• 1
  • 2
2010-02-07, 21:59
Medlem
mr_algots avatar
Burgerkings hamburgare Whopper Pepper måste vara den godaste hamburgaren som någon kedja lyckats spotta ur sej. Jag skulle jättegärna vilka kunna göra dressingen som finns i den burgaren.

Är det någon som lyckats plocka ut ingredienserna i den dressingen? Jag har kommit så långt att jag tycker den verkar vara baserad på majonäs och vinäger, men kryddningen går jag bet på.
Skulle vara nice att kunna göra till sina egna burgare nämligen!
Citera
2010-02-07, 22:02
Medlem
Hoya84s avatar
Vet inte om det kan vara till någon hjälp men deras officiella sida kanske kan ge något tips om vad den innehåller. Tänkte om man utgick från allergilistan och sådär.

http://www.burgerking.se/produkter/h...hopper-pepper/

Edit:
Citat:
En whopper pepper har enbart fefferoni och ost på botten, och pepparmajonnäs istället för vanlig majonnäs
- Wikipedia
Senast redigerad av Hoya84 2010-02-07 kl. 22:05.
Citera
2010-02-07, 22:20
Medlem
mr_algots avatar
tack, ja visst hjälpte det en del. Men vad är pepparmajonäs då? vanlig majonäs med nån pepparmix i? den verkar dessutom innehålla lite socker. visst väldigt lite, men det är alltså inte bara majonäs och peppar. Kan det då vara fler icke redovisade smaker?
Citera
2010-02-07, 22:23
Medlem
Hoya84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_algot
tack, ja visst hjälpte det en del. Men vad är pepparmajonäs då? vanlig majonäs med nån pepparmix i? den verkar dessutom innehålla lite socker. visst väldigt lite, men det är alltså inte bara majonäs och peppar. Kan det då vara fler icke redovisade smaker?

Förmodligen har dom någon "hemlig" ingrediens i form av ett E-nummer eller så kan jag tänka mig. I likhetet med Coca Cola som redovisar alla ingredienser utom just den. Men BK rent generellt kör ju med majonäsbaserade såser. Var ett tag sen jag själv åt just Pepper men det kan ju vara antingen någon form av peppar (svart/vit osv) eller chillipeppar (frukten alltså). Eller kanske en mix av båda? något lökextrakt kanske? Svårt utan att sitta med delikatessen i hand

Edit: Off topic..Din musik på myspacen i din signatur? Eller bara någon du känner?
Senast redigerad av Hoya84 2010-02-07 kl. 22:25.
Citera
2010-02-08, 02:21
Medlem
raugers avatar
Smakar den lika illa som den luktar eller?
Citera
2010-02-08, 08:52
Medlem
mr_algots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
Edit: Off topic..Din musik på myspacen i din signatur? Eller bara någon du känner?

nej det är en polare som är bra på att göra musik.
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Smakar den lika illa som den luktar eller?

nja det är inte riktigt samma... den har nån grymt god syrlighet som man bara känner när man tar en tugga!
Citera
2010-02-09, 19:21
Medlem
Hoya84s avatar
Mejlade BK inatt och frågade om dom kunde säga något om ingredienserna men har inte fått något svar ännu. Skrev att dom självklart kan utesluta eventuella "hemliga" saker. Återkommer om jag får svar.

Hälsa polarn att hans musik var riktigt bra förresten!
Senast redigerad av Hoya84 2010-02-09 kl. 19:24.
Citera
2010-02-10, 08:10
Medlem
Här kan det finnas ett receptet...

Finns massor med recept från snabbmatens värld.

http://www.topsecretrecipes.com/

Eller googla: whopper pepper recipe

.
Senast redigerad av Wheelgunner 2010-02-10 kl. 08:12.
Citera
2010-02-11, 12:22
Medlem
mr_algots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
Mejlade BK inatt och frågade om dom kunde säga något om ingredienserna men har inte fått något svar ännu. Skrev att dom självklart kan utesluta eventuella "hemliga" saker. Återkommer om jag får svar.

Hälsa polarn att hans musik var riktigt bra förresten!

Jag var också inne på BKs hemsida... slutade med att jag sökte jobb. Lika bra att infiltrera.
Dock har jag kommit ett snäpp närmare nu tror jag. Mitt recept på dressingen hittills:
Majonäs
Vinäger
Citronsaft
Torkad chilifrukt
Svartpeppar
Citera
2010-02-13, 12:11
Medlem
jag har jobbat på burger king och det är bara en burk man kan typ köpa på ica.. tror jag iaf för det såg verkligen så ut..
Citera
2010-02-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonShizzle
jag har jobbat på burger king och det är bara en burk man kan typ köpa på ica.. tror jag iaf för det såg verkligen så ut..
Så du tror att BK köper sin dressing från Ica?
Citera
2010-02-13, 22:15
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonShizzle

HAHA, du kan inte ha jobbat länge du:P

Jag kan kolla upp det åt trådskaparen imorgon Återkommer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in