Citat:
Ursprungligen postat av patrik0719
Får hålla tummarna för att det inte är knepigare än så. Man får väl ett recept på antibiotika så är det över på några dagar va?
Sen har jag funderingar kring sex och det här. Ponera att det är urinvägsinfektion och jag får antibiotika för detta idag eller imorgon. Det är ju alla hjärtans dag i helgen och min tjej och jag har planerat en del intimtid tillsammans. Är det bara att glömma eller hur funkar detta tror ni?
Ja det går över efter 3-5 dagar, men medicinen äter man någon vecka eller så.
har själv samma problem nu (dock inte med blod) så jag ska iväg och hämta ut medicinen i em. Håller på att få panik varje gång jag behöver på toa. HATAR det här djävelskapet. =(
Hoppas det blir bättre snabbt för dig. Lycka till!
Edit: Såg att du frågade om sex också. hmm.. Har inte koll riktigt på det riktigt men jag tror det ska vara lugnt. Beror på hur pass känslig man är för infektioner har jag för mig.
Hos oss ligger detta i släkten verkar det som eftersom både mamma och ena systern har återkommande infektioner, och vad gäller syrran iaf så vet jag att de sagt åt henne att ta det lugnt då hon är känslig som tusan för infektioner i underlivet.
Hon får alltså urinvägsinfektioner flera gånger om året.
Har du inte återkommande problem, borde det inte vara någon fara. Kolla med VC när de ringer upp sen för säkerhetsskull!