2011-07-20, 10:47
Medlem
kakburks avatar
Jag har tidigare arbetat i en sektor där man jobbar hemma hos folk med installationer och dyl.
En gång var jag utkommenderad till ett ställe där hushållet bestod av en svensk man som var gift med en eritreansk negressa.
Då jag var där på avtalad tid så var den svarta honan ensam hemma.
Med mitt nyfikna sinne för det annorlunda så beslöt jag mig för att göra en liten stilstudie av honan medan jag arbetade.
Eftersom det bodde fler eritreaner i området hade jag haft "förmånen" att träffa dem tidigare och det fanns ett mönster som gick att följa vilket man kan sammanfatta med att omfatta hela gruppen.

Hos honan, liksom hos de andra, slog en märklig lukt mot mig redan när hon öppnade dörren.
Det luktade bajs-rotmos-kokos i kombination.
De första sekunderna fick jag kväljningar men när odören "satt sig" så gick det lite bättre.
Hon var gråfläckig i hyn. Detta är vanligt för östafrikaner medan den subsahariska standardnegern har mer slätsvart, glansig hy.
I västafrika tenderar negern till att anlägga en blåaktig ton vilket kan antas vara något slags kamouflage som det naturliga urvalet försett dem med.

Nåväl. Vidare så var honan spinkig, hade dålig kroppshållning och irrande, hålögd blick.
Hennes tänder stod vertikalt rakt ut. Munnen verkade hon inte kunna stänga riktigt vilket hade fått de något svulstiga läpparna till att delvis torka ut.
En abnormalitet jag noterat hos den östafrikanska negern är deras oproportionellt stora fötter.
Så hade även denna honan, jag bedömde att hon var åtminstone en fyrtiofyra. Och då var hon bara ca 160 cm lång.
Jag tänkte då på vad som stod i en gammal Nordisk Familjebok:
Negern hafva platta, breda fötter för att icke i sanden sjunka neder.

Det som är mycket märkligt och synnerligen anmärkningsvärt hos alla dessa negrer jag beskådat i hemmiljö är avsaknaden av kulturella betingelser.
Jag menar, de är ju hyllade som en mångkulturell tillgång men de verkade själva mest vara intresserade av att hysa sopor och matrester i sina hem där de satt och slappade dagarna i ända ackompenjerade av amerikansk skräpkultur via daytime-tv.
Jag vet inte om de kan förstå enkla mekaniska förlopp och instruktioner men de verkade inte gilla användandet av kylskåp.
Varje negerhushåll verkar förvara matresterna i rumstemperatur. På de flesta ställen observerade jag många skålar med stinkande oidentifierbara maträtter som lagrats på köksbänken tills det bildats yta på det.
Troligtvis har negern, i avsaknad av kylmöjligheter i sina hemländer, utvecklat stor tålighet och kan äta rent rutten mat utan att bli sjuka.

Det finns mycket mer att säga om dessa märkliga individer. Något ändamål verkar de inte ha med livet i allmänhet. De anpassar sitt liv till att omformas av den kaos de hela tiden verkar skapa och som blir till en naturlig del av deras livsöde.
2011-07-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henderson
Ett resultat av de senaste 20årens invandringspolitik är att man idag kan se människor härstammande från Afrika i alla svenska städer.

Därmed blir det också intressant att granska hur de integrerar sig i samhället.

Obs! Dogdylan har redan kikat närmare på afrikanen i universitetsvärlden(tyvärr låst):
https://www.flashback.org/t969929
Och den afrikanska kvinnan(med inriktning på rasaspekten):
https://www.flashback.org/t1036903

Här tänkte jag att vi skulle titta närmare på vardagslivet i Sverige.
Vad har ni för erfarenheter?
Finns det något som afrikanerna borde förändra för att smälta in bättre i det svenska samhället? Eller är de redan helt integrerade?
Vad är det som funkar? Vad är de bra på?
Just det alla Negrer är precis likadana finns ingen skilnad det går att hur som helst stereotypifera all Negrer som likadana då Negrer är ej indevider utan dem är ett kollektiv som beteer sig precis likadant åtminstonde enligt dig men inte för dem allra flesta människor.
2011-07-22, 12:00
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
//Vill påminna om att Flashback är ett diskussionsforum. Att enbart komma med ett videoklipp eller liknande "oneliners" är inte OnT och dessa inlägg kommer att raderas och i viss mån även ges en tillsägelse. Om ni nödvändigtvis vill dela med er av den typen av videoklipp finns det ett särskilt forum dedikerat för det, Länktips: Videoklipp.

