medlem
Jag prövade själv att skriva Comodo firewall och då kom samma länk upp eller liknade i alla fall som den du hade skrivit men själv är det alltid bättre att bara gå in på officiela sidan och sen leta upp upp firewallen från där för att vara riktigt säker http://www.comodo.com/
Citera
2010-02-08, 19:28
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ja och den är ok.
det kan va så att du tidigare klickat på nåt olämpligt som inte aktiveras förren efter omstart men då skulle ju inget hittas i mappar som är relaterade till comodo så lite märkligt är det ju

jo det förstås -- men jag hann inte ens starta om innan allt brakade loss.

har nu scannat själva exe-filen som jag laddade ner från comodo, den är det inget fel på enligt avast. så förmodligen rör det sig om nåt annat som legat och slumrat i min dator. ja ja.
Citera
2010-02-08, 19:30
Medlem
Citat:

har nu scannat själva exe-filen som jag laddade ner från comodo, den är det inget fel på enligt avast. så förmodligen rör det sig om nåt annat som legat och slumrat i min dator. ja ja.

det kan hända om man sitter och glor på porr hela tiden ja
Citera
2010-02-08, 19:54
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raizen
det kan hända om man sitter och glor på porr hela tiden ja

hur får man virus av porr?

datorn är hur som helst ny och har inte varit närheten av någon porr än. jag tror snarare att det handlar om att något av de program jag installerat från TPB kan ha varit infekterat.
Citera
2010-02-08, 20:52
Medlem
Citat:
hur får man virus av porr?

datorn är hur som helst ny och har inte varit närheten av någon porr än. jag tror snarare att det handlar om att något av de program jag installerat från TPB kan ha varit infekterat.

Nja men menade hemsidor och ja TPB är känt för det så det är alltid bäst å kolla vad det är man laddar ner och läsa genom alla comments innan eller kolla på andra sidor för att se om den filen finns där med några comments och annat. En anledning till varför ja bytte till usenet då inte varje skit unge kan uploada det han vill
Senast redigerad av Raizen 2010-02-08 kl. 20:57.
Citera
2010-02-08, 21:13
Medlem
927s avatar
Citat:

men vad hittades i comodo katalogerna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in