2010-02-08, 17:22
Medlem
Tja!

Har en hp pavillion dv9700 med nvidia kort. Efter installation av win 7 hittar inte datorn grafikkortet. Laddar ner drivrutinen på nvidia.com, allt verkar bra tills jag spelar upp en film via datorn till tv:n. Allt går skit segt på tv:n. Känns som om det kan vara fel drivrutin men är rätt säker på att det är ett geforce 8500 som sitter i... Vad har jag missat?
Citera
2010-02-08, 17:26
Medlem
Har du kollat i enhetshanteraren att den har installerat alla drivrutiner??? Om inte se till att ladda ner dom från hps hemsida.
Citera
2010-02-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobz
Har du kollat i enhetshanteraren att den har installerat alla drivrutiner??? Om inte se till att ladda ner dom från hps hemsida.

Kikade på det. Verkar inte som allt är installerat. Hp har dock inga rutiner för win 7 som passar min dator... dv9744eo....
Citera
2010-02-08, 17:44
Medlem
På min dator (XP 3800), så kan jag inte kolla 720p-filmer efter jag installerat Windows 7. W7 tar för mycket kraft från processorn.
Citera
2010-02-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delfinjohan
Kikade på det. Verkar inte som allt är installerat. Hp har dock inga rutiner för win 7 som passar min dator... dv9744eo....

Ladda hem drivrutinerna till det som saknas som är gjord för Vista, för det har iaf inte vart några problem med dom hp uppgraderingar till windows 7 som jag har gjort på liknande vis. lycka till.
Citera
2010-02-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobz
Ladda hem drivrutinerna till det som saknas som är gjord för Vista, för det har iaf inte vart några problem med dom hp uppgraderingar till windows 7 som jag har gjort på liknande vis. lycka till.

Ok, testar det. Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in