2010-02-08, 12:30
Medlem
Märkte helt plötsligt imorse att det drog till i urinröret när jag tog den sedvanliga morgonkissen. Det liksom skar till lite, när jag tryckte ut den sista skvätten, men jag märkte inget annat konstigt så jag brydde mig inte mer.

Nu när jag urinerat flera gånger under dagen har det varit blod på penis och jag såg att det det som kom först ut var lite rött och igen skar det till lite.

Efter att ha urinerat färdigt märkte jag att det var "blodrester" i öppningen på ollonet.

Är jäkligt orolig, har ringt till vårdcentralen, men de har ju sin handläggningstid och ringer när de känner att de har tid :S

Kan det här vara urnvägsinfektion? Jag har ju inte ont annars och jag har varit duktig med långkalsonger under hela tiden det varit kallt ute
Citera
2010-02-08, 12:59
Bannlyst
Mycket troligt att det är urinvägsinfektion - känner igen symptomen... Skulle även kunna vara något skit med njurarna, men detta är mindre troligt! Självklart skall du i alla fall kolla upp dig - men som sagt, troligtvis en ofarlig urinvägsinfektion...

Lycka till!

YNWA
Citera
2010-02-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrik0719
Märkte helt plötsligt imorse att det drog till i urinröret när jag tog den sedvanliga morgonkissen. Det liksom skar till lite, när jag tryckte ut den sista skvätten, men jag märkte inget annat konstigt så jag brydde mig inte mer.

Nu när jag urinerat flera gånger under dagen har det varit blod på penis och jag såg att det det som kom först ut var lite rött och igen skar det till lite.

Efter att ha urinerat färdigt märkte jag att det var "blodrester" i öppningen på ollonet.

Är jäkligt orolig, har ringt till vårdcentralen, men de har ju sin handläggningstid och ringer när de känner att de har tid :S

Kan det här vara urnvägsinfektion? Jag har ju inte ont annars och jag har varit duktig med långkalsonger under hela tiden det varit kallt ute

Låter absolut som urinvägsinfektion! När de ringer upp får du svara på frågor, sen borde du ha recept ganska fort efter det på apoteket att hämta ut. Om de inte tycer du ska komma in för kissprov, men låter väldigt mycket som att det skulle va det du har.
Jag är själv manisk med långkalsonger, men får ändå ganska ofta. =/
Citera
2010-02-08, 13:05
Medlem
Får hålla tummarna för att det inte är knepigare än så. Man får väl ett recept på antibiotika så är det över på några dagar va?

Sen har jag funderingar kring sex och det här. Ponera att det är urinvägsinfektion och jag får antibiotika för detta idag eller imorgon. Det är ju alla hjärtans dag i helgen och min tjej och jag har planerat en del intimtid tillsammans. Är det bara att glömma eller hur funkar detta tror ni?
Citera
2010-02-08, 13:10
Medlem
Citat:
Får hålla tummarna för att det inte är knepigare än så. Man får väl ett recept på antibiotika så är det över på några dagar va?

Sen har jag funderingar kring sex och det här. Ponera att det är urinvägsinfektion och jag får antibiotika för detta idag eller imorgon. Det är ju alla hjärtans dag i helgen och min tjej och jag har planerat en del intimtid tillsammans. Är det bara att glömma eller hur funkar detta tror ni?

Ja det går över efter 3-5 dagar, men medicinen äter man någon vecka eller så.
har själv samma problem nu (dock inte med blod) så jag ska iväg och hämta ut medicinen i em. Håller på att få panik varje gång jag behöver på toa. HATAR det här djävelskapet. =(

Hoppas det blir bättre snabbt för dig. Lycka till!

Edit: Såg att du frågade om sex också. hmm.. Har inte koll riktigt på det riktigt men jag tror det ska vara lugnt. Beror på hur pass känslig man är för infektioner har jag för mig.
Hos oss ligger detta i släkten verkar det som eftersom både mamma och ena systern har återkommande infektioner, och vad gäller syrran iaf så vet jag att de sagt åt henne att ta det lugnt då hon är känslig som tusan för infektioner i underlivet.
Hon får alltså urinvägsinfektioner flera gånger om året.
Har du inte återkommande problem, borde det inte vara någon fara. Kolla med VC när de ringer upp sen för säkerhetsskull!
Senast redigerad av -MizzY- 2010-02-08 kl. 13:15.
Citera
2010-03-15, 23:39
Medlem
Det var inget blod i urinet när jag var hos VC, konstigt nog, då jag kom dit dagen efter blodkissandet. Klamma-testet var negativt och odlingen såg också bra ut. Imorgon bär det av till onkoligavdelningen för en undersökning av min blåsa att den är okej och kanske en njurröntgen. Inte pepp, men kanske skönt att höra att det inte är fel på en :/
Citera
2010-03-16, 01:34
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Det var inget blod i urinet när jag var hos VC, konstigt nog, då jag kom dit dagen efter blodkissandet. Klamma-testet var negativt och odlingen såg också bra ut. Imorgon bär det av till onkoligavdelningen för en undersökning av min blåsa att den är okej och kanske en njurröntgen. Inte pepp, men kanske skönt att höra att det inte är fel på en :/

Min tanke när jag läste din tråd var att du kan ha njursten/-grus. Det visar sej just så. Smärta när gruskorn går igenom och lite blod.
Hoppas det går bra med dina undersökningar!
Mvh
Citera
2010-03-17, 22:56
Medlem
Var och gjorde en cystoskopi (kameratitt i blåsan via urinröret ) för att se om jag hade en tumör. Som tur var hade jag ingen tumör, men fan vad obehagligt det var! Gör inte om det frivilligt...

Fått en remiss njurröntgen nu också, så det kanske är njursten.
Citera
2010-04-16, 14:38
Medlem
Hur gick det?

Jag pissar mindre mängder blod och det svider också, gick till vårdcentralen och gav ett urintest. Dom sa att jag mest troligt hade en urinvägsinfektion och så fick jag nå penicillin som jag har käkat sen igår. Konstigt att du fick göra röntgen och blåsundersökning och mera, det fick inte jag, kanske jag hade en dålig läkare bara. Känns ju ganska äkligt när man pissar blod.
Citera
2010-04-22, 11:45
Medlem
Jag har nu gjort både cystoskopi och njurröntgen, som rutinuppföljning på att jag inte är sjuk på något sätt, då de inte kunde fastställa vad som orsakade blodet i mitt urin. Cystoskopin fick jag resultatet direkt för, det såg prima fint ut och jag behövde inte oroa mig för något fel med prostata eller urinblåsa.

Njurröntgen gjordes på remiss av läkaren som utförde cystoskopin. Det var sköterskor som tog njurröntgen och de får inte meddela provresultaten. Det går istället till läkaren som skickade ut remissen, som i sin tur meddelar mig. Jag väntar ännu på svar från detta.

Shtoops:
Jag fick lämna urinprov som de testade på en gång och där fanns inga spår av de bakterier som bör finnas vid urinvägsinfektion. Antar att du fick göra detsamma, men skillnaden var att du hade dessa bakterier? Tycker du ska vara glad för att du slapp cystoskopin åtminstone, det var inte särskilt trevligt. Dock är det bra att få tester gjorda. Jag fick kvitto på att jag varken hade klamydia eller något fel på prostata eller urinblåsa. Inga saker man frivilligt gör regelbunden kontroll på direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in