2015-03-26, 10:29
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBystrom
Ögondroppar, helst sådana med gel - underbart för trötta och utslitna ögon.
Treo, receptfri huvudvärkstablett. Är blodförtunnande. Hjälper till med blodcirkulationen.
Ha som vana att dricka resorb ruset igenom för att hålla vätske och mineralbalansen i skick. Amfetamin i sig urlackar kroppen. Att bara klunka vatten gör att du tömmer kroppen på ytterligare viktiga mineraler etc.
Ladda upp med ordentligt med mat innan, samt se till att få i dig i mat under rusets gång. Ex. soppor slinker ner lätt.

Jag har inga problem med att få i mig en pizza under rusets gång, men vet om de som får kväljningar av minsta lilla. Soppa bör funka även för er. Var proaktiv och köp ex. keldas soppor som bara är att värma. Annars kan ni prova gainomax och dyl.

Sweet! Lägger tipsen på minnet och lägger till dom på listan sedan när (förhoppningsvis) ännu fler tips trillat in så jag slipper posta listan om och om igen.
Citera
2015-03-26, 10:42
Medlem
Geggusveckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Själv tillhör jag en av dem som inte kan få i mig en tugga riktig mat under ruset, och för mig fungerar det inte att äta soppa heller. Jag brukar dricka mycket juice och smoothies istället (sött funkar mycket bättre än matigt) och det brukar fungera bra för mig - vet dock inte om det håller lika bra vetenskapligt eller om det bara är placebo, men det känns iallafall lite nyttigt.

Smoothies innehåller ju fruktansvärt mycket nyttigheter om du dricker standard smoothie och juice är ju toppen med C vitamin o sen smakar det ju jävligt gott också.

Har du testat dricka proteindrink? finns ju tex väldigt fina protein pulver att köpa på nätet med alla möjliga smaker sen kan du göra en 50/50 mix med Smoothie och proteinpulver + mjölk för den ultimata smak njutelsen

Då får du i dig alla vitaminer du behöver samt en ordentlig mängd protein och en mindre del kolhydrater

Hade väldigt svårt att äta på amf i yngre dagar och jag märkte efter ett tag att jag var tvungen att försöka hitta något som fungerar att få i mig för annars håller det inte att ta AMF då kroppen säckar ihop efter ett tag och sen slutar även amfet funka om kroppen är tömd på näring
Citera
2015-03-26, 11:32
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggusveckus
Smoothies innehåller ju fruktansvärt mycket nyttigheter om du dricker standard smoothie och juice är ju toppen med C vitamin o sen smakar det ju jävligt gott också.

Har du testat dricka proteindrink? finns ju tex väldigt fina protein pulver att köpa på nätet med alla möjliga smaker sen kan du göra en 50/50 mix med Smoothie och proteinpulver + mjölk för den ultimata smak njutelsen

Då får du i dig alla vitaminer du behöver samt en ordentlig mängd protein och en mindre del kolhydrater

Hade väldigt svårt att äta på amf i yngre dagar och jag märkte efter ett tag att jag var tvungen att försöka hitta något som fungerar att få i mig för annars håller det inte att ta AMF då kroppen säckar ihop efter ett tag och sen slutar även amfet funka om kroppen är tömd på näring
Ja, det var lite så jag tänkte också. Men sen har jag aldrig riktigt satt mig in i näringsläran, har fortfarande ingen aning om vad en kolhydrat är, typ. Hur viktigt är det att få i sig protein? Hade lite proteinpulver hemma, men dessvärre ingen mjölk och smoothien är borta sedan länge. Är det värt besväret att tvinga ner en vanlig shake på pulver + vatten?
Citera
2015-03-26, 11:52
Medlem
Geggusveckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Ja, det var lite så jag tänkte också. Men sen har jag aldrig riktigt satt mig in i näringsläran, har fortfarande ingen aning om vad en kolhydrat är, typ. Hur viktigt är det att få i sig protein? Hade lite proteinpulver hemma, men dessvärre ingen mjölk och smoothien är borta sedan länge. Är det värt besväret att tvinga ner en vanlig shake på pulver + vatten?