mod

//Påminner återigen om detta. S&E är inte ett samlingsforum för länkar, här diskuterar vi kulturella och etniska grupper ur ett vetenskapligt perspektiv. Om ni enbart vill göra det förra finns det ett forum för länktips. Om ni skall dela med er av en länk till ett videoklipp eller artikel i tråden SKALL denna även följas av en vettig kommentar gällande det länkade. Kommentarer som "negern sådan är han" räknas inte som vettiga kommentarer.

Tre tillsägelser utdelade.

mod
2011-07-22, 12:02
Moderator
skunkensunes avatar
//Vill också påminna om att diskussioner om negern som rasbegrepp inte hör hemma i detta forum utan i Rasforskning eller Genetik. I detta forum diskuteras negern som etnisk och kulturell grupp. Tidigare nämnda kommer alltså att vara OT.

mod
2011-08-16, 20:48
Bannlyst
Negrer är bra lustiga, två av de egenskaper som jag gillar allra bäst hos negern är att han är så vansinnigt vidskeplig och oberäknelig.
Under en fotbollsmatch i östra Kongo så utbryter panik efter att man fått för sig att en av spelarna på planen använde sig av häxkraft.
Resultatet? 13 döda.

http://www.huffingtonpost.com/2008/09/15/deadly-congo-soccer-riot_n_126648.html

En annan liknande bisarr händelse inträffade i fjol i Paris.
Elva personer hoppar i panik ut genom lägenhetsfönstret och ner på den hårda asfalten eftersom de tror att en person inne i lägenheten blivit besatt av djävulen. Någon knivhuggs också i rabaldret.
Resultatet? Ett dött spädbarn och tio skadade personer.
http://en.rian.ru/strange/20101024/161066299.html
Senast redigerad av Straybullet 2011-08-16 kl. 20:55.
2011-08-16, 23:33
Medlem
Chaseds avatar
Eftersom att IQ statistiken för dom viktigaste raserna ser ut så här:

Neger 90 IQ
Vit 105 IQ
Asiat 115 IQ

så kan vi dra slutsatsen att då dessa raser blandas så kommer dessa teoretiska individer inneha en IQ på 103.3.

Detta innebär att vi inte kommer att notera en allt för stor försämring i prestation. Dessutom så finns det mycket fler asiater än negrer.

Slutsatsen är att ingen av oss behöver oroa sig för framtiden.
2011-08-16, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chased
Eftersom att IQ statistiken för dom viktigaste raserna ser ut så här:

Neger 90 IQ
Vit 105 IQ
Asiat 115 IQ

Det där får du nog källbelägga är jag rädd.
2011-08-17, 11:33
Medlem
sartuss avatar
Negerns största brister enligt mig är att han är överaggressiv, OFÖRUTSÄGBAR, Låg intelligens, impulsiv, oförmåga att ta hand om sin avkomma, lat, har en stark och konstig odör som känns från 10 meters avstånd. Listan kan göras längre. Själv skulle jag aldrig på några grunder tillåta att någon ur min familj parade sig med en neger, deras gener är likt apans gener djuriska och orena.
2011-08-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Negerns största brister enligt mig är att han är överaggressiv, OFÖRUTSÄGBAR, Låg intelligens, impulsiv, oförmåga att ta hand om sin avkomma, lat, har en stark och konstig odör som känns från 10 meters avstånd. Listan kan göras längre. Själv skulle jag aldrig på några grunder tillåta att någon ur min familj parade sig med en neger, deras gener är likt apans gener djuriska och orena.
Om detta helt eller delvis stämmer så gäller det afrikaner framför afroamerikaner?
2011-08-17, 19:41
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Negrer är bra lustiga, två av de egenskaper som jag gillar allra bäst hos negern är att han är så vansinnigt vidskeplig och oberäknelig.
Under en fotbollsmatch i östra Kongo så utbryter panik efter att man fått för sig att en av spelarna på planen använde sig av häxkraft.
Resultatet? 13 döda.

