2012-06-04, 12:16
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tezzie1
Är det någon som har koll på hur OT påverkar tjejer, jag syftar lite mer på biverkningar och så?
Jag lyckas inte hitta något mer konkret, än att tjejer ska köra på betydligt lägre dos än män.
Jag tar gärna lite tips, om ni har någon erfarenhet.

OT är lågandrogen, dvs 0 på androgenkvoten, så därför upplever man (både män och kvinnor) inga förmanligande effekter, så det är rätt säkert för kvinnor. Dock får man komma ihåg att både levervärden och blodfetter påverkas negativt av turinabol.

Doseringen för kvinnor brukar ligga mellan 5-15mg.
Citera
2012-06-04, 14:43
Medlem
Någon som kört 100mg+ på OT?
Har tillräckligt för 120mg i 8 veckor tänkte köra igång nästa vecka.
Citera
2012-06-04, 15:29
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
OT är lågandrogen, dvs 0 på androgenkvoten, så därför upplever man (både män och kvinnor) inga förmanligande effekter, så det är rätt säkert för kvinnor. Dock får man komma ihåg att både levervärden och blodfetter påverkas negativt av turinabol.

Doseringen för kvinnor brukar ligga mellan 5-15mg.
Fast det är iofs fel, alla AAS har förmanligande effekter.
Citera
2012-06-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fefferoni
Någon som kört 100mg+ på OT?
Har tillräckligt för 120mg i 8 veckor tänkte köra igång nästa vecka.

Akta dina blodfetter, de kommer förmodligen gå åt helvete. Skulle hellre kört 60 mg om jag vore du.

Mvh
Citera
2012-06-04, 15:43
Medlem
BengtZzs avatar
Hade hellre sett upp för kirrenx än för 20mg mer OT i en kur. Killen har allvarliga hypokondriska problem med inslag av mytomanism och paranoiditet.

Så ignorera helst det mesta han skriver.
Citera
2012-06-04, 15:53
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Fast det är iofs fel, alla AAS har förmanligande effekter.

Ja, fast den androgenakvoten är av relevans. OT som har 0 på androgenakvoten har mindre förmanligande effekter än exempelvis tren.
Citera
2012-06-04, 16:01
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ja, fast den androgenakvoten är av relevans. OT som har 0 på androgenakvoten har mindre förmanligande effekter än exempelvis tren.
Nej för den har inte 0 på någon androgenkvot, om nu någon har skrivit det och lyckats hitta en sådan kvot så är det troligen skitsnack. För alla AAS har per definition androgen aktivitet.

Så 0 är den inte, så det är alltså fel. Lättare hade ju varit om du hade sagt direkt istället att "ja fan det har du rätt i, den är inte 0, men den är låg" så hade jag sluppit skriva ett till inlägg! Men nu behövde jag det i alla fall.

Men jag kan säga det igen: (så slipper jag göra ett tredje inlägg om exakt samma sak)
OT har förmanligande effekter oavsett dos. Mer dos är mer förmanligande effekter.

Det tipset du gav till tjejen var alltså rent utsagt farligt och mycket dumt. Du gav bilden av att den förmanligande effekten är noll, när så inte är fallet. Eftersom den inte är noll.
Citat:
därför upplever man (både män och kvinnor) inga förmanligande effekter
Ett felaktigt påstående och dessutom ett farligt påstående att ge till kvinnor som skall bruka AAS.

Hur du sedan kan försvara ditt inlägg, trots okunskap är för mig helt otroligt. Du borde ju istället insett felet och gått vidare och dessutom lärt dig något på kuppen istället för att tänka "Ja den där BengtZz..., men jag har minsann lite halvrätt ändå". Nej det har du inte.

Å ja tren har mer androgena effekter än OT. Men det var inte det debatten handlar om, så det är ju alltså OT.

Tjingeling.
Citera
2012-06-04, 16:10
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Nej för den har inte 0 på någon androgenkvot, om nu någon har skrivit det och lyckats hitta en sådan kvot så är det troligen skitsnack. För alla AAS har per definition androgen aktivitet.

Så 0 är den inte, så det är alltså fel. Lättare hade ju varit om du hade sagt direkt istället att "ja fan det har du rätt i, den är inte 0, men den är låg" så hade jag sluppit skriva ett till inlägg! Men nu behövde jag det i alla fall.