Dom flesta proteinpulver går att blanda med vatten.. det brukar oftast kräva en lite större mängd pulver för att få den att tjockna till lite då vattnet är så blaskigt.

du får fortfarande i dig det viktiga så att klunka ner en proteinshake går ju oavsett hur fjuttad man är

Det är väldigt viktigt att få i sig proteiner och när du äter skall du alltid få i dig en balanserad mängd protein samt kolhydrater.

Proteinerna föhindrar din kropp från att bryta ner musklerna i kroppen och när du då är fjuttad på dos en längre tid och inte äter så kommer du först och främst förlora vätska men sedan kommer även kroppen bryta ner ditt fett och dina muskler om din kropp skriker efter proteiner och kolhydrater.

Kolhydrater är energi så genom att äta kolhydrater så fyller du på med energi till kroppen.

För mycket kolhydrater och du lägger på dig vikt och blir fet och då samtidigt för lite kolhydrater så går du ner i vikt.

istället för att du ska snöa in på näringslära så tänk så här istället.

Varje måltid du äter bör innehålla Proteiner och kolhydrater samt något levande.

en bra tallrik med mat vore tex Kyckling filé + fullkorns ris(vanligt ris, potatis etc) samt grönsaker i vilken form som helst. perfekt blandning med protein,kolhydrat

Det är en ultimat formel för god form och god hälsa.

och är du då fjuttad och inte kan få i dig tillräckligt med mat så funkar det utmärkt under kortare perioder att använda sig av måltidsersättning typ protein pulver och något glas mjölk.

Eller som du skrev.. smoothie(levande) och proteindrink(protein + kolhydrat)

Mjölk innehåller både Kolhydrater och protein samt massa annat nyttigt så låt säga du dricker mjölk eller yoghurt (ungefär samma närings innehåll) så räcker det med 1-2glas någon gång under dagen för att hindra kroppen från att bryta ner sig för mycket
Citera
2015-03-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Sweet! Lägger tipsen på minnet och lägger till dom på listan sedan när (förhoppningsvis) ännu fler tips trillat in så jag slipper posta listan om och om igen.

Kan när jag inte är lika stressad vidareutveckla listan med div. tips som dyker upp.
Citera
2015-04-09, 22:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Trycker in ett redan postat (men lätt modifierat) inlägg (skrivet av mig) här och hoppas att det inte räknas som korspostning!

"-" = Inget svar. Fyll gärna på.

Biverkningar:
Trötta ögon: Kyl ögonen med botten på en sval glasflaska. Applicera lätt tryck. Vila ögonen emellanåt (i.e blunda). Ögondroppar.
Spända käkar: Främst magnesium (Apoteket, receptfritt), men även muskelrelaxerande benso (Valium/Stesolid, Iktorivil, Bromazepam). Benso kan ta udden av ruset, så dosera försiktigt.
Huvudvärk: Treo (Tydligen? Konstatera gärna, eftersom vissa huvudvärkstabletter snarare förvärrar i detta fall).
Höjd kroppstemp: Vätska, vätska och vätska.

AT: (Först och främst; ät och drick under ruset för att lindra kommande AT)
Rastlöshet/ångest: Benso. Cannabis (Indica, inte Sativa) kan funka, men får man lätt ångest/noja av cannabis ska man såklart undvika det.
Frossa/Kallsvettningar: -
Apati: Alkohol (Rekomenderar öl eller cider), (Lyrica vill jag minnas funkar utmärkt också, men minnet sviker)

Lyfter samt skriver in ett par svar. Hoppas fler fyller på. En "komplett" lista över hur man handskas med AT och biverkningar tror jag alla tjack-brukare tar emot tacksamt.
Citera
2015-04-30, 11:17
Medlem
wasabi84s avatar
Förlåt jag e OT
Men jag har funderat på om AT är mycket psykologiskt.... man förutser att man kommer få det, så får man det... Därmed inte sagt att det är så för alla...

Får man lika mycket AT om man kör ett dygn? Mer funkar inte för mig med jobb etc...
Citera
2015-05-01, 01:18
Medlem
Pissrannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breitling.
Ska dra i mig lite tjack ikväll för första gången hade jag tänkt mig, 0.1-0.2 ungefär kanske..
Imorgon är en dag då jag verkligen inte vill sitta med AT. Så min fråga är: Kommer jag må dåligt imorgon?
Tackar för snabba svar!!

