Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Ja, fast den androgenakvoten är av relevans. OT som har 0 på androgenakvoten har mindre förmanligande effekter än exempelvis tren.
Nej för den har inte 0 på någon androgenkvot, om nu någon har skrivit det och lyckats hitta en sådan kvot så är det troligen skitsnack. För alla AAS har per definition androgen aktivitet.
Så 0 är den inte, så det är alltså fel. Lättare hade ju varit om du hade sagt direkt istället att "ja fan det har du rätt i, den är inte 0, men den är låg" så hade jag sluppit skriva ett till inlägg!

Men nu behövde jag det i alla fall.
Men jag kan säga det igen: (så slipper jag göra ett tredje inlägg om exakt samma sak)
OT har förmanligande effekter oavsett dos. Mer dos är mer förmanligande effekter.
Det tipset du gav till tjejen var alltså rent utsagt farligt och mycket dumt. Du gav bilden av att den förmanligande effekten är noll, när så inte är fallet. Eftersom den inte är noll.
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
därför upplever man (både män och kvinnor) inga förmanligande effekter
Ett felaktigt påstående och dessutom ett farligt påstående att ge till kvinnor som skall bruka AAS.
Hur du sedan kan försvara ditt inlägg, trots okunskap är för mig helt otroligt. Du borde ju istället insett felet och gått vidare och dessutom lärt dig något på kuppen istället för att tänka "Ja den där BengtZz..., men jag har minsann lite halvrätt ändå". Nej det har du inte.
Å ja tren har mer androgena effekter än OT. Men det var inte det debatten handlar om, så det är ju alltså OT.
Tjingeling.