Citat:
Ursprungligen postat av ScubaDiver
Glomgold vilka av dessa steroider e d bästa om man vill behålla sitt hår
Anavar, Deca eller OT?
Tillåt mig att svara:
Deca(19-nortestosterone även kallat Nandrolone) är bäst, det beror på att dess 5-alfa reducerade metabolit, 19-norandrosterone är
mindre androgent än nandrolone självt. Till skillnad ifrån testosterons 5-alfa reducerade metabolit, även kallat DHT, som är 5 gånger mer androgent än testosteron.
Testosteron är dessutom mången gånger mer androgent än Nandrolone ifrån början. Dessutom är det främst 5-alfa reducerade metaboliter som svarar för högandrogena effekter, speciellt då i hud-, prostata- och hjärnvävnad. När då Nandrolones 5-alfa reducerade metabolit till och med är mindre androgent än nandrolone själv så är det ofta en stor fördel för att reducera hårförlust. Problemet med detta är ju dock andra biverkningar, utan androgen aktivitet, eller väldigt låg androgen aktivitet så blir man lite som en kvinna, de får ju inte stånd direkt (eller håravfall för den delen heller

). Män kan dessutom blir deprimerade av för låga androgena effekter, deca(nandrolone) bör man absolut inte köra utan testosteron.
Om du nu är så rädd för att tappa hår kanske du hellre skall skita i steroider. Vad vill du ha ut av steroider? Bli snyggare? Tycker du hår gör dig, och resten av din stil snyggare? Skit i steroider då. Vill du få lite mer muskler och bli smal så behöver du inte steroider heller. Vill du bli Tung Biff Kriminell med rakat hår och halskedja så är ju prepp enda utvägen för att bli tillräckligt stor.
Du kanske skall fråga dig själv vad du vill ha ut av steroider. Du kommer inte bli riktigt stor på en kur, inte ens på ett års kurande och definitivt inte om du skall köra moderat dos OT hela tiden. Vill du bli stor måste du i princip tappa håret, om du nu har anlag för det. Själv tappar jag inte mer hår, för jag har nog inte anlag för det. Som sagt steroider accelererar bara den pågående effekten av att tappa hår så att du blir flint snabbare än du hade blivit annars.
Mvh