• 1
  • 2
2010-02-05, 13:13
Medlem
viggels99s avatar
http://www.metro.se/2010/02/05/63915...ade-sin-mamma/

Gillade han inte sin adoptivmamma? hur kunde han så kallt döda sin mamma och sedan gå till ett inetcafé och spela vidare?

EDIT: Vad tycker ni om media som får det att se ut som om datorspel är vad som fick honom att begå mordet?
Senast redigerad av viggels99 2010-02-05 kl. 13:20.
Citera
2010-02-05, 13:15
Medlem
Andrechawlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viggels99
http://www.metro.se/2010/02/05/63915...ade-sin-mamma/

Va han psykiskt sjuk? Gillade han inte sin adoptivmamma? hur kunde han så kallt döda sin mamma och sedan gå till ett inetcafé och spela vidare?

Troligen någon psykisk sjukdom eller dylikt.
Det är idioter som denna som gör att alla oinsatta tror att datorspel
gör att vill mörda sin morsor.
Citera
2010-02-05, 13:28
Medlem
Det var ju bara en adoptivmorsa?

Fast i och för sig, jag hade inte brytt mig om morsan hade dragit in internet för mig.
Hade skaffat mig ett jobb och lägenhet direkt. Men dagens ungdomar tror dom kan få pengar utan att arbeta. Speciellt när dom går i skolan.
Senast redigerad av simplasche 2010-02-05 kl. 13:36.
Citera
2010-02-05, 13:32
Medlem
FBWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simplasche
Det var ju bara en adoptivmorsa?

Som simplasche, det var ju bara en adoptivmorsa. Jag tror knappast han dödade henne endbart p.g.a det utan det lär ha varit mycket skit före det och just den grejen fick bägaren att rinna över.

Förstår nästan personen i fråga då jag själv byggt upp ett hat mot min biologiska farsa, ett så starkt hat att jag faktiskt varit påväg att slå ihjäl honom (inte bara tanke, det har jag dagligen, utan jag har agerat).

Och då har det varit över någon skitsak men hatet har byggts upp under många år.
Citera
2010-02-05, 13:32
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samboy
Detta beror på att ungen har tappat greppet till verkligheten han har tappat sin impati och moral när han har suttit och dödat andra i spelet

Som ni ser är detta helt och hållet spelets fel.
Citera
2010-02-05, 13:34
Medlem
Esteban-IIs avatar
Ropade han "Humiliation!" direkt efter dådet? [/smaklöst skämt]

Det är väl rätt vanligt att media intar vinkeln att det är TV/datorspelet som dödat någon. Dock behöver man ju inte tänka efter särskilt länge för att inse att om en rumän flippar ur när hundratusentals rumäner spelar CS så är det knappast spelet som är den felande länken.
Citera
2010-02-05, 13:35
Medlem
Cotillions avatar
Fy fan......
Jag antar att man kan vinkla det till att han dödade sin mamma på grund av sitt beroende om man vill.
Däremot det finns sannolikt mycket mer och allvarligare problem än hans CS spelande tror jag åtminstone.

En intressantare fråga kanske kunde vara varför våldsamma reaktioner uppstår när morsan drar ut sladden och varför dessa individer finner frid när de spelar?
Citera
2010-02-05, 13:38
Medlem
Eka i lurarna som han dragit med sig från datorn, hängande runt nacken. Perfect!
Citera
2010-02-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
En intressantare fråga kanske kunde vara varför våldsamma reaktioner uppstår när morsan drar ut sladden och varför dessa individer finner frid när de spelar?

Vart står det i texten att hon drar ut sladden?
Hon hade ju struntat i att betala internet räkningen.
Citera
2010-02-05, 13:42
Medlem
Whiles avatar
http://allaboutthegames.co.uk/featur...ticle_id=10101

Mer info.
Citera
2010-02-05, 13:51
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simplasche
Vart står det i texten att hon drar ut sladden?
Hon hade ju struntat i att betala internet räkningen.
Det var en mer romantiskt omformulering kanske.
Man drar ut sladden för någon eller man drar bort underlaget för någon.

Anledningen att hon slutade betala räkningen var ju för att hon inte orkade med hans spelande längre det var ju inte på grund av att hon inte hade pengarna för att betala.
Citera
2010-02-05, 13:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Fy fan......
Jag antar att man kan vinkla det till att han dödade sin mamma på grund av sitt beroende om man vill.
Däremot det finns sannolikt mycket mer och allvarligare problem än hans CS spelande tror jag åtminstone.

Vinkla det till?

Det är väl precis det han gjort, dödat mamman som ett resultat av sitt beroende. Raseriet när du tar ifrån en missbrukare av något slag det som ger denne tillfredsställelsen är inte heller en okänd reaktion på något vis -- även om det i detta fall tog sig extremt uttryck.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in