2010-02-22, 03:52
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Kremering helt klart, vem vill bli maskäten lixom?
Citera
2010-02-25, 10:22
Medlem
pajdegs avatar
Jag skulle vilja att min kropp blev "maskinerad" som Darth Vader.

psssssshhhh HEJ pssssssssshhhh var e bärsen!!??! psssssssshhhhh
Citera
2011-12-29, 01:11
Medlem
Denna tråden kan ju inte tillåtas dö - det är intressant att läsa om hur olika människor ser på begravningar och ett eventuellt liv efter döden.

Själv vill jag nog bli kremerad och strödd i havet. Gillar inte tanken att min fysiska existens för alltid ska tillägnas en enda plats, för jag tycker inte det gör en rättvisa på något sätt. Måhända kommer jag att ändra uppfattning när jag åldras, men i dagsläget är det ugnen som gäller.
Citera
2011-12-29, 01:15
Medlem
Excitatuss avatar
Bränd på bål. Ett bål i det fria. Gärna med ett stort kalas innan som firar jag gått vidare.
Kremering med en twist!
Citera
2011-12-29, 01:30
Medlem
Mig häller dom tillbaka på flaska.
Citera
2011-12-29, 03:51
Medlem
Neubautens avatar
Kremera mig och dumpa mig vid någon ensam liten bäck som strömmar igenom en äng någonstans i närheten av där man växte upp så är jag väldigt nöjd.
Citera
2011-12-29, 12:53
Medlem
melancholiacs avatar
Det som är billigast och känns bäst för mina anhöriga.
Citera
2012-01-02, 19:30
Medlem
kiittys avatar
det är en väldigt svår fråga.

jag är en sån där människa som alltid skrämmer upp mig själv för minsta lilla så jag är jätterädd att de liksom bara ska tro att jag är död då jag egentligen är medvetslös eller så och sen bli levande begravd eller vakna upp i en ugn.

men då jag trots allt ändå kommer dö en dag så vill jag bli begravd samtidigt som min sambo. vi har redan nu planerat att ta ett gemensamt självmord när vi blir runt sjuttio och börjar bli sjuka för att ingen ska behöva lämnas kvar utan den andra.
skulle kunna tänka mig att hälften av askan strös ut i havet så att vågorna får gunga mig i min sista vila och att resten av askan hamnar på kyrkogården.

dock har jag otrolig dödsångest och rädsla för att dö så vågar inte tänka på det när jag är så pass ung som 18-23 fortfarande.
Citera
2012-01-02, 19:31
Medlem
kiittys avatar
men vid närmare eftertanke...

vore väldigt romantiskt och vackert att bli lagd bredvid min sambo i en kista och liksom ligga så att vi kramar varandra i den sista vilan.
Citera
2012-01-05, 17:34
Medlem
Roxanas avatar
Balsameras likt Evita Peron och placeras i en glaskista i mitt mausoleum.Där blir jag liggande likt en syndig Snövit.

Mest troligt är dock (tyvärr?) en klassisk begravning a la kremering.
Citera
2012-01-05, 18:47
Medlem
DominusNihiluss avatar
Kremering låter bra. Tanken på att ruttna i en kista och bli föda åt nedbrytare låter inte så roligt (fast då är man död, så det spelar det egentligen ingen roll).
Citera
2012-01-05, 19:05
Bannlyst
Kremeras och stoppas in i en 12" konstbomb med stjärnor som skiftar från rött till grönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in