• 6
  • 7
2012-01-05, 19:22
Medlem
Fiolitos avatar
Förhoppningsvis får jag lite tid på mig att förbereda det hela innan jag dör, då jag inte litar på att min familj skulle kunna få till en lyckad begravningsfest. Jag litar inte så mycket på begravningsförrättare, de begravningar jag har varit på har känts så fruktansvärt opersonliga och det var uppenbart att förrättarna endast hade en vag aning om vilka de pratade om. Helst spelar jag då in en film där jag själv leder ceremonin, jag vill ju gärna begravas i min religion och jag är den enda vigda prästen inom The Church of the Latter-Day Dude som jag känner så får det ju bli jag själv.

Då krävs det ju också att hela ceremonin är rätt välplanerad, att jag vet vilka uppträdanden som skall framföras (för några uppträdanden måste man ju ha) så att jag kan presentera dem. Alternativt så presenterar jag presentatörerna. Slutligen bjuds publiken på fyrverkerier och i den stora finalraketen finns då givetvis min aska.

Eftersom min uppsprängning sker i slutet av ceremonin får festen äga rum någon dag innan detta. Jag vill gärna att min aska skall vara med och fira också, det vore inte helt fel om de hällde i lite billigt rödvin i askan under festens gång. Umbala vore trevligt. Jag föreställer mig begravningsfesten lite som Dropkick Murphys Going Out in Style, fast givetvis en aning mindre Boston-influerat.
http://www.youtube.com/watch?v=D7g3RuoreRc&ob=av2e

Hmmm... Man skulle kanske ha Fiolito-tema på själva ceremonin så att klädkravet är att gästerna är utklädda till mig, som jag såg ut någon gång i livet. Det vore coolt.
Citera
2012-01-05, 19:40
Medlem
Jag gillar tanken på att "vara till nytta", som personer nämnt tidigare i tråden. Eftersom jag inte tror jag kommer ha nytta av min kropp efter döden, borde den komma andra individer till nytta. Varför inte ställa ut den i kända samlingen "Bodies" (http://www.bodiestheexhibition.com/a...xhibition.html) som turnerar världen över. På så sätt bidrar jag förhoppningsvis med kunskap.
Citera
2012-01-05, 19:53
Medlem
Folkess avatar
Jag skulle vilja bli smittad med pesten och sen katapulterad över en stadsmur av en ondskefull fältherre.

Och får jag inte det så då får mina anhöriga bestämma, jag är ju ändå död.
Citera
2012-01-05, 19:56
Medlem
fillesofens avatar
Eftersom solen är källan till vårt liv skulle jag tycka det vore poetiskt och lagom flådigt att de skickar min kropp in i solen så att den kremeras där. Alternativt skulle jag vilja att min urna fick sväva runt i en rymdstation så att alla askan sprids som ut som ett moln.

Något sånt ungefär. Förhoppningsvis så är rymdresor billiga när jag dör.

Citera
2012-01-06, 00:35
Medlem
Först organdonation och blodgivning (om jag nu inte skulle dött av någon smittsam sjukdom), sedan frystorkning och till sist att det pulvret som jag omvandlats till blir näring åt en ståtlig ek, gärna med både ekorrhål och fågelbon i. Kan inte tänka mig någon mer beständig minnesplats åt mina anhöriga, och jag har dessutom kommit till nytta även i slutskedet av mitt liv. Det hade varit vackert
Citera
2012-01-11, 02:16
Medlem
Har inte mycket till övers för miljömuppar och sådant vänsterpack, men frystorkning känns jävligt lockande. Undrar om det inom kort kommer att vara ett legitimt alternativ.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Frystor...gravningsskick)
Citera
2012-01-15, 18:10
Medlem
Lys avatar
Eftersom jag avskyr kyla så vill jag inte bli frystorkad! Jag vet, min kropp känner absolut ingenting när jag är död, men ändå... Det får bli kremering. Jag hoppas de som tar hand om min kropp hanterar den med respekt och värdighet. Helst vill jag att askan strös i en minneslund, gärna en bara bestående av björkar.

Organdonation, nej tack. Vill inte nån ska vara inne och peta i min kropp.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in