• 1
  • 2
2004-02-25, 20:43
Medlem
Är detta bara en klubb för inbördes beundran?...jag minns Napster, KaZaa som något gott...fildelning över nätet. Men med DC så måste man för det mesta ha varit med ett tag....här släpps inga nybörjare in!
Naturligtvis så finns det undantag där även de som har lite att dela med sig får en chans. På dessa hubbar finns naturligtvis samma saker som på de stora jättarna men inte i samma omfattning. När ska fildelningen komma alla tillhanda?
Citera
2004-02-25, 20:52
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drutt65
Är detta bara en klubb för inbördes beundran?...jag minns Napster, KaZaa som något gott...fildelning över nätet. Men med DC så måste man för det mesta ha varit med ett tag....här släpps inga nybörjare in!
Naturligtvis så finns det undantag där även de som har lite att dela med sig får en chans. På dessa hubbar finns naturligtvis samma saker som på de stora jättarna men inte i samma omfattning. När ska fildelningen komma alla tillhanda?

Tycker det e helt ok faktiskt. E ointressant med folk under 50G samtidigt som det e ointressant med folk som ej har minst 10M-lina
Finns som sagt hubbar för alla.

E själv med i en HSB-Hub där vi laddar ner 5-15MB/s av varandra. Skulle det komma in en snubbe där man helt plötsligt laddar ner 80kb/s så åker han direkt. Han har ej där o göra.
Du kan ju bygga upp ett bibliotek o "uppgradera" dig så du kommer in på bättre hubbar.

Varför ska du ha samma rättigheter som en kille som laddat laddat ner i kanske 1000 timmar?

givetvis kan du kopiera din polares hårddisk o direkt komma åt bra hubbar...
Citera
2004-02-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Tycker det e helt ok faktiskt. E ointressant med folk under 50G samtidigt som det e ointressant med folk som ej har minst 10M-lina

E själv med i en HSB-Hub där vi laddar ner 5-15MB/s av varandra. Skulle det komma in en snubbe där man helt plötsligt laddar ner 80kb/s så åker han direkt. Han har ej där o göra.
Du kan ju bygga upp ett bibliotek o "uppgradera" dig så du kommer in på bättre hubbar.

Varför ska du ha samma rättigheter som en kille som laddat laddat ner i kanske 1000 timmar?

Naturligtvis ska jag inte ha samma rättigheter....men vem bestämmer när jag når rättighet 1 eller 5???
Citera
2004-02-25, 22:07
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drutt65
Naturligtvis ska jag inte ha samma rättigheter....men vem bestämmer när jag når rättighet 1 eller 5???

Den dag du har tillräckligt att dela med dig eller har en uppkoppling som är så snabb som hubben kräver.

Du kommer som sagt åt precis samma material i de långsamma hubbarna, om inte mer då det ofta e 5000 per inne. säkerheten o få din download klar e ju dock inte densamma.

Kan ju trösta dig med att i "undergroundhubbarna" så blir det ofta inavel då ingen vill gå ut i "public" o ladda ner nytt för att det går för långsamt.

det finns ju faktsikt btr vilket funkar bra.
Citera
2004-03-01, 20:32
Medlem
Citat:
Den dag du har tillräckligt att dela med dig eller har en uppkoppling som är så snabb som hubben kräver.

Du kommer som sagt åt precis samma material i de långsamma hubbarna, om inte mer då det ofta e 5000 per inne. säkerheten o få din download klar e ju dock inte densamma.

Kan ju trösta dig med att i "undergroundhubbarna" så blir det ofta inavel då ingen vill gå ut i "public" o ladda ner nytt för att det går för långsamt.

det finns ju faktsikt btr vilket funkar bra.
Men om jag kopierar polaren disk så är det ju redan samma skit som redan finns.....jag har 10mbit lina och har ändå svårt att få det att funka, inga lediga linor...jag delar ut mina gamla mp3....det borde vara en höjdare eftersom på dc så finns det bara nya mp3 i tusentals! När det gäller udda och gamla låtar så funkade Kazza bäst....men nu funkar ju inte Kazza så vad ska man göra?
Citera
2004-03-01, 23:33
Medlem
Det skulle ju vara surt om alla sharade olika saker och killen du vill dra ner något av har 0 slots och 30 pers i kö före dig, så att flera sharar samma sak är inte bara av ondo.
Citera
2004-03-01, 23:50
Medlem
Germanias avatar
Citat:
När det gäller udda och gamla låtar så funkade Kazza bäst....men nu funkar ju inte Kazza så vad ska man göra?
Soulseek http://www.slsknet.org/
Citera
2004-03-01, 23:52
Medlem
Draugs Hargs avatar
bit-torrent? ftp?

Jag sitter på 10 mbit. Men nog fan tankar jag slöare än dom som uploadar.

+ det där med att det är knepigt att komma in/hitta dom bra 0day hubbarna.
Citera
2004-03-03, 01:39
Medlem
Citat:

120 Mbits anslutning? Fett
Citera
2004-03-03, 02:00
Medlem
m0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trala-la
120 Mbits anslutning? Fett

Med 100Mbit/s kan man komma upp i upp till 12,5MB/s... *drägel*
Citera
2004-03-03, 02:07
Medlem
The Rig Vedas avatar
http://browse.to/dcfakepatch
Citera
2004-03-15, 19:43
Medlem
Dc++ kan nog vara bra. Men inte om man endast vill ladda hem någon låt? speciellt lite udda låtar som man normalt hittade igen på Kazza innan myndigheterna slog till. Idag är det ju omöjligt att ladda hem t.ex. janis jopplin's "mercedes benz" bara för att ta ett exempel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in