Citat:
Ursprungligen postat av Simon112
Rom 5:5:
Jesus uppmanade sina lärjungar att prata med Gud så som man pratar med en nära vän, som man vet lyssnar och bryr sig. Visst går att be för sig själv att man ska få hjälp med att påminnas att göra gott. Men man behöver gemenskapen:
Matteus 18:20:
Matteus 6:7:
Kom ihåg vad som står i Joh 15:7 och be med kärlek. Jag ska be för dig och be andra att be för dig. Vad heter du?
Jesus uppmanade sina lärjungar att prata med Gud så som man pratar med en nära vän, som man vet lyssnar och bryr sig. Visst går att be för sig själv att man ska få hjälp med att påminnas att göra gott. Men man behöver gemenskapen:
Matteus 18:20:
Matteus 6:7:
Kom ihåg vad som står i Joh 15:7 och be med kärlek. Jag ska be för dig och be andra att be för dig. Vad heter du?
Tack för bibelhänvisningarna!
Jag heter Caroline!
Men om vi älskar varandra med den kärlek som Anden ger, då är det ju inte vi som älskar, utan Kristus älskar oss genom oss? För det är den bilden som jag har av Guds heliga Frukter!
Att Gud till exempel tröstar och uppmuntrar, genom att han ger oss tröst och uppmuntran, och att vi sedan ger tröst och uppmuntran till varandra. Men i grunden så är det ju Gud som ger tröst och uppmuntran genom oss till varandra, förstår du?
Som att ge en liknelse! Du vinner en miljon, och så ger du sedan den här miljonen till en vän till dig med ordern att han skulle dela med sig utav pengarna till sin familj. Han delar då ut dessa pengar till sin familj, så att alla delar på denna miljon och får lika. Det var bra av honom att han gav ut denna miljon och delade den med sin familj, och därmed följde din order, men i grunden så kommer ju pengarna ifrån dig.
Jag ser lite så på Guds barn, Gud ger oss Kärlek, därför skall vi älska varandra. Gud ger oss glädje, alltså skall vi ge glädje och visa glädje mot varandra "mycket tänkvärd då man skall tjäna varandra"
Gud ger oss frid, och därför skall vi vara fridsamma! Och när vi vandrar i Anden och följer Guds vilja så kommer människorna se våra goda gärningar och prisa våran Fader i Himlen!Kan det vara så att jag tänker rätt?
Guds frid!