Men jag kan säga det igen: (så slipper jag göra ett tredje inlägg om exakt samma sak)
OT har förmanligande effekter oavsett dos. Mer dos är mer förmanligande effekter.

Det tipset du gav till tjejen var alltså rent utsagt farligt och mycket dumt. Du gav bilden av att den förmanligande effekten är noll, när så inte är fallet. Eftersom den inte är noll.

Ett felaktigt påstående och dessutom ett farligt påstående att ge till kvinnor som skall bruka AAS.

Hur du sedan kan försvara ditt inlägg, trots okunskap är för mig helt otroligt. Du borde ju istället insett felet och gått vidare och dessutom lärt dig något på kuppen istället för att tänka "Ja den där BengtZz..., men jag har minsann lite halvrätt ändå". Nej det har du inte.

Å ja tren har mer androgena effekter än OT. Men det var inte det debatten handlar om, så det är ju alltså OT.

Tjingeling.

"Turinabol displays anabolic tendencies that are approximately equal to or slightly greater than those of testosterone, while exhibiting little or no androgenic activity."

"Oral-Turinabol has a predominantly anabolic effect which is combined with a relatively low androgenic component. On a scale of 1 to 100 the androgenic effect of Oral-Turinabol is very low -only a 6- and the anabolic effect is 53. (In comparison: the androgenic effect of Dianabol is 45 and its anabolic effect is 90.)"

Vissa sidor säger att OT är 0 på androgenskalan, vissa upp till 6 som exemplet ovanför. Men vi kan ändå konstatera att OT är extremt lågandrogent.

Handlar inte om kunskap eller okunskap. På många utländska brädor, till största del elitefitness, så förekommer det en del kurrapporter med kvinnor som ligger på 10mg och mår prima.

Om tjejer ska ge sig på orala är anavar, OT och winnar de bättre alternativen. Doseringen för kvinnor, som frågan angick, ligger på 5-15mg.
Citera
2012-06-04, 16:33
Bannlyst
Citat:
blablabla

Om du skall citera saker så hör det ena till att man uppger källan, särskilt om man textar fett och lägger till understrykning..

Varför understryka:
Citat:
while exhibiting little or no androgenic activity.

När det på nästa rad står:
Citat:
predominantly anabolic effect which is combined with a relatively low androgenic component.
Från liten till ingen till relativt låg!?
Citera
2012-06-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Akta dina blodfetter, de kommer förmodligen gå åt helvete. Skulle hellre kört 60 mg om jag vore du.

Mvh

Kört 80mg tidigare. Blir nog 120mg. Ska bli intressant se hur pass bättre det blir.

Citat:
Hade hellre sett upp för kirrenx än för 20mg mer OT i en kur. Killen har allvarliga hypokondriska problem med inslag av mytomanism och paranoiditet.

Hahaha... :P
Citera
2012-06-04, 22:44
Medlem
ojtbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Om du skall citera saker så hör det ena till att man uppger källan, särskilt om man textar fett och lägger till understrykning..

Varför understryka:

När det på nästa rad står:

Från liten till ingen till relativt låg!?

Källorna var steroid.com och wikipedia, beklagar att jag inte angav dem. Hoppas du inte blev alltför skitig i byxan.

Ja, enligt den anabol:androgenkvoten som bland annat glomgold har skrivit mycket om, så har oral turinabol 0 på den androgena skalan. I vissa profiler, som exempelvis steroid.com ger man OT 6 på den skalan (fortfarande väldigt liten).

BengtZzz hade rätt om att alla AAS har förmanligande effekter, vissa mer än andra. Frågan som ställdes angick om OT var ett bra val för tjejer som inte ville ha förmanligande effekter och vad doseringen skulle ligga på. Svaret var ja, bra val, och mellan 5-15mg.

Beklagar för att jag svarade på frågan och att jag gav korrekt fakta angående turinabols androgena egenskaper.

Om du någon gång känner för att smaka på min testokuk eller låta mig fylla din fisring så är det bara att höra av sig via PM
Citera
2012-06-04, 23:04
Medlem
Citat:

Jag har koll på mina blodfetter, det är allvarligt. Men visst kör på 120mg och tro att du har HDL kvar =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in