Citat:
Ursprungligen postat av mrclean3
Varför är alla kristna inte det? Vill dom inte ge sitt liv till den Gud som "dom är så säkra" på att den finns?
Varför gå in halvhjärtat?
Varför gå in halvhjärtat?
Jättebra fråga! Tror personligen att det beror på en annan typ av teologisk undervisning. Det finns endel som tror att endast tron frälser och att gärningarna därför inte behövs. De kommer till tro och lever sitt liv precis som innan. Jag själv var faktiskt en av dem som trodde detta, så jag själv är inte bättre än dessa människor - det vill jag erkänna och bekänna!
Men det Kristna budskapet är så mycket mer än endast att tro, och att sedan leva som vanligt. Det handlar om att låta sig förvandlas genom att bära Den helige Andes frukter, och på så vis bära Frukt - Frukt som består. Jag är ju relativt ny inom den Kristna tron, och har precis lärt mig detta, så ännu har jag inte hunnit med så mycket.
Men jag känner verkligen en längtan och inre vilja att leva helt och fullt i kärlek till mina medmänniskor. Jag känner faktiskt en vilja att sälja allt jag äger och har, och sedan ge mitt liv till fattiga och hemlösa. Men samtidigt så både letar och längtar jag efter att få möta andra Kristna som känner som jag gör! Och som jag kan göra detta tillsammans med. För jag vet inte om jag har modet att göra detta på egen hand.
Jag skulle vilja leva ut evangeliet, det är en vilja och en brinnande längtan som jag har inom mig! Och jag tror och hoppas att detta är åt det hållet som Den helige Ande arbetar med oss alla åt. Bara det att vissa kanske behöver mer tid än andra!
När man läser Apostlagärningarna, så sålde de Kristna allt de ägde och hade, och så delade de ut efter var och ens behov! Jag vill leva sådär!=) Och undervisa evangeliet genom tro och gärning!
Ursäkta om jag bara går offtopic nu! Men det bara rann av mig!
Mina sista ord i detta inlägg går till detta: Vi får be att Gud väcker Kärlekens låga i oss Kristna, så att Kristus genom oss kan börja leva ut sitt evangelium och på så vis vägleda världen till tro!