• 1
  • 2
2010-02-06, 22:12
Medlem
ytspennings avatar
Jag vet att det är högst individuellt det här, men jag tänkte att det kan vara intressant att kolla hur det har gått för folk på det här forumet.

Om du har töjt öronen och sedan lagt av, hur mycket hade du töjt? Växte hålet igen? Hur skötte du piercingen/töjningen?

Själv hade jag töjt upp till 8 mm och det växte ihop så att det knappt syntes efteråt.
Citera
2010-02-06, 22:34
Medlem
DoktorDoktors avatar
Jag hade 16 mm i ena örat och det har nästan dragit ihop sig helt nu.
Citera
2010-02-06, 22:39
Medlem
ytspennings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDoktor
Jag hade 16 mm i ena örat och det har nästan dragit ihop sig helt nu.
Du råkar inte ha bild på härligheten?
Citera
2010-02-06, 23:14
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytspenning
Du råkar inte ha bild på härligheten?

Tyvärr så har jag inte det, har långt hår så mina öron är dolda på i princip alla bilder
Citera
2010-02-06, 23:23
Medlem
MisterToms avatar
Jag var uppe i tjugo i båda öronen, men hade i ett par pluggar som var behandlade med något jag inte tålde så de svullnade upp som satan och drog därför ihop sig rätt bra. Men jag kan helt klart få i 5 mm, så de är absolut inte helt återställda och man kan se igenom båda hålen även när jag inte har några smycken i.

Jag älskar min kropp och tar det väldigt lugnt och fint för att få allt så bra som möjligt så mina såg sjukt bra ut töjda och därför kunde de också dra ihop sig så bra då jag inte har någon ärrvävnad eller blowouts eller annan förstörd vävnad. Så de ser fina ut nu också, men det är hål kvar.

För övrigt, växa ihop är något missvisande. Ett läkt hål försvinner inte, men det kan dra ihop sig. Annars måste man få nya sårytor som kan läka ihop.
Senast redigerad av MisterTom 2010-02-06 kl. 23:26.
Citera
2010-02-06, 23:50
Medlem
orealys avatar
jag har 24 och dom har inte dragit ihop sig ännu. Kan dock bero på att jag har 2st horntunnlar i nu
Citera
2010-02-07, 00:01
Medlem
forwardflashs avatar
Hade ca 12mm som drog ihop sig helt. Man kunde inte se att jag någonsin hade haft töjningar
Citera
2010-02-07, 00:07
Medlem
ytspennings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
För övrigt, växa ihop är något missvisande. Ett läkt hål försvinner inte, men det kan dra ihop sig. Annars måste man få nya sårytor som kan läka ihop.
Naturligtvis, det var det jag menade!
Citera
2010-02-07, 01:50
Medlem
har bara 4 mm i båda, men planerar att töja betydligt mer. jag kommer dock att ta de lugnt, dels eftersom jag hört skräckhistorier om hur öronen kan ruttna och allt va de heter, men även för att jag vill att de ska kunna dra ihop sig ifall jag nån gång vill ta ut töjningarna.
Citera
2010-02-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafari
...eftersom jag hört skräckhistorier om hur öronen kan ruttna och allt va de heter

Ruttna? Ja de låter som en riktig rövarhistoria..

Jag har haft 35mm i båda öronen och dom har dragit ihop sig.

Citera
2010-02-07, 21:39
Medlem
45x6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helwete
Ruttna? Ja de låter som en riktig rövarhistoria..
Aldrig hört talas om nekros?
Citera
2010-02-08, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45x6
Aldrig hört talas om nekros?
Jo, visst. Men de e ju inte direkt något som var och varannan som töjer lite för fort råkar ut för. Med detta säger jag absolut inte att man ska stressa för de finns ju andra otrevliga saker som kan hända som e betydligt vanligare..

Jag menar, med tanke på hur många idioter de finns e de ju ändå ganska få vars öron ruttnar så de e kanske inget man behöver oroa sig för om man har lite common sense
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in