2010-02-07, 04:09
Medlem
frallan1234s avatar
Av någon anledning så dör internet när jag försöker ladda upp bilder på t.ex. fuskbugg / hotmail / facebook. Samma sak händer när WoW Downloader startas. Jag kan däremot tanka och ladda upp i utorrent utan problem . Jag har precis formaterat datorn och har inget virusprogram / brandvägg som blockar, portarna är också öppna någon som kan hjälpa?
Citera
2010-02-07, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frallan1234
Av någon anledning så dör internet när jag försöker ladda upp bilder på t.ex. fuskbugg / hotmail / facebook. Samma sak händer när WoW Downloader startas. Jag kan däremot tanka och ladda upp i utorrent utan problem . Jag har precis formaterat datorn och har inget virusprogram / brandvägg som blockar, portarna är också öppna någon som kan hjälpa?
1. Vilket OS.
2. Vilket program använder du för att ladda upp. Blir det samma sak med andra liknande program?
3. Har du uppdaterat ditt OS alls?
4. Är datorn av nåt speciellt fabrikat. Märke/modell?
5. Dör internet helt då det lägger av? Å hur gör du för att åter få igång det?
6. Har du ngn kringutrustning ansluten som tex router å har du i så fall testat med direkt anslutning?
Citera
2010-02-07, 04:56
Medlem
frallan1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
1. Vilket OS.
2. Vilket program använder du för att ladda upp. Blir det samma sak med andra liknande program?
3. Har du uppdaterat ditt OS alls?
4. Är datorn av nåt speciellt fabrikat. Märke/modell?
5. Dör internet helt då det lägger av? Å hur gör du för att åter få igång det?
6. Har du ngn kringutrustning ansluten som tex router å har du i så fall testat med direkt anslutning?
1. Windows 7 Ultimate 32bit
2. Google Chrome, blir likadant med vilken webbläsare som helst, och det andra programmet är WoW downloader
3. Ja
4. ihop bygd från komplett
5. Det kommer upp en gulvarningstriangel på anslutningen, för att få igång det igen inaktiverar jag nätverkskortet och aktiverar det igen.
6. Jag har router men har inte testat direkt anslutning då det funkade fint innan jag hade formaterat.
Citera
2010-02-07, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frallan1234
1. Windows 7 Ultimate 32bit
2. Google Chrome, blir likadant med vilken webbläsare som helst, och det andra programmet är WoW downloader
3. Ja
4. ihop bygd från komplett
5. Det kommer upp en gulvarningstriangel på anslutningen, för att få igång det igen inaktiverar jag nätverkskortet och aktiverar det igen.
6. Jag har router men har inte testat direkt anslutning då det funkade fint innan jag hade formaterat.
Utan att analysera Loggfiler beror de där troligen på att du behöver eller saknar drivrutiner för moderkort eller nätverkskort beroende på om det är inbyggt eller fristående- Alternativt routern. Testa först med direkt anslutning, blir det bra är det routern, enkelt test. Annars får du kika efter nyare drivrutiner om det finns dvs inte via Windows utan via tillverkarens hemsida. De drivrutiner som installeras med Windows är typ universal-prylar och oftast finns ännu bättre från hårdvarutillverkaren.

Dock har inte alla tagit fram och kommer knappast heller ta fram för Win7. Men bör kollas upp iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in