Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-05, 23:56
Medlem
patrikgbgs avatar
Hejsan,

Driver en sajt från några år tillbaka där jag framförallt fokuserar på att ladda hem anonymt, tex. torrents.

Har SEOat upp flera sökord såsom, anonymt vpn, anonyma vpn, tanka anonymt mm.

Men det är så låg volym på dom sökorden, totalt ca 5000 sökningar i månaden och det ger mig ca: 400 besökare per månad.

Därför vänder jag mig nu hit i förhoppning om att ni kan dela med er av sökord inom den genren.

Vad skulle ni googla på om ni var ute efter att ladda hem anonymt från internet? Vore tacksam för alla sökord.
Citera
2010-02-06, 00:01
Medlem
digitizes avatar
Använd engelska istället för svenska. Finns betydligt fler människor som söker på engelska i den här världen än svenska. Så det är tips 1 för att få mer trafik till din sida.

Citat:
Vad skulle ni googla på om ni var ute efter att ladda hem anonymt från internet? Vore tacksam för alla sökord.

*Anonymous torrent downloads? (med variationer) t.ex. Download torrents anonymous
*Download anonymous
osv är väl det som dom flesta söker på skulle jag tippa.
Senast redigerad av digitize 2010-02-06 kl. 00:17.
Citera
2010-02-06, 10:12
Medlem
Som sagt, engelska kommer ge dig betydligt fler besökare. Dessutom tror jag inte bara SEO är vägen att gå, betala en slant för lite reklam på någon välbesökt sida, alternativt kör ett linkutbyte med någon.
Citera
2010-02-06, 16:45
Medlem
patrikgbgs avatar
Jo, jag får kanske köra på Engelska. Problemet är bara att det är så jävla kompetativt. Länkbyte har jag redan samt ett gäng backlinks, typ över 300 från olika platser. Men det har ju som sagt tagit 2 år.

Tack för tipsen iallafall, får börja om på nytt fast på engelska och satsa några år.
Citera
2010-02-07, 09:32
Medlem
Hur stor budget har du? Att bygga länkar är ju inte särskilt svårt. Finns många indiska företag som gör sånt åt en.

Och eftersom det är kompetativt så finns det ju med andra ord en marknad

Och satsa några år? Är du helt från vettet? Kör på hårt i 6 månader så har du marknaden i din hand.
Citera
2010-02-11, 08:32
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcral
Hur stor budget har du? Att bygga länkar är ju inte särskilt svårt. Finns många indiska företag som gör sånt åt en.

Och eftersom det är kompetativt så finns det ju med andra ord en marknad

Och satsa några år? Är du helt från vettet? Kör på hårt i 6 månader så har du marknaden i din hand.

Tidigare erfarenheter har visat mig att man lätt blir sandboxad/penaliserad om man kör för hårt. Dom indiska länk byggarna ger jag inte mycket för, har redan köpt där, då är SEO link dominator eller liknande verktyg bättre.
Citera
2010-02-11, 14:00
Medlem
Du kan ju med stor enkelhet köra 200-300 länkar i veckan så länge det görs rätt. Till och mer om man är duktig.

Annars kan du ju titta på Linkfarm Evolution. Jävligt trevligt program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in