På den lilla mängden lär du inte få någon AT över huvudtaget. AT'n brukar påverkas av tjackets kvalitet, mängden du fått i dig under en viss tid och det kan också vara individuellt och du är känsligare än andra.

Smutsigt tjack brukar ge grym AT i form av hjärtklappningar, svettningar, dålig mage och även huvudvärk kan förekomma. Och tänk på att ju mera du drar i dig under en kväll desto värre blir AT'n.

AT'n brukar komma med en hel del psykiska bieffekter med som drabbar många. Nedstämdhet, ångest dysfori, lättretlighet, matthet, trötthet, Någon form av Benzo-preparat och Tramadol är bra att ha på sig innan varje tjackrace. Benzon tar bort ångesten och nedstämdheten medans Tramadolen tar bort dysforin (olustkänslor, ingen känsla av att vilja göra något som man egentligen gillar).

Oftast räcker det med något Benzo-preparat (Valium, Sobril, Stesolid, Xanor, Iktrovil mfl är ett par exempel på benzo) då det hjälper dig att sova igenom allt och dysforin har hunnit släppa när du vaknar. Jag brukar återhämta mig relativt snabbt, på bara en dag. Sen drabbas jag inte av några fysiska åkommor efter ett tjackrace då vi får jävligt rent och bra tjack plus att jag tagit tjack rätt regelbundet under en längre tid så et blir mera som medicin för min ADHD.

Du bör nog dra i dig hela 0,2.an direkt för att du ska få en bra rush första gången, det dör du inte av. Dela inte upp det i två 0,1.or, bortkastat. Ska du testa för första gången så ska du få känna en bra skjuts också. Köp en hel gubbe nästa gång så att du kan fylla på under kvällen vilket du kommer att vilja göra. Ta det lugnt och lyssna på din kropp innan du fyller på. Små linor på 0,1 räcker om du är färsk på det. Blir det över så lägg det i kylskåpet i en ziploc-påse så att det håller sig bättre om det blir över.
Citera
2015-05-07, 23:02
Medlem
wasabi84s avatar
Tänker på det här med att äta mycket... Om man normalt inte äter så mycket, ska man då "överäta" eller räcker det att man håller sig till sitt vanliga matintag... I och för sig är det väldigt litet för mig och ibland inte alls på sista tiden...men bäljar i mig vatten nu och försöker få i mig frukt iaf... Köpt Gainomax i veckan (2 för 20:- på Lidl denna veckan ) och det är ju kart enklare att få ner...

och "återställare" i iform av tj, skjuter det bara fram det som komma skall? Ta benzo och gå till jobbet fungerar inte bra när jag kör bil eller på jobbet med mycket siffror och uppmärksamhet...
Citera
2015-05-21, 00:04
Medlem
Någon med erfarenhet av AT efter ett år eller mer av dagligt amf intag ??

Hur lång tid innan det kändes ok? Symptom?
Hur kan man lindra slitningarna på kropp och psyke?

Dela gärna, skicka pm om det känns bättre.
Närmare 7 år av dagligt intag (ej iv) känns skrämmande att avbryta....
Citera
2015-05-28, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lattjolitenpryl
Någon med erfarenhet av AT efter ett år eller mer av dagligt amf intag ??

Hur lång tid innan det kändes ok? Symptom?
Hur kan man lindra slitningarna på kropp och psyke?

Dela gärna, skicka pm om det känns bättre.
Närmare 7 år av dagligt intag (ej iv) känns skrämmande att avbryta....

Kika i drogrehabiliterings delen, de kanske kan hjälpa dig.
Citera
2015-05-31, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
Förlåt jag e OT
Men jag har funderat på om AT är mycket psykologiskt.... man förutser att man kommer få det, så får man det... Därmed inte sagt att det är så för alla...

Får man lika mycket AT om man kör ett dygn? Mer funkar inte för mig med jobb etc...
Är ingen AT så länge du håller dig till en dag. Eller inte vad jag kännt av iallafall.
Men sen när du börjar ta lite för mycket så kommer du vilja dö 10gånger om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in