http://www.huffingtonpost.com/2008/09/15/deadly-congo-soccer-riot_n_126648.html

En annan liknande bisarr händelse inträffade i fjol i Paris.
Elva personer hoppar i panik ut genom lägenhetsfönstret och ner på den hårda asfalten eftersom de tror att en person inne i lägenheten blivit besatt av djävulen. Någon knivhuggs också i rabaldret.
Resultatet? Ett dött spädbarn och tio skadade personer.
http://en.rian.ru/strange/20101024/161066299.html

Djävlar i min låda.

... Thirteen people are dead after a stadium riot was apparently sparked by accusations that a soccer player used witchcraft during a match in Congo, a UN-funded radio station reported Monday.

Most of the dead ranged in age from 11 to 16 and were suffocated in the fracas Sunday in Butembo, in eastern Congo's North Kivu province, Radio Olapi said.

The Nyuki System soccer club was losing to rivals Socozaki when Nyuki's goalkeeper reportedly ran up the pitch chanting "fetishist" spells in an attempt to change the course of the match, Radio Olapi said. The station provided no more details.

Fighting soon broke out between the opposing teams. When a police officer tried to intervene, spectators pelted him with rocks, wounding him on the head, the radio station said.

Police then retaliated by firing tear gas into the crowd, where 13 are believed to have died in the ensuing rush for the exits.

Many Congolese use charms and other objects to practise witchcraft as part of their traditional animist beliefs, Reuters news agency reported. ...

Read more: http://www.cbc.ca/sports/story/2008/09/15/congo-riot.html#ixzz1VJCF8g2w

Ansågs kanske besvärjelserna som fusk? Jag vet att inför fotbolls-VM i Sydafrika ritualslaktade shamaner kossor utanför arenorna och de var väldigt upprörda över att inte få göra det inne på arenan. Man hade även problem med att shamaner grävde upp gräset på konstgräsplaner för att begrava benknotor...

Vidskepelse är verkligen inget att skämta om i Neger-Afrika. Det är blodigt allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det där får du nog källbelägga är jag rädd.

Det kan han inte eftersom siffrorna är påhittade/fel. Gällande ungefärliga siffror är:

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Lynn's meta-analysis lists East Asians (IQ 105), Europeans (100), Inuit (91), South East Asians (87), Native Americans (87), Pacific Islanders (85), South Asians and North Africans (84), non-bushmen Sub-Saharan Africans (67), Australian Aborigines (62), Bushmen and Pygmies (54). The average human IQ of the world is estimated to be 90.

90 IQ, vilket alltså kommer bli slutstadiet i hans dystopi - förmodligen väldigt likt Brasilien. I verkligheten blandar sig inte folk heller i den utsträckningar, vilket leder till kastliknande samhällsstruktur osv.
2011-08-17, 20:00
Medlem
dinobarcelonas avatar
Tycker dem ska göra sig av med dem konstiga dofterna när dem går ur hemmet, dem flesta jag stött på luktar konstigt ( oftast somalier dock ) sedan kan ja tycka att dem borde prata lite saktare och öva uttal.

OT häromdagen var ja påväg hem när en liten neger och två av hans vänner ville se vart ja bor ja ignorerade dem och fortsatte hem. När ja kommer till porten och öppnar följer dem med in. Jag ger dem en blick och frågar varför dem följer efter. Dem svarar vi vill se vart du bor. Jag går upp för trappan öppnar min dörr och går in för att stänga när den lille neger skitungen drar i dörren och ropar mitt namn. Konstigt beteende tyckte jag men stängde dörren utan att bry mig och fortsatte mina sysslor. End of story. Skumt beteende dock inte så förvånad eftersom det var en somalieneger som gjorde det
2011-08-17, 21:34
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Om detta helt eller delvis stämmer så gäller det afrikaner framför afroamerikaner?

Detta gäller främst svarta afrikaner söder om sahara. Ghettonegrer har dock tydliga spår av afrika-negerns klassiska beteende.
Senast redigerad av sartus 2011-08-17 kl. 21:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in