2010-02-05, 14:05
Medlem
Hej.
Behver formatera om min dator nu och funderar p att testa ngot nytt.
Vill inte ha win 7 och vista s frga inte ens.
Vill ha xp 64bitars. Har de fr tillfllet och tycker det fungerat fint. Men sg nu att det finns xp embedded system. Det verkar vara ganska soft. Men vad r skillnaden?
Jag ska bara anvnda den datorn till cs,photoshop etc.
Vad r skillnaden p xp 64 och xp embedded. Stder det 64 bitars?
Citera
2010-02-05, 14:59
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfuture100
Hej.
Behver formatera om min dator nu och funderar p att testa ngot nytt.
Vill inte ha win 7 och vista s frga inte ens.
Vill ha xp 64bitars. Har de fr tillfllet och tycker det fungerat fint. Men sg nu att det finns xp embedded system. Det verkar vara ganska soft. Men vad r skillnaden?
Jag ska bara anvnda den datorn till cs,photoshop etc.
Vad r skillnaden p xp 64 och xp embedded. Stder det 64 bitars?

XP Embedded r som namnet sger till fr inbyggda system, dvs det r avsett att kras p olika typer av apparater som inte r persondatorer, t.ex. i mediacenter, i kassaapparater, i industrimaskiner osv. Varfr skulle du vilja kra det?

Jag ser heller inte pongen med att vlja XP x64 framfr Windows 7, vad r det du tror ska bli bttre? verlag s skulle jag aldrig vlja XP framfr Windows 7 idag. XP r 8 r gammalt, det finns en anledning till att MS har slppt nya operativsystem efter det.
Citera
2010-02-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
XP Embedded r som namnet sger till fr inbyggda system, dvs det r avsett att kras p olika typer av apparater som inte r persondatorer, t.ex. i mediacenter, i kassaapparater, i industrimaskiner osv. Varfr skulle du vilja kra det?

Jag ser heller inte pongen med att vlja XP x64 framfr Windows 7, vad r det du tror ska bli bttre? verlag s skulle jag aldrig vlja XP framfr Windows 7 idag. XP r 8 r gammalt, det finns en anledning till att MS har slppt nya operativsystem efter det.

Okej, d vet jag.
Ne men jag gillar bara de gamla sttet att navigera sig i grnssnittet.
Blir galen om jag fr snka hastigheten p mig sjlv fr att hitta allt, nr jag sitter vid datorn.
Citera
2010-02-05, 17:41
Medlem
Hur mycket minne har du eftersom du vill ha 64 bit.
Det r frst nr du har MER n 4 GB minne som du br ha 64 bit.
Citera
2010-02-05, 18:11
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Hur mycket minne har du eftersom du vill ha 64 bit.
Det r frst nr du har MER n 4 GB minne som du br ha 64 bit.

Nja, mer n 3 GB r det. En 32-bitars adressrymd klarar teoretiskt av att addressera 4 GB minne, men en del av den r reserverad, drfr gr den praktiska grnsen vid 3 GB.

Citat:
Ursprungligen postat av mrfuture100
Okej, d vet jag.
Ne men jag gillar bara de gamla sttet att navigera sig i grnssnittet.
Blir galen om jag fr snka hastigheten p mig sjlv fr att hitta allt, nr jag sitter vid datorn.

S stor skillnad tycker inte jag att det r mellan Win 7 och XP, jag tror frdelarna uppvger.
Citera
2010-02-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Nja, mer n 3 GB r det. En 32-bitars adressrymd klarar teoretiskt av att addressera 4 GB minne, men en del av den r reserverad, drfr gr den praktiska grnsen vid 3 GB.

S stor skillnad tycker inte jag att det r mellan Win 7 och XP, jag tror frdelarna uppvger.

Jag som inte anvnt win 7 s lnge anser inte att de uppvger, d det gr segare nu i brjan
Vet om ramminnes reglerna ang 64 bit etc, och jag behver 64bit os
Citera
2010-02-05, 19:26
Moderator
Protons avatar
Borde vl g att stlla win7 att kra nn form av klassiskt grnssnitt iist fr aero-skiten?

Funkar iaf att stlla den till klassisk startmeny kontrollpanel i vista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in