2010-02-07, 22:54
Medlem
Tja allihop. Jag har en acer 3810T som jag precis installerat en äkta Windows 7 pro 32 bit version på, jag har gjort alla uppdaterningar och installerat alla drivrutiner till datorn, men ändå när jag kollar på bl.a. youtube klipp i fullscreen så blir dator jävligt seg. Även när jag inte kollar i fullscreen mode så är dator seg. Har även testat installera senaste flash uppdateringarna från adobe.

Jag har 4 gig ram och Intels inbyggda grafikkort. Någon som har några tips på hur jag kan förbättra datorns prestanda, för detta är inte vad jag förväntade mig.

MVH

Zoomit
Citera
2010-02-07, 23:01
Medlem
Är det möjligtvis så att du använder internet explorer?

I så fall ladda ner Googles webbläsare Chrome http://www.google.com/chrome/?hl=sv och se om det fungerar bättre i den webbläsaren.
Citera
2010-02-07, 23:04
Medlem
a5thedmcs avatar
Kolla om intel har någon uppdatering till ditt grafikkort, kolla även om andra kompontenter behöver uppdateras på acers hemsida. Kör en defrag. Kolla aktivitetshanteraren och kolla om något ligger och drar mycket minne eller om du har något skadligt program som kör.

Mvh
Citera
2010-02-07, 23:45
Medlem
Min laggar också i youtube, det blev efter jag laddade hem flash player v.10 med v.9 laggade deni nte alls
Citera
2010-02-08, 11:12
Medlem
Har fixat google Chrome nu, funkar mkt bättre, ska även testa att installera flash v9. Tack för alla svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in